Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 c4 2.8l Quattro sähköt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 100 c4 2.8l Quattro sähköt

    Valot ja peilit toimii. Kone käy ja 4veto toimii. Ongelmana on että lisälaitteet eivät, sähkölasit, kattoluukku, ilmastointi ja abs. kaikki pimeänä. Sulakkeet tarkistettu ja kaikki vaihdettu uusiin mutta mitään ei tapahdu. Mistähän vikaa voisi etsiä. Yhden maadoituspaikan ehdin jo katsoa ja putsata. Liittimet oli hapettuneet. Apu olisi enemmänkin kuin hyödyllistä :)

    Kiitos ja kumarrus jo etukäteen :)
    Viimeksi muokannut Killeri; 5.5.2016, 13:42. Perustelu: Tapatalkin allekirjoitus poistettu.

    #2
    Virtalukonpohja?

    Comment


    • #3
      Kokeiltu vaihtaa muttei ollut vaikutusta varusteiden toimintaan :/
      Viimeksi muokannut Killeri; 8.5.2016, 20:53. Perustelu: Tapatalkin allekirjoitus poistettu.

      Comment


      • #4
        Releet tai suleke- / reletaulu. Voi olla esimerkiksi jokin liitin löystynyt tai reletaululle vuotanut vesi tehnyt tepposia. Myös em. virtalukon pohja voi aiheuttaa oireita. Yleismittarin kanssa selvittämään mihin asti virrat tulee niin pystyy pois sulkemaan eri vikapaikkoja.
        Viimeksi muokannut diudi; 7.5.2016, 11:22.

        Comment


        • #5
          Noniin... nyt sain tarkistettua kuskin jalkatilasta (aivan lattian rajasta) releitä... no sieltähän se lisävaruste reletaulu löytyi ja vika myös lähti avautumaan... esim abs rele (sulakkeellinen) pamauttaa sulakkeen heti kun sinne uuden laittaa... nostin kyseisen releen irti tarkastelua varten ja siellähän on osa jaloista mustana... olisikohan järkevin yrittää löytää koko taulu jostain purkuautosta koska samasta löytyy esim sähkölasien ja kattoluukun releet... tautun pohjakin vaikutti hieman tummuneen
          Viimeksi muokannut Killeri; 8.5.2016, 20:55. Perustelu: Tapatalkin allekirjoitus poistettu.

          Comment


            #6
            Ei sitä pohjaa kannata lähteä vaihtamaan jos on ehjä, muoviahan sekin taitaa olla, liittimet on varmaankin suurimmaksi osaksi erikokoisia "releliittimiä" ja ne saa irroitettua ja puristettua johdon päähän uudelleen jos ovat pahasti hapettuneet.
            Kokeile uudella/toisella releellä jos mahdollista, jos rele on oikosulussa sisältä. Releen voi hyppyjohdolla ohittaa kokeilumielessä, riippuen releestä tietenkin.

            Comment


            • #7
              Tänne unohtuikin päivitellä löydyksiä... elikkäs tuossa kun oli hieman aikaa asiaa tutkailla niin sieltähä löytyi comfort rele sulaneena ja hiiltyneenä. uudet releet (comfort ja abs) laitoin jo tilaukseen... nyt vaan pitäisi löytää 2x rele pohjia ja motivaatiota sekä aikaa vaihtaa ne

              Comment


              • #8
                Voiko sinne askarrella tuollaisen yleismallin? http://www.motonet.fi/fi/tuote/48187...-yleisreleille

                Comment


                • #9
                  Pitää ottaa selvää kun pääsen kotiin... tällähetkellä olen ruotsissa ja suuntana tanska :D
                  Viimeksi muokannut Killeri; 9.5.2016, 07:32. Perustelu: Tapatalkin allekirjoitus poistettu.

                  Comment


                  • #10
                    Ja hyvää iltaa... projekti edistyy (vaikkakin jokseenkin hitaasti).

                    Tänään tuli releitä ebayn ihmeellisestä maailmasta ja toisen kerkesin vaihtaakkin...

                    Elikkäs ABS valon sain nyt sammumaan vaihtamalla releen... pohjaa ei tarvinnut tälle releelle vaihtaa koska sisu-pastilli ei ollut päässyt tähän niin pahasti.

                    Huomenna lähden taas reissuun niin en hirveästi kerkeä ruuvaamaan mutta projektin ajan firman hallille niin löytyy paremmin työkaluja.

                    Onkos tuon relepohjan alla (comfort rele n. 218) kuinka pitkästi piuhoja? Osaisiko kukaan sanoa että kuinka ihanan pienessä tilassa niitä piuhoja joutuu katkomaan ja puristelemaa? :D

                    Ja olisiko kellään ohjeita millä saisi tuon kapistuksen päästö-arvoja tippumaan katsastuksen ajaksi? Ja onnistuuko päästöjen mittautus enään nykypäivänä ulkopuolisella? [emoji14]

                    Comment


                      #11
                      Tässä viime viikolla just purin yhdestä noita releitä ja johtosarjoja kuskin jalkotilasta sekä siitä konehuoneen rasiasta. Sain tunnin tuhraamisen ja useiden kirosanojen jälkeen yhden tarvimani kokonaisen setin liittimet+johdon, mutta sekin vaati että katkoin ympäriltä lopulta muita johtoja edestä. Ne on tehtaalta tullessaan tosi tiukasti toisissaan, osin teipattu isoja nippuja, ilman varoja ja erilaisssa liittimissä kiinni.

                      Voisin tällä kokemuksella sanoa että on helvetin isotöinen vaihtaa yksittäinen johto liittimineen ensikertalaiselle.

                      Comment


                      • #12
                        Luojan kiitos mulla on sit firman hallilla aikaa ronklata... suunnittelin et otan sen pohjan kehyksen rungosta irti ja yritän erotella sen yhden liittimen erilleen...

                        Loppupeleissähän homma on leikkaa->liimaa tyylinen mutta tilaa ei ole. Piuhoja pitää katkoa + kuoria vain 5... ja teen sen vaiheittain eli piuha poikki, uus naaras abico päähän ja pää relepohjaan kiinni... ei sitten toivonmukaan pääse piuhat menemään sekaisin ja saattaisi saada vielä toimimaankin :)

                        Comment

                        Working...
                        X