Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 lämppärinpuhallinkotelo auki?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C4 lämppärinpuhallinkotelo auki?

    Olen lukenut/kuullut juttua että tuon vikisevän lämppärinpuhaltimen laakerien rasvaaminen voisi antaa hieman lisää elinaikaa.

    Ongelmana onkin nyt että mistä kohtaa tuo kotelo kannattaa sahata auki jotta pääsee ruiskimaan öljyä?
    Kuvat ja muut infromaatiot asiasta ovat erittäin tervetulleita, kohta napsahtaa kuskilta sulake päästä tuon vinkunan takia :)

  • #2
    Voisin veikata että melkoisen reiän saa sorvailla että pääsee laakereihin käsiksi:

    Rakenteellisia kuvia:
    <kuva 1>
    <kuva 2>
    <kuva 3>

    Itse päädyin ottamaan puhallinkotelon irti korista, aavistuksen aikaa vievää muttei mahdotonta.

    Comment


    • #3
      Hmm, kuinka kauan meni tuossa purkamisessa.
      Jospa sitte on itekki pakko alottaa purkamaan..

      Comment


      • #4
        Aikaa meni arviolta kolme-neljä tuntia purkaessa kun rauhallisesti ja tuumiskellen teki. Kasaaminen jokin verran nopeammin. Pahin tuossa mielestäni oli äkikseltään purkaa kojelaudan sisällä läppämoottoreiden kiinnityshässäkkä irti, muut on aika suoraviivaista touhua. Vesiletkujen irti nyhtämistä, lasinpyyhkijöiden tangoston pois ottamista, yms.

        Comment


        • #5
          itse en purkanut vaan rasvasin sprey-rasvalla. Reilu reikä/luukku kotelon päällysosaan (tupakka-askin kokoinen) ja hyvin pääsi rasvaamaan (kuva 1- osa 13) moottorin juuren laakeria spreypullolla ja pitkällä pillillä. Takaisin kiinni ja päälle ilmastointiteippi. Eipä ole sen jälkeen vikissyt ainakaan vuoteen. Tuli ihan siisti ja teippi on kaukalosuojan alla piilossa.

          Comment

          Working...
          X