Terve, uusi Audisti uskalsi rekisteröityä foorumille pitkän ajan lukemisen jälkeen. Olen lukenut aika lailla tuolta sisusta ja sähköt osiosta erinäisiä mittaristo asioita mutta enpä ole samanlaiseen dilemmaan kuin itsellä törmännyt. Toivottavasti täältä löytyy joku joka tajuaa nuiden mittaristojen sielunelämästä.
Elikkä potilas on S4 -99 mallia, autoon on edellistä edeltävä omistaja vaihtanut mittariston pikselivian takia ja auton minulle tullessa pikselit oli taas karanneet, eikä öljynlämpömittari toiminut. Hommasin uuden näytön ebaysta airbone-x myyjältä ja paikallinen S****p autoelektroniikka korjaamo vaihtoi näytön. Pikselit löytyi, mutta korjaaja sanoi että näytönohjaimen piirissä oli ollut hämähäkin pesä, eikä uuteen näyttöön ollut aluksi tullut mitään eloa. Sanoi puhdistaneensa sen piirin ympäristön niin alkoi toimimaan.
Sen jälkeen tutkin öljynlämpömittarin toimimattomuutta ja tilasin Hellan anturin öljypohjaan, mutta mittari ei siltikään nouse 60c mihinkään. Anturin pistokkeeseen tulee 12v ja maa oikeisiin pinneihin. Kävin sitten kaverin tykönä ja kateltiin VCDS:llä mittaristoa niin neulatesti ei liikuta öljynlämpömittaria , eikä volttimittaria (joka toimii muuten normaalisti) myöskään ylikuumenemis symboli testi ei tule näyttöön. Ja measuring blocks kertoo öljynlämmöksi 0.0. Viisari kyllä nousee asteikon alta siihen 60c kun virrat laittaa päälle, muttei siitä liiku mihinkään.
Käytin öljypohjan anturin liittimen irti ja käytin virtoja päällä, muttei silloinkaan näyttö herjannut mitään. Alkaa olla vähän keinot jo lopussa.
Alkanut nyt epäilyttään että onkohan se korjaaja sörkkinyt jotain kun ne onnistui neulamoottorien vaihdon yhteydessä tuhoamaan firman Scanian mittariston korjauskelvottomaksi.
Päänahka alkaa jo kulumaan kun miettiny mitäs tuolle sitten tekisi. Kiitos etukäteen jo kaikille, jotka jaksaa lukea koko romaanin tai vastata siihen.
Elikkä potilas on S4 -99 mallia, autoon on edellistä edeltävä omistaja vaihtanut mittariston pikselivian takia ja auton minulle tullessa pikselit oli taas karanneet, eikä öljynlämpömittari toiminut. Hommasin uuden näytön ebaysta airbone-x myyjältä ja paikallinen S****p autoelektroniikka korjaamo vaihtoi näytön. Pikselit löytyi, mutta korjaaja sanoi että näytönohjaimen piirissä oli ollut hämähäkin pesä, eikä uuteen näyttöön ollut aluksi tullut mitään eloa. Sanoi puhdistaneensa sen piirin ympäristön niin alkoi toimimaan.
Sen jälkeen tutkin öljynlämpömittarin toimimattomuutta ja tilasin Hellan anturin öljypohjaan, mutta mittari ei siltikään nouse 60c mihinkään. Anturin pistokkeeseen tulee 12v ja maa oikeisiin pinneihin. Kävin sitten kaverin tykönä ja kateltiin VCDS:llä mittaristoa niin neulatesti ei liikuta öljynlämpömittaria , eikä volttimittaria (joka toimii muuten normaalisti) myöskään ylikuumenemis symboli testi ei tule näyttöön. Ja measuring blocks kertoo öljynlämmöksi 0.0. Viisari kyllä nousee asteikon alta siihen 60c kun virrat laittaa päälle, muttei siitä liiku mihinkään.
Käytin öljypohjan anturin liittimen irti ja käytin virtoja päällä, muttei silloinkaan näyttö herjannut mitään. Alkaa olla vähän keinot jo lopussa.
Alkanut nyt epäilyttään että onkohan se korjaaja sörkkinyt jotain kun ne onnistui neulamoottorien vaihdon yhteydessä tuhoamaan firman Scanian mittariston korjauskelvottomaksi.
Päänahka alkaa jo kulumaan kun miettiny mitäs tuolle sitten tekisi. Kiitos etukäteen jo kaikille, jotka jaksaa lukea koko romaanin tai vastata siihen.
Comment