Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Jos on sähkökatto niin sen kuuluisi toimia niin että kun kattoa lähtee avaamaan niin ikkunat laskeutuvat automaattisesti n. 10 cm. Siis heti kun katon lukitussalvan kääntää auki eikä katon sähkönappulaan ole vielä koskettu eikä laseja ole muuten laskettu keskikonsolissa olevasta kytkimestä. Eli tuulilasin yläosassa pitäisi olla joku kytkin joka antaa herätteen. Näin yhtäkkiä pääteltynä. Perhealbuumista voisi tarkistaa missä kytkin tarkalleen sijaitsee.
Palaako rättikaton punainen merkkivalo mittaristossa ?
Cabrion sähkövikoihin liittyen omaan härveliin ilmestyi ensin satunnainen vika, että sähkölasit eivät avauspainikkeesta toimineetkaan ja joitakin muita ominaisuuksia oli poissa pelistä. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen kaikki taas toimi, eli veikkaisin virtalukonpohjaa tms.
Mutta nyt lisäksi palaa rättikaton merkkivalo mittaristossa jonkin aikaa käynnistyksen jälkeen, lieneekö syy sama? Lisäksi parkkivalo paloi virran ollessa päällä, mutta kytkin off-asennossa.
Sitten vielä takavalo-ongelma, Esalla taisi olla samaa vikaa eli jarruvalot syttyy eri aikaan. Siihenkö riittää korjaukseksi lamppujen vaihto? Miten muuten lamppuihin pääsee käsiksi? En ole vielä ehtinyt itse autoa tutkimaan, se on seissyt lämpimässä tallissa talven ja viikonloppuna olisi tarkoitus hakea se ajoon. Ihmeesti on vaan tullut vikaa seisonnan aikana. (Auto on käyttöesine, se tykkää siitä, että sillä ajetaan)
Olikos jyppe kattoa avatessa niin, että pitää painaa jotain nappia että ne laskeutuu sen 10cm? Ja sitten voi avata katon? Tuolla piirissähän se vika on oltava. Olisikohan sille oma rele, joka tekee tuon 10 cm:n liikkeen ja siellä on joku häikkä, joten se tekee sen aina kun rele saa sähköä?
Oisko katon lukituksissa jäänyt kontakti päälle,siis tuulilasin yläosassa,sieltähän se antaa käskyn laseille avautua n.10 cm.
Omassa oli katon aukaisusylinteri(oikea,jossa anturit päissä)lähtenyt kiinnikkeistä irti.Jätti aukaisuhomman puolitiehen,ei antanut käskyä eteenpäin.On siellä vaan ahtaat paikat.Mutta taas toimii.Onneksi on manuaaliaukaisu/sulkeminen varalla.
Tämä Juupen ehdottama ajatus olisi hyvinkin mahdollinen, koska käyttöohjeissa taisi juurikin lukea että kun kattoa lähdetään avamaan niin lasit laskeutuvat jonkin matkaa.
Eli lienee sitten katon lukituksen avaaminen olisi juurikin se "juttu".
Laitetaanpas tähän vähäsen jatkoa, tai oikeastaan lisäkysymys. Oiskosta kellään tietoa että mistäs löytyis cabrion manuaalikaton sähkökaavioita? Google ei osaa kertoa, taikka sitten vaan osaa.
Siksi kyselen kun tuossa manuaalikatossa pitäisi olla kuskin oven takana nappi jolla tuon "hattuhyllyn" saa avattua. Multa tuo nappi puuttuu ja piuhojakaan ei nopealla vilkaisulla näkynyt missään koteloiden sisällä. Mikroakaan ei ole vielä löytynyt(=lue, ei ole kerennyt etsimään).
Napin reikä löytyy kyllä, siksi lähinnä kyselenkin. Auto on ylimaalattu jokuaika sitten ja ilmeisemmin silloin unohdettu laittaa paikoilleen.
Kyllä sen katon saa kiinni ja auki ilman nappiakin, joutuu vaan kiertämään auton toiselle puolelle avaamaan manuaalisesti lukitussalvan, ja sekös suoraansanoen vtuttaa. :)
Comment