B7 keskuslukitus herkesi toimimasta, siis avaimesta painamalla. Netistä en löydä kuinka koodataan uudelleen, koska mulla on vain yksi avain käytössä. Onko ylipäätään mahdollista vain yhdellä avaimella?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Avaimen koodaus
Collapse
X
-
Lainataan tätä kun liippaa läheltä: haku ei toimi tällä samsung tabletilla.
Ronsussa on nyt molemmat kaukosäädin avaimet mykkänä mulla tuossa ihan uusi pussissa se pitäisi koodata,Onnistuukohan se muualla kuin merkkarilla?
Siten vielä kaiken kivan lisäksi se turvakoodi on hukkunut matkan varrella...
Mites se avainten opettaminen toimii tuossa c5 korissa? Jos niin kuin vaihtaa vaikka paristot ja pitää naittaa avain uudestaan.
Koodeja ei ole keskuslukituksesta ja sähkölukot toimii sisänapista oikein ja mukavuusboxi on kuiva!
Comment
-
Comment
-
Ei toimi videon ohjeilla.Mutta miten tuosta vanhasta avaimesta voi tietää lähettääkö se mitään kun ei ole tuoda lediä?
Comment
-
-
Jonkin aikaa jouduin avaimen kanssa taistelemaan itsekin, että alkoi toimia. Tilasin käytetyn avaimen puolasta, vaihdoin siitä lähettimen vanhaan. Näin ei tarvinnut repiä ajoneston sirua pois eikä kaiverruttaa uutta avainta. Lähettimen vaihto oli sinällään helppo homma. Ohjeet löytyy googlen avulla ja taisi olla täälläkin jossain. Avaimen parittaminen ei vain onnistunut, ei sitten millään, vaikka kuinka heitti takaperin voltteja ja paineli nappeja samalla. VCDS näytti, että avaimelta tulee signaali autoon, mutta ei vaan alkanut pelittää. Vikana oli se, että autossa oli jostain ihmeen syystä joku crash signal aktivoitunut. Kun tämän vikakoodin nollasi pois niin alkoi avainkin toimimaan. Ja autolla ei missään vaiheessa mitään kolaria oltu ajettu.
Comment
-
Hyvin tuo youtube linkki toimii!
Audi A4 1.8t vm.2001 kyseessä. Auto alkoi vaan aamulla restaileen eikä mikään avain toiminut. Ajonesto päällä (ajoneston valo vilkku), kunnes opetti videon avulla avaimet ajonestolle uudelleen. VCDS:llä ei apuja tuohon ongelmaan, kun PIN-koodi on hukkunut avain nipusta.
Comment
-
Kaikessa yksinkertaisuudessaan B6 käyttöohjekirja sanoo:
Synkronointi
Kauko-ohjausavain täytyy synkronoida, jos auton lukot eivät avaudu.
- Paina jotain kauko-ohjaimen painikkeista.
- Avaa tai lukitse auto yhden kerran ovenlukosta kauko-ohjausavaimen mekaanisella avaimella.
Synkronointi saa kestää enintään 1 minuutin.
Comment
-
Ajonesto päällä (ajoneston valo vilkku), kunnes opetti videon avulla avaimet ajonestolle uudelleen.
Comment
-
Hieno homma, että poksi toimii.
Tässä voisi olla ohjeentynkää ja neuvoa-antavaa avainten tunnistukseen 8E / 8H korisissa;
https://www.youtube.com/watch?v=o_DrT8W-_uQViimeksi muokannut vV8m5; 4.12.2019, 15:47.
Comment
-
Tällä ohjeella on ainakin A6 C5 4B2 ’05 ohjelmoitu menestyksekkäästi:
Istu kuskin penkille.
Toisella - ei nyt ohjelmoitavalla - avaimella käännä virrat päälle.
Avaa kuskin puolen ikkuna ja mene ulos.
Laita ovi kiinni.
Ohjelmoitavalla avaimella lukitse auto kuskin ovesta AVAIMELLA - ei kaukosäätimen nappulasta.
Avaa oven lukitus ohjelmoitavalla avaimella painamalla kaukosäätimen avausnappulasta yhden kerran (AVAIN 1). Tässä vaiheessa mittariston valot välähtävät kerran.
Odota 10 sekuntia ja paina avausnappulaa ohjelmoitavasta avaimesta kerran. Lukitus aukeaa ja ykkösavain on ohjelmoitu.
USEAMPIEN AVAINTEN OHJELMOINTI
Istu kuskin penkille.
Toisella - ei nyt ohjelmoitavalla - avaimella käännä virrat päälle.
Avaa kuskin puolen ikkuna ja mene ulos.
Laita ovi kiinni.
Ohjelmoitavalla avaimella lukitse auto kuskin ovesta AVAIMELLA - ei kaukosäätimen nappulasta.
Avaa oven lukitus ohjelmoitavalla avaimella painamalla kaukosäätimen avausnappulasta kaksi kertaa (AVAIN 2). Tässä vaiheessa mittariston valot välähtävät kahdesti.
Odota 10 sekuntia ja paina avausnappulaa ohjelmoitavasta avaimesta kerran. Lukitus aukeaa ja kakkosavain on ohjelmoitu.
Kokonaisuudessaan neljä avainta voidaan ohjelmoida (kolme kertaa, neljä kertaa, valot välähtävät kolme, neljä kertaa). Ikkunan aukaisu helpottaa välähdysten näkemistä, mutta homma helpottuu, jos yksi istuu sisällä ja yksi on ulkona.
Comment
-
-
Oli kyllä rapean hintainen avaimen koodaus. Hommasin C5:een uuden avaimen, se tais olla n. 110€ marmorilta. Koodaus olis ollu 85€.
Katsoin et miten homma tehdään, ja tein itse. Instrument cluster auki VCDS:llä, login-ruutuun 0 + pin sisään. Sitten Adaptation, group 21. Lyö sisään kuin monta avainta haluaa, tallentaa. Käyttää avaimia virtalukossa sytytys päällä 1 kerrallaan, valmis. Meni joku 5min, tein itse ja säästin. Marmorilla laskennallinen tuntiveloitus siis n. 1000€/h.
Ilmeisesti homma jopa toimi, kun auto lähtee nyt käyntiin, eikä sammu uudella avaimella. Myös vanhoilla avaimilla toimii. Ennen koodausta auto lähti käyntiin, mutta sammui heti immon vuoksi, kun kokeilin uutta, vielä koodaamatonta avainta utelaisuudesta.
Comment
-
Aina välillä putoaa jonkun A6 4B C5 Audin toinen avain pois synkasta. Nyt siitä oli paristokin loppu, joten ei sinänsä ollut ihme, ettei toiminut.
Pariston vaihdon jälkeen avain heräsi henkiin, kun toisella avaimella avasi ja sulki kuljettajan ovea lukkopesästä sekä samalla (=ennen ja jälkeen) paineli toisen avaimen nappeja. Taaskaan en osaa sanoa missä järjestyksessä tuo tarkalleen pitää tehdä, mutta näin olen useamman kerran saanut "vahingossa" palautettua C5-koppaisen Audin avaimet synkkaan.
Pointtina tässä on se, että toista avainta ei tarvitse laittaa virtalukkoon ja toisella käpistellä oven lukkoa. Mistä tulikin mieleen, että pitäisi vihdoinkin teettää jossain tuohon toiseen avaimeen uusi ruoto ja keksiä jostain siihen myös siru, joka tulee IMMO3 ajonestoa. (Jos olen ymmärtänyt oikein, niin kerran koodattua sirua ei pysty koodaamaan enää toiseen autoon.) Tämä avain kun on aivan toisesta autosta ja kulkee mukana vara-avaimena, jolla pääsen autoon jos auto päättää lukita ainoan oikean avaimen autoon sisälle.
Comment
Comment