Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Penkkien pesu?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Penkkien pesu?

Voi turkkasen pahus kun menin ostamaan Bilteman bio-vannepesupurkin ja nakkasin sen takapenkille. Kuten arvata saattaa, korkki oli hieman irti ja nyt on sitten puolet takapenkistä biopesussa.

Millä tuota voi yrittää putsata? Reilulla vedellä vain vai jollain höyrypesurilla jopa?

Jos ei ole sisäpesuimuria käytössä, niin ota koko takapenkki ulos ja pese vedellä. Se on ihan helppo homma eikä vaadi mitään kikkoja. Joku sopiva pesuaine vaan ja liuotat sotkut pois ja vettä perään.

Comment

Vuokraamosta voi myös hakea painehuuhtelulaitteen. Viime syskynä viikonloppu kustansi 25e.

Comment

Vuokraamosta voi myös hakea painehuuhtelulaitteen. Viime syskynä viikonloppu kustansi 25e.
        Minkäslainen laite on kyseessä? Ei kuitenkaan tavallinen painepesuri? Itse olen kerran pessyt sellaisella Kärcherin "verhojen pesu" vehkeellä. Se oli pätevä laite, lainassa sekin.

Comment

Mikkko, hyvä vinkki. Mitenkäs se takapenkin istuinosa lähtee B6:sta avantista irti, nostamalla?

Comment

Itse olen kerran pessyt takapenkin ihan reilusti painepesurilla (järkevällä paineella tietenkin) ja muistaakseni astianpesuaineella. Tuli muuten puhdasta, mutta penkin kuivuminen kesti melko pitkään. Penkki vaan irti ja kärheri soimaan, sillä p*ska lähtee:)

Comment

Verhoilun pesulaite toimii niin että ruiskuttaa veden penkkiin, ja sen jälkeen imee paskaisen veden pois. Eli ainoastaan verhoilu kastuu, ei täytteet. Ko. laitteen kanssa kannattaa toimia niin että ensin ruiskuttaa pullosta pesuaineen penkkeihin, odottaa 'röökin' verran, sitten puhtaalla vedellä huuhtelee pesurilla sen pois. Huuhtelu toistetaan niin monta kertaa kuin paskaista vettä tulee penkistä, likaisissa kerta ei riitä.

Comment

Minkäslainen laite on kyseessä? Ei kuitenkaan tavallinen painepesuri? Itse olen kerran pessyt sellaisella Kärcherin "verhojen pesu" vehkeellä. Se oli pätevä laite, lainassa sekin.

Comment

Erno: Juurikin tuollainen jonka mikaj kuvaili. Eli päällisin puolin näyttää ihan märkäimurilta, mutta siinä on imukappaleen edessä suutin josta ruiskutetaan vettä+pesuainetta. Tunnin/pari otti yhden auton penkkien pesu, tietenkin riippuu likaisuusasteesta. Ihan pelkällä vedelläkin tuli jo ihmeitä aikaan kun pesuaine pääsi loppumaan.

Comment

Voisiko joku mainita liikkeiden nimiä joista noita pesureita voi vuokrata. Itse kävin kiertämässä viime kesänä Rovaniemen (rakennuslaite-) vuokrausliikkeitä eikä siellä oltu kuultukkaan vempeleestä.

Comment

Kannattaa hakea lähimaastosta Kärcher-myymälä tai isomman sortin siivousliike ja mennä tiedustelemaan josko kertovat mistä saa vuokrata "painehuuhtelukoneen".
                      Itse juuri tänään sellaisella ajellut hartaasti hikoillen Volgan penkkien "uutuudenkankeutta" poistaessa. Hirvittävää kuravelliä puhtaan näköisistä penkeistä saa vielä kolmannellakin pesukerralla, eikä kyseessä tällä kertaa ole ammattitaidottomuus - päin vastoin.

Comment

Märkäpesulaite olis kova juttu; Tällä kertaa taisin selvitä säikähdyksellä kun biopesujäänteet lähti ihan reilulla vedellä.

Penkkiä en saanut irti vaikka yritin -- samaan aikaan eteen- ja ylöspäin, mutta ei riittänyt napsut tai järki.

Voisipa sitä investoida joskus ihan höyrypesuriinkin, olishan sille miuutakin käyttöä kotona.

Comment

Onkos kukaan kokeillut pestä kangasosaa ihan pesukoneessa? säilyyköhän ryhdissään/muodossaan? Näkyi vain olevan kangas kiinni penkin metallisessa kehikossa usealla "koukulla" joten olisi aika helppo irrottaa ja heittää pesukoneeseen...

Comment

Working...
                          X