Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 90 " töötti "

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 90 " töötti "

    Huomasin tuossa ettei mokoma toimi. Johto mikä menee ratille niin maadoittuuko se tööttiä painettaessa runkoon (vai onko se + johto)? Muistaako joku ulkoa onko tuo oman sulakkeen takana vai kuuluuko siihen muitakin laitteita?
    Ja sitten vielä missä tuo töötti sijaitsee jos onkin vain rikki?

    Täytyy huomenna mennä tutkimaan asiaa, ajattelin jos täältä saisi noihin vastaukset niin helpottaa vianetsintää. Se ratille menevä johto oli paikoillaan, se tuli tarkistettua jo :)

  • #2
    Normaalisti ratin johto maadoittaa, töötti voisi tuossakin olla kuskin puolella etupuskurin takana. Sulakkeista ei minulla ole tietoa, eiköhän se siitä boksista löydy.

    Comment


      #3
      Onko noissa töötillä relettä? Töötti itsessään osaa mennä rikki. Yleismittarilla mittata töötin liittimistä jännite, kun kaveri painaa ratin nappia. Toki ota edes toinen liitin irti :) Yhdessä vaggilaisessa näin myös todella hapettuneen liittimen töötin navassa.

      Comment


        #4
        Tarkasta myös että ratissa oleva hiili saa kontaktin liukurenkaaseen.

        Comment


        • #5
          Kiitokset avusta! Mikään rele ei kyllä naksunut tööttiä painettaessa. Eiköhän näillä tiedoilla mennä eteenpäin. Voi kuvitella missä kunnossa töötin liittimet tosiaan ovat :)

          Comment


          • #6
            Otin tööttipaketin irti (kaksi tööttiä) ja liittimet näyttivät ihan hyvältä. Kokeilin antaa erikseen akulta jännitettä ja molemmat toimivat hyvin. Sulake oli ehjä ja relekkin löytyi. Yhdistin johdolla releen nastat ja toimi. Mutta tööttiä painettaessa ei.
            Ratin liukurenkaaseen meni liitin, ratista tuleva johto joka osuu hiilen kautta tuohon liukurenkaaseen oli kontakti. Mutta ei toimi perkele.
            Meneekö se nyt niin, että tuohon liukurenkaaseen tulee se töötin miinus-johto ja kun tööttiä painaa niin yhdistää tuon liukurenkaan rattiakselin kautta maihin? Koska vaikka kytkin tuon johdon suoraan akun miinukseen niin ei inahtanutkaan. Ihmettelin mitenköhän se on hajonnut ja mistä kohtia kun johdon näkyvä osa näytti täysin ehjältä.

            Ratti oli vajaa vuosi sitten irti kun vaihdoin viiksipaketin niin olenkohan silloin jotain sählännyt mutta en kyllä oikeasti nyt keksi mikä se voisi olla. Noin yksinkertainen asia mutta ei nyt valkene.

            Comment


            • #7
              Johan oli taas vika. Se ratille menevä johto oli murtunut aika läheltä liitintä. Ei näkynyt silmin mitään vikaa. Katkaisin päästä palasen ja pistin uuden liittimen. Kelpaa taas tööttäillä.

              Comment

              Working...
              X