Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 -98 ajonesto onkelmaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 -98 ajonesto onkelmaa

    Moi, eli käytin mittariston irti autosta ja avaimet virtalukossa tietysti, no mitsku takas kiinni ja vot..ajonesto vilkkuu ja auto ei siis käy kun sen 2 sec.. mitäs tässä nyt pitäis yrittää.. ei ole itellä minkään valtakunnan hajua näiden vagcomien sun muiden ohjelmien käytöstä. löytyykö ketään kuka osaisi kyseisen homman hoitaa, korvausta vastaan tietty. auto toimi aiemmin niin kuin pitää..

  • #2
    Tarkistappa vielä että mittariston liittimet tuli varmasti kunnolla kiinni?

    Comment


    • #3
      kyllä ne on kunnolla kiinni, jostain luin vasta mittarin irrotettuani että avaimet ei saa olla virtalukossa kun mittarin irroittaa.. auto on projektipeli muutenkin vielä ja tarkoitus oli ajaa leimalle sillä just, mutta ei taida nyt onnistua

      Comment


        #4
        Oliko virrat käännettynä päälle vai pelkästään avaimet virtalukossa?

        Comment


        • #5
          virrat kävi päällä kun kaveri kävi vääntelemässä avainta kun olin autosta pois.. tuntuu olevan pelkkää vastoinkäymistä tuon auton kanssa kaikki, jotain saa laitettua niin seuraava ongelma iskee päälle. no tuo on kyllä omaa tietämättömyyttä ton mittariston kanssa. ei ollut ajatustakaan että voisi sekoittaa ajoneston. mittariston pois-oton syy oli moottorinvikavalon palamattomuus ja sitä valoa ei löytynyt mittaristosta joten mittari asennettiin takaisin, autocomilla katottu ja ilmoitti ajonestorelettä ja avain väärä ja liian pieni signaali.. luultavasti siis joutuu koodaamaan avaimen uudestaan autoon. autossa ei ole kuin 1 avain tullut ostaessa.
          Viimeksi muokannut Temppu75; 6.3.2016, 21:27.

          Comment


          • #6
            Olikos tuon ikäsessä erillinen käynnistykseneston loota, eli immo1:nen. Mittaristossa olevathan on kai immo2:lla ja uudemmissa 3:lla? - Siksi jäin ihmettelemään tuota miten vika olisi tullut?

            Vcds:n tuo varmasti vaatii ja ainakin sillä saa koodaukset tehtyä. Tuossa ohje immo 1:lle
            http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...hing_(Separate)

            Comment


              #7
              -98 on immo2. Eikä tuon ikäisessä myöskään ole moottorinvikavaloa.

              Ei kyllä pitäs mennä tolleen ajonesto päälle. Tarkistappa ne liittimet vielä kertaaleen.

              Comment


              • #8
                niin en tiedä mikä noista Immuista tässä on, mutta ihmettelen minäkin kuinka se noin itteensä otti noin pienestä :D oisko tuo immo2 sitten, mene ja tiedä.. ei tuossa Rossin sivulla ollut mitään,tai en ainakaan auki saanut mitään muuta kuin hiukan tyhjentävää :-)

                täytyy ottaa mitsku pois huomenna vielä ja tutkia ne liittimet.. olin kyllä laittavinani ne kunnolla kiinni kun saiin mittariston niin kivasti siihen rattiputken päälle että oli hyvä tuhertaa..

                Comment


                  #9
                  Kyllä se on Immo2.
                  Olen useita kertoja laittanut virtoja päälle ecuun tai mittaristoon pöydällä ilman oheislaitteita, eikä niissä mene ajonesto päälle pysyvästi.

                  Comment


                  • #10
                    Ok, vaikuttaako avaimen pattereiden loppuminen sirun toimintaan? onko ne mitenkään keskenään tekemisissä edes..

                    Comment


                      #11
                      Avaimen patteri vaikuttaa ainoastaan kaukosäätöön. Ei ole mitenkään tekemisissä ajoneston kanssa.

                      Comment


                      • #12
                        no niin ajattelinkin, eli huomenissa mittaristoa irti ja liittimet syyniin uudestaan..

                        Comment


                        • #13
                          joo joutuu koodaamaan uudestaan avaimen.. vcds löytyi jo lainaksi.. kaikki kiinni kunnolla niinkuin pitää.. nyt pitäis vaan osataa tehdä kyseinen tapahtuma

                          Comment


                          • #14
                            tarviinko tuohon avaimen koodaamiseen muuta kuin tuon vcds ohjelman? eli löytyykö tarvittavat tiedot kun lyön piuhan kiinni?

                            Comment


                              #15
                              Tarttet PIN-koodin ja sitä et saa VCDS:llä.
                              VAG-tacholla tai VAG-commanderilla saa.

                              Comment


                              • #16
                                no niin tietty, no paikallinen suutari tulee lukemaan autosta pin-koodin ja loppu "pitäis" hoitua vcds:llä?

                                Comment


                                  #17
                                  Juu:
                                  http://wiki.ross-tech.com/wiki/index..._%28Cluster%29

                                  Comment


                                  • #18
                                    Selvä juttu, kiitos.. koitan huomenna saada Audin taas tulille, pääsee samalla lukemaan kai koneen kooditkin kun tuo ross-tech on lainassa..

                                    Comment


                                    • #19
                                      No niin eli koko hommaan ei sitten tarvittu sitä pin-koodia eikä edes vcds:ää.. riitti töpseleiden irroitus mittarin takaa ja uudestaan kiinnitys.. Leimakin tuli lappuun,vaikka ensin päästöt meinas saada ukon hermopuolen ihan uusille uurteille muuta tasoittu kattien vaihdolla loppujen lopuksi. Kiitos vastanneille neuvoista..

                                      Comment


                                        #20
                                        riitti töpseleiden irroitus mittarin takaa ja uudestaan kiinnitys..
                                        Tähän tekis mieli sanoo, että: mitäs mä sanoin.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X