Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 4F kylmää tyhjäkäynnillä, mutta lämmintä moottori sammutettuna

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 4F kylmää tyhjäkäynnillä, mutta lämmintä moottori sammutettuna

    A6 3.0TDI 2005 puhaltimista tulee lämmintä ilmaa vain, kun kierroksia on enemmän kuin noin 1500 rpm. Tyhjäkäynnillä ilma siis viilenee kohti ulkolämpötilaa. Mutta kuitenkin kun sammuttaa moottorin ja jättää puhaltimet päälle, ilma lämpenee taas kohti jäähdytysnesteen lämpötilaa. Webastoa käyttämällä tulee myös vain kylmää ilmaa (siis silloin kun auto ei ole käynnissä).

    Lämmityslaitteen kennon läpi neste kulkee hyvin ja kiertopumppu pyörittää sitä oikeaan suuntaan. Neste on kirkasta. Kahdesta ilmausruuvista tulee selvästi nestettä eikä ilmaa.

    Oheisesta kuvaajasta näkee, että moottoritiellä puhaltimen ilman lämpötila seuraa aika hyvin asetusarvoa (hetkellinen tyhjäkäynnille laitto aiheuttaa heti pienen lämpötilan laskun). Sitten kun auto jää parkkiin tyhjäkäynnille, alkaa lämpötila laskea. Hetken päästä avasin ovea hetkeksi, jolloin heat regulation valve avautui täysin ja lämpötilan asetusarvokin nousi, mutta puhallinlämpötila sen sijaan vain laski.

    Lopuksi moottorin sammutuksen jälkeen, puhallinlämpötila nousi ja seurasi hyvin asetusarvoa, vaikka heat regulation valve oli vain noin 12 % auki.

    Sähköinen lisälämmitin eikä Webasto olleet käytössä testin aikana, ilmastointilaite oli säädetty 21 C ja suuttimien ja puhallinnopeuden säätö oli manuaalinen. Coolant temperature nousi alussa 90 C, jossa se pysyi loppuun asti. VCDS ei anna mitään tähän liittyviä vikakoodeja.

    Onko kenelläkään mitään aavistusta, mistä kyseinen vika voisi johtua?



    Linkki kuvaajaan
    Viimeksi muokannut miskaolin; 22.2.2016, 11:53. Perustelu: Otsikko, teksti ja kuva päivitetty
Working...
X