Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ 44 flekti toimii vain silloin, kun kone ei pyöri

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Typ 44 flekti toimii vain silloin, kun kone ei pyöri

    Kone nostaa lämpöjä silloin tällöin, kun leveän iiceen takana ei ilma virtaa avustamatta tarpeeksi. Kun koneen sammuttaa, syylärin sähköflekti huutaa suuremmalla teholla. Kun koneen käynnistää, lakkaa flektin pyöriminen kokonaan ja flekti ei käynnisty, vaikka lämpömittarin mukaan pitäisi jo. Taas kun sammuttaa, alkaa flekti huutamaan. Flekti kunnossa.

    Tilannetta ei helpota, että lötköön on laitettu 2.5 TDI, jossa yleensä on viskoflekti(?) Flekti ja syyläri typ 44.

    Mikä avuksi? Jokin anturi vaihtoon?

    Etukäteen kiitos avusta!

  • #2
    Mulla toimi typ44:ssa(3B 200) jäähdytys kutakuinkin juuri noin. Vaihdoin sen jälkijäähdytys releen tavalliseksi, niin alkoi hitaampi nopeus puhaltaa aiemmin, ikinä sitten 2. nopeutta tarvittukaan. Tosin jälkijäähdytyksen menetti samalla(ei kyllä haitannut, jonkun speksin mukaan se pitäisikin lähteä vasta 110 asteisena pyörimään).

    Eli alunperin lämmöt kävi reilussa 100ssa, kunnes 2.nopeus lähti päälle. Muutoksen jälkeen lämmöt pysyi siellä 90:n päällä hitaammalla flektin pyörimisellä. JA lämmöthän nousi vain kaupunkiajossa, muuten viima riitti jäähdyttämään

    Comment


    • #3
      Nopeuksia on sitten 3. (3B siis ainakin)

      edit: oletko kattonu sen sinisen lätkän liittimet/johdot (3liitintä) siinä syylärin edessä? Yleensä kyllä vain pudottaa jonkun/jotain nopeuksia pois jos siinä häikkää.

      Comment


      • #4
        niinjoo, 3 taitaa oikeasti olla, mulla olikin tekniikanvaihtovekotin, eli 2.0 koneella alunperin.

        Comment


        • #5
          Vaihdoin sen jälkijäähdytys releen
          Missäs moinen sijaitsee? Mistä saa? Mitä maksaa?

          Comment


          • #6

            Missäs moinen sijaitsee? Mistä saa? Mitä maksaa?
            Siinä moottoritilassa sulakeboxissa, korkea rele, useita pinnejä. Laitoin tosiaan tavallisen muutaman euron autoreleen, käy siihen tilalle.

            Comment


            • #7
              Kiitos. Olipa kömpelö kysymys. Pitää tänään kaydä paikallisessa liikkeessä ostamassa moinen ja kokeilla.

              Sopivaa Boschin osanumeroa releelle olisko jollain antaa?

              Comment


                #8
                Mulla taas toimii päinvastoin. Kun auto on käynnissä ja lämpenee (en muista asteita) niin tuuletin lähtee pyörimään ja jäähdyttämään, mut jos auton sammuttaa niin flektin pyörintä loppuu ku seinään. Jos käännät taas virrat päälle niin alkaa pyöriä. No, ei tuos ny niin kauheesti jälkijäähdytystä tarvi.

                Comment


                • #9
                  Hoh hoijaa. Milloin ihminen oppii, että puuhun kiivetään tyvestä? Syylärin anturin liittimen sisältä piuha irti. Se kiinni ja taas pelaa. Kiitos, Jarkko...

                  Comment


                    #10
                    Tyvestäkin voi kohti latvaa lähteää useassa eri asennossa. :)

                    Comment


                    • #11
                      ^tosta kun ottaa vi**uilun pois, jää jäljelle vain näppäimistön ääni;-))))

                      Comment


                      • #12
                        Nyt kun päivällä on lämpimämpää, alkaa taas nostaa lämpöjä ilman hätäkytkennän aktivointia. No, syylärin anturi vaihtoon ja katsotaan sitten. Mitäköhän orkkis rele maksaa?

                        Comment


                          #13
                          Kannen/pahvin vaihtoon.

                          Comment


                          • #14
                            Meinaatko? Mun mielestäni ei silti selitä flektin käynnistymättömyyttä. Tai sit tää on sitä mystistä kvanttifysiikan alalajia, vag- fysiikkaa;-)

                            Nykyinen ymmärrykseni mukaan koko keulan levyinen IC ennestään pahentaa syylärin ilmansaannin riittämättömyyttä.

                            Toistaiseksi ilman lämpösuojalevyä oleva kartiofilsa saattaa pahentaa tilannetta. Talvella oli etua, saattoi lämpö jopa nousta alueelle;-)

                            Pitääpä kylmän katsoa, tuleeko kuplia säiliöön.

                            Lämmön nousu ei siis ole mitään epätavallisen nopeaa. 80 km alueella pysyy ihan aisoissa, 120 lasissa alkaa nousta, kunnes flektin nopeampi nopeus kytkeytyy, sitten laskee melko nopeasti.

                            Missä muuten on flektin ykkösnopeuden etuvastus? Jos vaikka sain kytkettyä hätäsysteemin myös ykkösteholle.

                            Ei kai TDI:ssä kansi ole niin arka? TD:ssä kyllä, mutta ihan eri rakenne.

                            Comment


                              #15
                              Ei tuo suoraruiskun kansi ole niin arka kun vanhempien. Mielestäni vaan kaikki ei ole kohdallaan jos flektien pitää ajossa pyöriä, saattaa tietysti johtua riittämättömästä ilmavirrastakin.

                              Comment


                              • #16
                                Totta tuokin, meidän avantissa (matalapuristeinen, ei-jäykät tulpanjohdot) oli sama ongelma. Siinä oli imuilman esilämmitys aina päällä. Sillä ja syylärin vaihdolla väheni ongelma.

                                Molemmissa uudet termarit.

                                Oikeastaan oleellisemmat kysymykset:

                                1. Ylevesiletkun anturista otetaan signaali mittariin. Vaikuttaako ympäristön lämpötila merkittävästi eli näyttääkö samalla veden lämmöllä mittari eri lukemia?

                                2. Haittaako, jos veden lämpö on pikkasen korkeampi, kuitenkin pysyy korkeamman nopeuden kytkeytymisen alla? Radalla pakko-ohjatulla flektillä saadaan alhaisempi lämpö ääriolosuhteissa.

                                Comment


                                • #17
                                  Missä muuten on flektin ykkösnopeuden etuvastus? Jos vaikka sain kytkettyä hätäsysteemin myös ykkösteholle
                                  Jos yhtään noudattaa typ44 logiikkaa,niin vasemman (kuskin)puolen etuaisan "päässä" Suunnilleen ajovalon alla. Syylärin edessä, puskurin poistamalla päässee helposti käsiksi. Tämä kokemus tosin vain 20V mut eiköhän nois kaikis o samat sydeemit? Se etuvastus on sama kaikille nopeuksille,eli 200 20V siin on kolmen nopeuden piuhat kiinni peräkkäin.

                                  Edit:siis muissako typ44 ei mene nopeudet näin? (turbolliset)
                                  1.hidas,ilmastoinnin kanssa(/jälkijäähy) 2.normaali,oliko jotain 97?? Ja 3.Myrskytuuli sitten sitäkin myöhemmin.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mikä on ykkösnopeuden vastuksen resistanssi? Jos vaikka tekisi kytkennän, jossa vastus hieman isompi kuin tuo, saisi hiljalleen pyöriä. Lämpö nousee hyvin hitaasti. taviin vain pikkasen enemmän ilmavirtaa

                                    Kuulin, että syylärin alla olevan muovin poistaminen ei ollut vallan hyvä idea, se kuulemma ohjaa ilmavirtaa syylärille. Toivottavasti en ole heittänyt pois...

                                    Comment


                                      #19
                                      ^ Tuo muovin asentaminen saattaa poistaa koko ongelman.

                                      Viime kesänä kaveri oli ostattelemassa -90 dieselpassattia jossa oli lämpöongelma ja myyjä sanoi sen johtuvan etuspoilerin ja ilmanohjainritilän puutteesta, oli jääneet johonkin penkkaan talvella. Hieman asiaa epäillen sellaiset kuitenkin autoon asensin ja kas kummaa ongelmat hävisivät.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X