Eli pidemmittä kirjoituksitta heti asiaan:
Latausjännite. 12.8 - 13.2 V... (ei väliä kuormittaako vai ei, tai pyöriikö tyhjäkäynnillä vai ajossa... jännite enintään tuo 13.2 mutta tippuu jopa 12.7V)
Lataa akkua hyvin (virtojen puolesta). eli latausvirrat pyörii tarvittaessa jopa 20A paremmalla puolella (mitattu pihtivirtamittarilla)
Toista Akkua kokeiltu (uutta) (ei vaikutusta).
akun lepojännite 12.5 V
tarkoittaako tämä nyt että laturin jänniteregu on rikki? (oon kuvitellu että yleensä se jännite siinä tapauksessa nousee entisestään), laturi muilta osin ainaki on ehjä kun noin hyvin antaa virtaa (hiilet ainakin kunnossa).
normaalisti mulla on pyöriny latausjännite 13.8 - 14.3 V paikkeilla.
mittasin jännitteen potentiaali eron akun - navasta ja laturin rungosta. tasan nolla. eli laturin maadotus pelaa.
onko näissä lämpötilaregulointia. arvelin että jos se on nyt jostainsyystä kelien lämmettyä seonnu. vai onko laturi rikki ollenkaan???
Latausjännite. 12.8 - 13.2 V... (ei väliä kuormittaako vai ei, tai pyöriikö tyhjäkäynnillä vai ajossa... jännite enintään tuo 13.2 mutta tippuu jopa 12.7V)
Lataa akkua hyvin (virtojen puolesta). eli latausvirrat pyörii tarvittaessa jopa 20A paremmalla puolella (mitattu pihtivirtamittarilla)
Toista Akkua kokeiltu (uutta) (ei vaikutusta).
akun lepojännite 12.5 V
tarkoittaako tämä nyt että laturin jänniteregu on rikki? (oon kuvitellu että yleensä se jännite siinä tapauksessa nousee entisestään), laturi muilta osin ainaki on ehjä kun noin hyvin antaa virtaa (hiilet ainakin kunnossa).
normaalisti mulla on pyöriny latausjännite 13.8 - 14.3 V paikkeilla.
mittasin jännitteen potentiaali eron akun - navasta ja laturin rungosta. tasan nolla. eli laturin maadotus pelaa.
onko näissä lämpötilaregulointia. arvelin että jos se on nyt jostainsyystä kelien lämmettyä seonnu. vai onko laturi rikki ollenkaan???
Comment