Elikkäs tarina on tällainen: Auto pätki yläkierroksilla ajossa, ja oli menossa tulpan vaihtoon. Hallin pihalla se sammui, mutta käynnistyi kuitenkin ja ajamalla sisään. Sen jälkeen katosi kipinä ja bensansyöttö ym.
Osien vaihtelun jälkeen(tulpat, puolat ja bensapumpunrele) vianhaku siirtyi moottorinohjaukseen. Kaveri oli huomannut ecun 5a (sulake 26 boksin päällä)sulakkeen palaneen. Boksi kävi korjautuksella ja vika jatkui.
Tutkin ecun johtosarjaa ja huomasin boksista ulostulevan virtajohdon johdon(pinni37) polttavan sulaketta. Tämä johto menee toiselle sulakkeelle(sulake 72) ja tämä irrotettuna ei polta tätä 5a sulaketta. Myös 12V jännite boksilta tulee tähän.
Tästä lähtee sininen johto, joka menee kuskinpuolen rele pohjaa bensapumpun releen taka. Sulakkeet ei myöskään pala kun ottaa virtalukon johdon pois tältä relepohjalta navasta 15.
Nyt kaivattaisi lisäneuvoja tähän vikaan ja ideoita miten edetä. Releet on mitattu sekä relepohja aukaistu ja tarkistettu, että se on ehjä.
Täältä lontoon murteella ecun johtojen tiedot.
http://forums.quattroworld.com/s4s6/msgs/21009.phtml
Osien vaihtelun jälkeen(tulpat, puolat ja bensapumpunrele) vianhaku siirtyi moottorinohjaukseen. Kaveri oli huomannut ecun 5a (sulake 26 boksin päällä)sulakkeen palaneen. Boksi kävi korjautuksella ja vika jatkui.
Tutkin ecun johtosarjaa ja huomasin boksista ulostulevan virtajohdon johdon(pinni37) polttavan sulaketta. Tämä johto menee toiselle sulakkeelle(sulake 72) ja tämä irrotettuna ei polta tätä 5a sulaketta. Myös 12V jännite boksilta tulee tähän.
Tästä lähtee sininen johto, joka menee kuskinpuolen rele pohjaa bensapumpun releen taka. Sulakkeet ei myöskään pala kun ottaa virtalukon johdon pois tältä relepohjalta navasta 15.
Nyt kaivattaisi lisäneuvoja tähän vikaan ja ideoita miten edetä. Releet on mitattu sekä relepohja aukaistu ja tarkistettu, että se on ehjä.
Täältä lontoon murteella ecun johtojen tiedot.
http://forums.quattroworld.com/s4s6/msgs/21009.phtml
Comment