Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 ilmamäärämittari, "signal too low"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 ilmamäärämittari, "signal too low"

    Termos.

    Autoni, S4 vm-98
    Vaihdoin autoon ilmamäärämittarin lauvantaina, mutta audi räkii ja muutenkaan käy mitenkään hyvin, johdon kun ottaa pois, niin johan rupeaa toimimaan?!
    Uusi osa on aivan sama kuin vanhakin. Numerot täsmää yms.
    Mitä tolle pitäs tehdä että rupeaa toimimaan?

    #2
    Se on ilmamassamittari.
    Lueppa koodit ennenkuin rupeet sokkona osia vaihtamaan.

    Comment


      #3
      Miksi vaihdoit sen?

      Kuulostaisi siltä että siellä on isohko ahtovuoto.

      Comment


      • #4
        No en minä mitään sokkona ole vaihtanutkaan, ja ANTEEKSI kovasti väärin kirjoituksesta. Luvin koodit ennen vaihtoa, ilmaMASSAmittari ei antanut mitään arvoja. Siksi vaihdoin sen. Vuotoja ei ole missään.

        Comment


          #5
          Ei kannata hermostua jos kyselet täältä apuja.

          Miten olet testannut ettei ole vuotoja? Ja mitään vikakoodeja ei tullut? Kuulostaa oudolta koska kyllä sieltä pitäisi silloin tulla joku "signal too low" tms koodi.

          Comment


          • #6
            No juu, sori. Se antaa juuri tuon singal too low koodin.

            Comment


              #7
              Lähtötiedot kun on riittävät, niin saat fiksumpia vastauksia. Ei tässä selvännäkijöitä olla, joten turha vetää herneitä siitä että kysellään perustietoja, jotka ois pitäny olla ekassa viestissä.

              Tarkasta ilmamassamittarin johdotus ja tee painetesti.
              Jos esim välijäähyn letku on täysin irti, niin ilma tulee sieltä, eikä ilmamassamittarin läpi.

              Comment


              • #8
                Ei vedetä herneitä :)

                Mutta joo, Paineet testattu audista, ja ei vuotoja. Johdot on kunnossa.
                Elikä vanhalla ilmamassamittarilla tulee toi singal too low vikakoodi, joten laitoin uuden tilalle, ja uusia koodeja ei tule, mutta moottori rupesi käyttäytymään todella omituisesti uudella mittarilla, ei käy mitenkään hyvin, tyhjäkäynnillä pysyy, jotenkin. Tyhjäkäynnillä ollessa otan mittarin piuhan irti, niin käynti tasaantuu, eikä pätki ollenkaan.

                Comment


                  #9
                  Edelleen kysyn että miten ne paineet on mitattu? Vaikuttaa siltä että siellä on iso ahtovuoto.

                  Comment


                  • #10
                    Minkäs merkkinen on uus MAF?

                    Comment


                    • #11
                      Mikset sinä usko, jos sanon ettei se vuoda mistään? Ahtopaineet kuiteskin on 0.7 niin ei siellä kovinkaan suurta vuotoa voi olla?

                      Bosch, niinkuin alakuperänenkin, sama osanumerokin löytyy..
                      Viimeksi muokannut jta; 19.1.2016, 06:10. Perustelu: ei tarvitse heti perään toista viestiä kirjoittaa

                      Comment


                        #12
                        Eli ei ole painetestiä tehty. Kannattaa uskoa kun sitä on jo useamman kerran ihan aiheellisesti ja perustellusti ehdotettu.
                        Viimeksi muokannut jta; 19.1.2016, 06:18.

                        Comment


                        • #13
                          Ok, uskotaan kun sanotaan. Mitenkäs se kannattaisi parhaiten tehdä?

                          Comment


                            #14
                            http://www.awe-tuning.com/media/pdf/...ure_tester.pdf

                            Comment


                              #15
                              Kummallista että kyseenlaistat meidän kysymyksiä. Ne on ihan aiheellisia, ja perustuu vuosien kokemukseen näistä vehkeistä. Toistan edelleen että jos täältä haluaa apua, niin asenteen olisi hyvä olla kunnossa. Ihan harrastuksena kun täällä toisia autetaan, niin se auttamiskynnys saattaa nousta aika suureksi jos asenne on väärä.

                              Comment


                              • #16
                                Sillä minä kyseenalaistin tämän ahtovuoto hommelin, eikait tuo audi vakiona paljoa enempää tuosta 0.7 ahda? Joten ihan älytöntä vuotoa ei voi olla? Vai?
                                Ja en minä tässä herneitä ole vedellyt. Sori jos loukkasin jonkun tunteita?

                                Comment


                                  #17
                                  Ei ahdakaan, mutta siellä on reserviä varastossa. Sanoit että paineet on testattu, mutta ilmeisestikään ei ole. Tee painetesti niin voisin vaikka vannoa että jossain on vuoto. Pääset itsekin paljon helpommalla (ja halvemmalla) suoraan asian kimppuun.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Juu mä itte pikkasen sekoilin tuon painetestaus asian kanssa..
                                    Täytyy tänäiltana paineistaa järjestelmä, ja tosissaan ettiä josko siellä vuotoja löytysi.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Onko ahtoputket varmasti paikallaan ja kiinni. Omassani antoi saman vikakoodin kun coolerin päästä olikin letku irti
                                      Viimeksi muokannut okkim; 22.1.2016, 07:31. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Noh, vuodot on ny tarkastettu. Juurikin yllä olevan mukaisesti. Mistään ei löytynyt yhtään mitään vuotoja. Painetta laitoin 1.4 ja pidin jonku aikaa näin, eikä kuulunut mistään yhtään suhinoita. Piti paineet sisällä.

                                        Eli vanhalla mittarilla antaa tuon vikakoodin, mutta käy hyvin. Uuden laittaa paikoilleen, vikakoodeja ei tule, antaa arvoja, liveseurannassa, muttei käy.

                                        Comment


                                          #21
                                          Nollasitko koodit siinä välissä kun laitoit uuden mittarin, jotta opitut arvot nollautuu?
                                          Näyttääkö lämpöanturi measuring blokeista järkeviä arvoja?
                                          Mitä näyttää fuel trimmit uudella MAFilla?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Unohinpa vastailla tänne tuosta ongelmasta, MAFin yksi piuha oli poikki :) Koodit nollasin ja johan rupesi toimimaan.

                                            Keskiviikkoon saakka.
                                            Ajelin töistä kotia kohti, ihan reippaasti. Joku suhahti konepellin alla, ja ahtopaineet nollassa. Eli ei nosta paineita yhtään enää, TEIN PAINETESTIN muttei ahtoputkista kuulu pahemmin suhinoita, mutta otin kaikki ahtoletkut irti ja tarkistelin ne silmämääräisesti. Kaikki ehjiä. Kuvasin kummankipuolen turbot, kummastakinpäästä tutkimuskameralla. Siivet on ehjät, hukkaportit on kiinni. D.pipet ruuvasin irti ja tarkistin välykset, ihan ok. Vikakoodeja ei anna.. Saikohan sepostuksesta mitään tolokkua :D

                                            Mitä nöyremmin ottaisin vinkkejä vastaan..
                                            Viimeksi muokannut Pastori76; 4.6.2016, 13:24.

                                            Comment


                                              #23
                                              Turha arvailla, tee painetesti.

                                              Menee muuten jo ohi aiheen.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Noh, painetesti on nyt taas tehty, eikä tunnu vuotoja löytyvän.
                                                Kumpikaan turbo ei tuota painetta, testasin myös sitä.
                                                Voiko, ja pystyykö kummatkin turbot hajoamaan yhtä aikaa?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Kysytäänpä että miten tarkalleen ottaen teit painetestin? Paljonko painetta? Onko huohottimen tulo Y-putkesta tulpattu?

                                                  On kai se mahdollista että kumpikin turbo hajoaa yhtäaikaa, mutta hyvin epätodennäköistä se on. Miten tulit siihen tulokseen ettei kumpikaan ahda?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Huohottimen tulon tulppasin juu, ja y-putken päähän laitoin viemärin päätypalan johon renkaan venttiilin laitoin. Hyviä ohjeita löydin täältä siihen. Tarkkaa ilmamäärää en voi sanoa kun mittari hajos. Mutta uskon että aikalailla. Ei sieltä kyllä "pahoja" suhinoita kuulunut, siihen nähden että pitäs iso vuoto olla.
                                                    Testasin turboja ottamalla toisen puolen paineputken irti ja tulppasin "reijät"
                                                    Voisiko imusarja olla hajalla..

                                                    Kokeilin myös ottaa n75 venttiililtä hukkaporteille menevän letkun irti, mutta ei vaikutusta.
                                                    Viimeksi muokannut okkim; 7.6.2016, 10:32. Perustelu: Viestit yhdistetty

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Laita kompuran paineensäätimestä noin yksi bari painetta, ja syötä ilmaa jatkuvasti koneeseen. Pelkkä lyhytaikainen täyttö ei riitä.

                                                      Oliko sulla siis kone käynnissä ja yritit saada painetta putkeen turbon avulla? Ei oikein avaudu tuo sun tapa...

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Joo, täytyy kokeilla uudestaan.
                                                        Kävin ihan ajamassa pienen lenkin aina yhellä turbolla.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Niin otitko sie toisen turbon kellon letkun irti vuoron perään n75:lta?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            En, vaan yhtäaikaa. Mutta nyt oon kokeillut sitäkin. Tuloksetta.
                                                            Viimeksi muokannut Pastori76; 8.6.2016, 09:03.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X