Hieman oudohko kysymys, siksi oikeen uusi ketju pystyyn.
Taustoja:
Mullo ollu eeperin kanssa pieniä ongelmia, on antanut koodia ylilämmöstä.
Käytännössä heti lämmittimen käynnistyksen jälkeen ajaa itsensä alas.
Ääni auton vieressä eeperiä startatessa vahvisti sen että lämmittimen vesipumppu haukkailee tyhjää, eli järjestelmässä ilmaa.
Oon monesti ilmaillut ja ei apuja.
Nyt loppiaisena keksin kääntää eeperille menevät letkut eri asentoon, kas kummaa että ongelma katosi.
Toverilla oli joku johto ja softa millä oon aikaisemminkin nollannut koodit lämmittimestä (lämmitin EI ole auton väylässä, siten siihen ei pääse käsiksi VCDS).
Nyt tuttuun tapaan yhdistelin läppäriä ja eeperiä toisiinsa, softa sanoi että ei yhteyttä.
Luonnollisesti lämmitin pitää olla päällä, että diagnostikkaan pääsee yleensäkkään käsiksi.
Pari iltaa asentelin ajureita ja koittelin kaikkea, ei yhteyttä.
Alkoi konstit loppumaan ja ajattelin että oma "jatkojohto" on rikki (olen siis vetänyt sulaketaululle eeperin johtosarjan sinivalkoisesta johdosta jatkojohdon ja liittimen päähän, että ei tarvi koodeja lukiessa purkaa koko hyttiä).
Kiusallani mittasin yleismittarilla tuon sini/valkoisen johdon ja tupakansytkärin maan välistä vajaan akkujännitteen.
Äsken mittailin tarkemmin:
Jos akkujännite on 11.7v niin sin/valk johtoon tulee ~10.5v jos lämmitin on pois päältä ja nousee reiluun 11v (en muista tarkkaa lukemaa) kun lämmitin päällä ja laskee tuohon ~10.5v lukemaan kun lämmittimen sammuttaa.
Katkasin tuon oman sinivalkoisen johdon konehuoneen puolelta ja mittasin sen olevan ehjä hyttiin asti eikä ollut maissakaan.
Tod näk diagnostiikkajohtoon syötetään jotain pulssia mitä ei yleismittarilla voi edes mitata?
Enihau, mulla on pelko persiissä, että eeperin ohjainlaite on vetänyt harakirit ja työntää jotain aivan random jännitettä diagnostiikkajohtoon ja samalla kärväytti meidän koodienlukukaapelit?
Lämmitin kyllä kaikkinensa toimii nyt paremmin kuin koskaan.
Onko kellään tietoa tai mahdollisuutta mitata mitä tuossa sinivalkoisessa johdossa kulkeepi?
Lämmittimen ollessa sammuksissa ja päällä.
Em johto löytyy lämmittimen lähellä olevasta liittimestä tai hytin puolelta.
Luonnollisesti en tiedä että onko jännitteen mittaus tuosta kohtaa vaarallista laitteille?
Taustoja:
Mullo ollu eeperin kanssa pieniä ongelmia, on antanut koodia ylilämmöstä.
Käytännössä heti lämmittimen käynnistyksen jälkeen ajaa itsensä alas.
Ääni auton vieressä eeperiä startatessa vahvisti sen että lämmittimen vesipumppu haukkailee tyhjää, eli järjestelmässä ilmaa.
Oon monesti ilmaillut ja ei apuja.
Nyt loppiaisena keksin kääntää eeperille menevät letkut eri asentoon, kas kummaa että ongelma katosi.
Toverilla oli joku johto ja softa millä oon aikaisemminkin nollannut koodit lämmittimestä (lämmitin EI ole auton väylässä, siten siihen ei pääse käsiksi VCDS).
Nyt tuttuun tapaan yhdistelin läppäriä ja eeperiä toisiinsa, softa sanoi että ei yhteyttä.
Luonnollisesti lämmitin pitää olla päällä, että diagnostikkaan pääsee yleensäkkään käsiksi.
Pari iltaa asentelin ajureita ja koittelin kaikkea, ei yhteyttä.
Alkoi konstit loppumaan ja ajattelin että oma "jatkojohto" on rikki (olen siis vetänyt sulaketaululle eeperin johtosarjan sinivalkoisesta johdosta jatkojohdon ja liittimen päähän, että ei tarvi koodeja lukiessa purkaa koko hyttiä).
Kiusallani mittasin yleismittarilla tuon sini/valkoisen johdon ja tupakansytkärin maan välistä vajaan akkujännitteen.
Äsken mittailin tarkemmin:
Jos akkujännite on 11.7v niin sin/valk johtoon tulee ~10.5v jos lämmitin on pois päältä ja nousee reiluun 11v (en muista tarkkaa lukemaa) kun lämmitin päällä ja laskee tuohon ~10.5v lukemaan kun lämmittimen sammuttaa.
Katkasin tuon oman sinivalkoisen johdon konehuoneen puolelta ja mittasin sen olevan ehjä hyttiin asti eikä ollut maissakaan.
Tod näk diagnostiikkajohtoon syötetään jotain pulssia mitä ei yleismittarilla voi edes mitata?
Enihau, mulla on pelko persiissä, että eeperin ohjainlaite on vetänyt harakirit ja työntää jotain aivan random jännitettä diagnostiikkajohtoon ja samalla kärväytti meidän koodienlukukaapelit?
Lämmitin kyllä kaikkinensa toimii nyt paremmin kuin koskaan.
Onko kellään tietoa tai mahdollisuutta mitata mitä tuossa sinivalkoisessa johdossa kulkeepi?
Lämmittimen ollessa sammuksissa ja päällä.
Em johto löytyy lämmittimen lähellä olevasta liittimestä tai hytin puolelta.
Luonnollisesti en tiedä että onko jännitteen mittaus tuosta kohtaa vaarallista laitteille?
Comment