Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi B5 penkinlämmittimien kytkinongelmaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi B5 penkinlämmittimien kytkinongelmaa

    Elikkäs auto on Audi A4 B5 -95 1.8i.

    Tein uuden ku en löytänyt vastaavaa vikaa muualta.

    Jälkiasennettavan penkinlämmitys sarjan ostin ebaystä.

    Elementit ovat paikoillaan ja johdotukset tehny.

    (alkuperäisiä liittimiä kytkimelle ei ole niin vedin johdot suoraan pinneille)

    Mittailtiin vähän sitä lämmönsäätökytkintä ja pinnistä mihin tulee penkin +johto kiinne nii tästä tulee 1 asennossa 9,02V ja 6 asennossa 9,05V. Vaikuttaako noin pieni säätö jotakin ?? (mitattu kun ei ole penkin johto kiinni)

    Varsinainen ongelma on että kun kytkee tämän penkkien johdon kiinni niin voltit häviää kyseisestä pinnistä.

    Missä vika ? Lämmittimet toimii kun laittaa suoraa virran tupakasytkäristä.

    Olen littänyt johdot kytkimelle pinneille seuraavasti:
    1= virta kytkimen valolle
    2= ei mitään. ? lämpöanturi?? itsellä ei ole sellaista.
    3= johto penkille
    5=+12v
    6=+12v
    7= maa

    Tässä linkki kuvaan jota olen käyttänyt.

    https://www.google.fi/search?q=audi+...sw3gNphAn-M%3A

    #2
    http://i853.photobucket.com/albums/a...ram_Page_3.jpg

    Värit täsmää tuon äsken linkittämäsi kuvan kanssa.
    Penkin vastukselle pitäisi lähteä tuo kelta/musta pinnistä 2.

    Mitenköhän tuo lämpöanturi vaikuttaa lämmitykseen?

    Comment


    • #3
      Mietinki tässä että mahtaakohan se katkasta virran suoraa ? kun ei ole mitään kiinne nii jotenki vääntää siitä sitten että penkki olisi liian kuuma ?:/

      Mutta riittääkö 9V lämmittämään sitä penkkiä tarpeeksi ?

      Comment


        #4
        Ei toimi ilman lämpötila-anturia, jos kyseessä alkuperäinen katkaisija.
        Se on muistaakseni NTC vastus, haulla löytyy varmaan arvot anturille.

        Comment


        • #5
          Osaako joku sanoa että minkä arvoinen NTC-vastus pitäisi hankkia ? Lueskelin niin joku oli maininnut että n6,8kohm arvo olisi aika lähelle alkuperäistä ?

          Comment


            #6
            Juuri FFP:llä samaa ihmeteltiin, se on 10K NTC vastus.
            Taulukon mukaan arvo vs lämpötila.

            Comment


            • #7
              Pitänee tilailla pari tuollaista sitten ja kattoo mitä tapahtuu :P

              Comment


                #8
                Tutkin penkkilämppärin toimimattomuutta ja mittasin kuskin (perseellä lämmitetystä) penkistä 20kohm ja apukuskin lämmittämättömästä penkistä 30kohm. Arvot täsmää aika hyvin tuohon em. taulukkoon.

                Jos ei halua penkin sisälle laittaa anturia, niin ohjauselektroniikkaa voi huijata laittamalla 15kohm vastuksen anturipiuhojen väliin.

                Comment


                  #9
                  Jos laitat kiinteän vastuksen, niin säätörullalla ei taida olla mitään vaikutusta enää.
                  Olen tuon toiminnan ymmärtänyt niin että rullasta valitaan "lämpötila" mihin halutaan penkin lämpiävän ja ohjainyksikkö sitten sen tiedon ja lämpöanturin mukaan syöttää sähköä vastuksille tai ei.

                  Comment


                    #10
                    Onkos jo kokemuksia millasta vastusta voisi virittää? B6 potilaana

                    Comment

                    Working...
                    X