Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 -13 akun lataamisneuvoja?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 -13 akun lataamisneuvoja?

    Miten onnistuisi akun lataaminen 2013 vm a4:seen? Suoraan peräkonttiin ja akkuun laturi, vai löytyykö laturille oma paikka konehuoneen puolelta? Ei jaksanut käynnistyä tänään (-30c), yritti kyllä mutta äänestä jo kuuli että akku alkoi väsymään. Nyt ei ole kulkupeliä perhana.
    Iso lämmin kädenpuristus jollekkin joka osaisi neuvoa!

  • #2
    Konehuoneen pisteisiin. Akkuvalvonnan ohi suoraan akkuun ei saa ladata.

    Comment


    • #3
      Moottoritilasta löytyy paikat latauskaapeleille. Helpoiten selviää kun kurkkaat käyttöohjekirjasta. Peräkontin kautta ei kannata ladata ettei virranhallinta mene sekaisin.

      Comment


      • #4
        Jes, tsekkaanpa latauspisteiden paikat käyttiksestä! Kiitoksia Teille ystävät rakkaat! :) Saapi varmaan latailla aika pitkään näillä keleillä...

        Comment


        • #5
          Kannattaa ottaa lisäksi varapyörä pois ja laittaa sisätilalämmitin konttiin hurisemaan latauksen ajaksi. Akku kontissa on painojakauman kannalta hyvä, mutta käytön kannalta huono asia, koska akku on aina kylmä.

          Comment


          • #6
            Itellä sama ongelma B8 audissa pari päivää sitten. Pätkäajolla ja Webastolla akku tyhjäksi kun pitkään alle -20 astetta. Yritin 7A älyakkulaturilla herätellä yön yli, mutta vaikka akkulaturi näytti aamulla täyttä niin ei jaksa käynnistää.

            Ilmeisesti akku ei -25 asteessa ota kunnolla varausta vastaan niin mietin auttaisiko irrottaa kokonaan ja ottaa sisälle lämpiämään -> seuraavana päivänä takaisin kiinni ja konehuoneen puolelta oikeaoppisesti uudelleen virtaa? Tai sitten toki laittaa lämpöpuhallin konttiin.

            Liekä tuollaisesti pidemmästä akun poistosta muuta harmia kuin kellon ja päivämäärän asettaminen? Akun irroitus ei toki ole kovin näppärää tuossa B8.

            Comment


            • #7
              Joo itsellä oli yön latauksessa (kun löyty ne latauspisteet), ei jaksanut käynnistyä aamulla. Naapurin autosta kaapeleilla virtaa niin sai käyntiin. Akkuliikkeessä jo vinkkasivatkin tuosta puhaltimesta, että laittaa se lämmittämään akkua. Tänään illalla taas sama edessä, oulussa 27 pakkasta ja yövuoroon lähtö... Pitää lähteä penkomaan varastoa että löytyykö sieltä vielä joskus ostamani sisätilalämppäri. Ite en uskalla akkua irrottaa kun olen lukenut kauhutarinoita kuinka kaikki menöö vituiksi autossaku akun irroittaa! :D Se ois tosin hyvä konsti kun sen sais sisälle lataukseen...

              Comment


                #8
                Nostellaan läheltä liippaavaan ketjuun.

                Voiko/kannattaako AGM -akkua elvyttää laturin RECOND -toiminnolla (CTEK MXS 10)? Akkua kiusataan eberillä sekä start-stop -toiminnolla, ja vaikuttaa siltä että alkaa kyykäämään. Varusteluettelon mukaan 105 Ah akku, ja ennen uuden akun hankkimista voisin kokeilla elvyttämistä. Jos mahdollista, niin miinuskenkä irti ja suoraan akun navoista vai moottoritilan latauspisteiden kautta? Muuta huomioitavaa?

                Muoks: ainakin voi, kannattavuudesta en tiedä. Uteliaisuuttani latasin elvytysohjelmalla irrallaan ja huoneenlämmössä kolme kertaa. Lähtötilanteen lepojännite 11,7v ja lataamisen jälkeen kolmen vuorokauden kuluttua 12,7. En tiedä miten akku käyttäytyy kun sitä kuormittaa, paristo ei mennyt takaisin autoon.
                Viimeksi muokannut marre; 16.1.2020, 18:53.

                Comment

                Working...
                X