Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Q7 (tai audi yleensä) Keyless start & entry kysymyksiä.

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Q7 (tai audi yleensä) Keyless start & entry kysymyksiä.

Hei,

Ne joilla on enemmän kokemuksia tuosta avaimettomasta ovien avaus ja start/stop sydeemin käytöstä, niin valaiskaa:

Saako auton esim. sammutettua avaimen lukitus/avaus painikkeilla?
    Siis jos on jo pomppinut pihalle autosta. (löytyiskö toimintoa asetuksista tai VAG-COM:lla säätämällä?)
    Ei reagoi avaimeen minulla ainakaan milläänlailla.(tai joo vilkuttaa lediä avaimessa)

Sisään meno ja start/stop toimii mallikkaasti, mutta muutoin noita toiminteita vaan mietiskelin.

En ole lukitusnapista sammuttamista kokeillut.

Yhden pienen eron olen sen sijaan havainnut A3:n (8V) ja esim. saman MQB-rakenteen jakavan Superbin ja Passatin kanssa. Kun auto sammuu SS-toiminnolla, Audi katkaisee virrat kun keppi on P-asennossa ja jalan nostaa jarrulta. Passat ja Superb ei tee sitä vaan autosta täytyy erikseen katkaista virrat SS-nappia painamalla.

Comment

Tuo Q ei sammuta itteensä, kun on avaimet taskussa metodilla pysähtyny ja laittaa P päälle ja nostaa jalan pois polkimilta.
      Joten tuollaisen toiminteen koodaus varmaan luulis löytyvän...

PS. Onkos tuossa muuten jotain aikaviivettä, tyyliin kun avaimet kaukana autosta, niin sammuu jonkun ajan päästä?
      Viimeksi muokannut VilkkuS; 30.12.2015, 15:44. Perustelu: PS juttuja

Comment

Luulen ettei mitään viivettä ole auton sammumiselle. Neidin 8V aloittaa mekkaloinnin jos avaimet ei ole autossa ja auto on käynnissä.

Comment

Ja sellainenhan "hauska" ominaisuus näissä on, että voit jättää avaimet vaikka kotiin (jos auto on jo käynnissä) ja lähteä ajelemaan ja kaiki toimii normaalisti :) Tosin sammuttamisen jälkeen ei tietenkään saa enää käyntiin ja kyllähän se silti valittelee, että avaimet eivät ole mukana.

Comment

Joo näin on. Kerran vaihdettiin kaverin kanssa autoja "lennosta", se hyppäsi kasiin ja minä toiseen autoon. Ajelin edessä, niin sille tuli kiire kun auto alkoi herjaamaan että avain puuttuu. :) No eihän se onneksi sammu vaikkei avaimia olekaan enää startin jälkeen kyydissä.

Comment

Working...
            X