Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi diagnonostiikkaväyläongelma?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    VAG-COM Version: Release 311.2-N


    Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
    Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56

    Address 01 -------------------------------------------------------
    Controller: 4B0 907 551 M
    Component: 2.7l V6/5VT G 0002
    Coding: 10712
    Shop #: WSC 66565
    WAUZZZ4B12N008818 AUZ7Z0A1872326
    7 Faults Found:
    17862 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235): Short to Ground
    P1454 - 35-10 - - - Intermittent
    16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
    P0300 - 35-10 - - - Intermittent
    16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
    P0304 - 35-10 - - - Intermittent
    17831 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow
    P1423 - 35-10 - - - Intermittent
    17819 - Secondary Air Injection System: Bank 2: Insufficient Flow
    P1411 - 35-10 - - - Intermittent
    16891 - Idle Control System RPM Higher than Expected.
    P0507 - 35-10 - - - Intermittent
    16690 - Cylinder 6 Misfire Detected
    P0306 - 35-10 - - - Intermittent
    Readiness: 0000 0000

    Address 08 -------------------------------------------------------
    Controller: 4B0 820 043 AD
    Component: A6-Klimavollautomat 0104
    Coding: 00000
    Shop #: WSC 02325
    3 Faults Found:
    01809 - Actuating Motor for Temperature Flap: Left (V158)
    41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
    01592 - Air Quality Sensor (G238)
    37-00 - Faulty
    01206 - Signal for Duration of Ignition: OFF
    27-00 - Implausible Signal

    Address 16 -------------------------------------------------------
    Controller: 4B0 907 487 C
    Component: Lenkradelektronik D01
    Coding: 01005
    Shop #: WSC 02325
    4 Faults Found:
    01426 - Controls in Steering Wheel (E221)
    49-00 - No Communications
    01304 - Radio
    49-00 - No Communications
    01302 - Control Module for Telematic (J499)
    49-00 - No Communications
    01301 - Control Module for Voice Recognition (J507)
    49-00 - No Communications

    Address 35 -------------------------------------------------------
    Controller: 4B0 962 258 K
    Component: Zentralverrieg.,DWA D35
    Coding: 06731
    Shop #: WSC 02325
    No fault code found.

    Address 45 -------------------------------------------------------
    Controller: 4B0 951 178 A
    Component: Innenraumueberw. D04
    Coding: 00102
    Shop #: WSC 02325
    No fault code found.

    Address 55 -------------------------------------------------------
    Controller: 4Z7 907 357
    Component: dynamische LWR D06
    Coding: 00050
    Shop #: WSC 02325
    No fault code found.

    End -------------------------------------------------------


    Moottorin vikakoodeista ei kannata välittää ;)

    Comment


      #32
      Aiheutan varmaan pettymyksen, kun kerron autosi mittariston olevan 2002 vuosimallia ja oletettavasti myös autosi on samaa vuosimallia. Se selviää alustanumerosta: WAUZZZ4B1[COLOR="Red"]2[/COLOR]Nxxxxxx. Mittariston rinkulat tulivat faceliftiiin kesäkuussa 2002.

      Siitä adapteristasi kysymys: Onko se KKL adapteri? Näihin 2002+ A6 tuli toinen K-linja (dual K-line), kun kaikki laitteet eivät mahtuneet enää siihen ensimmäiseen K-väylään (OBD pin 7). Esimerkiksi (alkuperäinen) Webasto on tässä toisessa K-väylässä, josta käytetään nimitystä L-väylä (OBD pin 15). (Katso http://www.ts20.no/Audi/audi-webasto-0.pdf sivu 01-1. Webaston kytkentäkaavat ovat tämän http://www.ts20.no/Audi/audi-webasto-1.pdf lopussa.) Jos sinne on vaihdettu tarvike-Webasto, niin se ei puhu samaa kieltä L väylällä.

      Siis kommunikoiko kaapelisi molempien väylien kanssa?
      Sitä vikaa voisi lähteä metsästämään vaihtamalla laitteita yksi kerrallaan L-väylään. Kytkentäkaavat auttaisivat tuossa savotassa :)

      EDIT: Olihan tuolla listalla L-väylän laitteita. Ja komppaan Akia: vianetsinnässä voi säästää paljon aikaa, kun ei tarvitse ihmetellä toimiiko diagnostiikkavehkeet vai ei.
      Oliko tämä lokakuussa 2014 myynnissä kommentilla "Tuommonen pikkuvikainen 2,7Bit quattro myyntiin. Katsastukseen ei tarvitse kuin saada tuo diagnostiikka väylä toimimaan jotta obd mittaus saadaan niin leima olis siinä."?
      Viimeksi muokannut pta; 9.2.2016, 09:33. Perustelu: on se KKL

      Comment


        #33
        Riittää, kun käyttää aitoa VCDSää, niin ei tartte turata.

        Comment


        • #34
          Aitoa kaapelia olen liikkeessä kokeillut moneen kertaan ei kummene sillä(ross-tecj ja bosch). Kaapeli on tosiaan tuommonen kiinan pieru, mutta toimivaksi se on todettu monessa kaverin autossa. Jos minä pta saan tänään ne sinun kytkentä kaaviot niin alan ihmettelemään tuota autoa. Autossa muutenkin kytkeminen vaihto meneillään niin nyt on aikaa ihmetellä :)

          Liikkeessä kun vag-comia kokeiltiin niin näytti että k1 ja k2 ok, myös vihreä Led paloi.
          Viimeksi muokannut Killeri; 10.2.2016, 07:40. Perustelu: Älä tee heti perään uutta viestiä, editoi vanhaa

          Comment


            #35
            Oletko koittanut ottaa ABS tai airbag boxia irti ja sitten lukea vikakoodit, tehtaanlaisella kytkennällä?
            Mittaristo, ABS ja airbag ovat kaikki tuossa K-linjassa ja loput on tuossa L-linjassa.

            Comment


            • #36
              Mittaristoa ja abs boxia olen käyttänyt irti ja kokeillut lukea vikakoodit ei vaikutusta. Seuraavana olisi airbägin boxi se on kumminki sen verran mukavassa paikassa että en ole vielä viitsinyt ruveta kopeloimaa.

              K linjan johto tuskin poikki on mistään jne jos kerta vag-com sanuu että k1 ja k2 ok..??

              Comment


              • #37
                heti kunhan auton kytkin remontin saan valmiiksi niin paneudun tähä asiaan tarkemmin. Ei ilmeisesti mitenkään helpolla tuota airbägib boxia edes sen vertaa irroitella että johdot saisi irti?

                Comment


                  #38
                  Eikö niiden modulien pitäisi toimia kummassa tahansa väylässä?

                  Olisiko helpompi nyppiä irti piuhoja "A76 Connection (diagnosis wire K), in dash panel wiring harness" liitosblokista? Jos auto on monivaivainen, niin kunkin modulin voisi kokeilla siirtämällä sen "A159 Connection (L), in dash panel wiring harness" blokkiin, kun se kerran toimii.

                  Comment


                    #39
                    Kun kokeilit purkit irrallaan, niin olithan muuttanut K-linjan takaisin mitä se tehtaalta lähtiessään oli?
                    En tuota interface:in tekemää K- jaL-linjan tarkistusta tunne, mutta kuvittelisin että se vain mittaa onko se oikosulussa maahan tai ulkoiseen jännitteeseen.
                    Tuosta A76:sta kannattaa niitä K-linjan johtoja irroittaa jos sen jostain löytää.

                    Comment


                    • #40
                      Hieman on nyt hankaluuksia lukea nuita kaavioita, mutta kaippa nuista jotain tolkkua saa kunhan aikansa plärää. Kaavioista ei näy ilmeisesti missä tuo a76 liitin mikä lie sijaitsee?

                      Comment


                        #41
                        En tiedä tarkempaa sijaintia, mutta sinne päätyy monta gn/ro eli vihreä/punainen johtoa. Pitäisi löytyä OBD-liittimen ja mittariston väliltä.

                        Nippu vihreä/sinisiäkin saattaa auttaa lähelle, sillä ne ovat L-linjan johtoja.

                        Comment


                        • #42
                          Vaikuttaa juurikin siltä että auton K linjassa on jotain vikaa, kun taas L linja / K2 pelaa normaalisti. Moduulit jotka on kytketty K linjaa (ainakin airbag, abs) ei saa yhteyttä, mutta esimerkiksi moottorin ohjaus joka on L linjassa toimii normaalisti. Mikähän kumma siellä voisi olla vcds ainakin sanoo että K1 ja K2 kunnossa eli ei ole maissa tai mitään vastaavaa hmm..

                          Comment


                            #43
                            Jokin niistä matopurkeista lykkää sellaista "dataa" linjaan että sekoittaa koko linjan.
                            Paras tapa olisi ottaa jokaiseen k-linjan purkkiin erikseen yhteyttä, eli muut kytketty irti sillä aikaa, sillä voisi saada selville että mikä niistä ongelman aiheuttaa, jos kaikkiin saa erikseen yhteyttä, niin sitten vikakoodeja tulkitsemalla selviäisi ongelman aiheuttaja.
                            Töissä oli samantapainen tapaus, yksi purkki sekoitti yhden can-väylistä, viallinen oli se mikä ei tuottanut yhtään vikakoodia.

                            Comment


                            • #44
                              Elikkäs minun auto on ilmeisesti 2002?, ainakin bilteman sivuita kun etsii rekisterinumerolla niin antaa alustanumeroksi WAUZZZ4B12N008818. Tämänhän voisi tietenki vielä autosta tarkistaa..

                              Comment


                              • #45
                                Ainakin aiempi omistaja on tuon 2002:ksi maininnut?
                                http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?p=795613

                                http://audi.afora.ru/vin/wauzzz4b12n008818/

                                Comment


                                  #46
                                  Niinhän minäkin yritin varovasti vihjata, että alustanumeron kakkonen kavaltaa vuosimalliksi 2002 eli kyse on faceliftistä:
                                  http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...3&postcount=32

                                  Comment


                                  • #47
                                    Ei sitten millään löydy tuota A76 Connectionia. Olisiko jollain varmaa tietoa sijainnista??

                                    Comment


                                      #48
                                      Se on luultavasti random johtohaarotus.
                                      Ei siis mikään liitin.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Tälläistä liitintä metsästelinkin, mutta eipä ainakaa silmään omassa autossa pistänyt.

                                        Comment


                                          #50
                                          Juu, juurikin nuo haaroitukset. Niiden sijainteja ei ole mainittu tehdasmanuaalissakaan sen tarkemmin.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Tiedätkö muuten mistä airbägille menee johdot lattiaverhoilun alta vai jostain muualta? Jos sieltä sen vihreä / punaisen johdon katkaisis ja vetäisi hyppyjohdon suoraan obd pistokkeeseen, voisiko siiden saada siten yhteyttä?

                                            Comment


                                              #52
                                              Juu, sillä ainakin sulkee kaikki muut pois pelistä.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Täytyypä siis etsiä lattiamaton alta ne airbägille menevät johdot, jos vaikka saisi tuon airbägin valon ihan ekana sammumaan.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X