Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi diagnonostiikkaväyläongelma?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi diagnonostiikkaväyläongelma?

    Problem solved! Uuden johdon vetäminen airbag-boksilta obd-portille korjasin ongelman, elikkäs ilmeisesti ollut maissa jostain?

    Elikkäs potilaana on audi a6 2.7T. Ongelma on että rattia irtikäyttäessä jäi liitin ilmeisesti huonosti kiinni kun muistoksi siitä airbagin valon sai koetauluun palamaan. Itse olen kokeillut kiinan bingbong kaapelilla nollata tuota valoa (todettu toimivaksi toisessa autossa) mutta ei suostu yhdistämään airbag ohjausyksikköön kuten ei myöskään ABS tai mittariston yksiköihin mysteeristä? Liikkeessä on koitettu myös nollata oikeilla vekottimilla tuloksetta (VCDS ja bosch) Tässä vielä auto scan tällä omalla kiinan kaapelilla toteutettuna. ((Huom perus jutut on tehty kokeiltu käyttää ABS boksia irti ja mankan takaa katsottu että K-väylä ei ole liitetty virtaan. obd portista kun pinnien 4 ja 7 välistä voltti määrää mittasin oli 9.7v..))

    VAG-COM Version: Release 311.2-N


    Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
    Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56

    Address 01 -------------------------------------------------------
    Controller: 4B0 907 551 M
    Component: 2.7l V6/5VT G 0002
    Coding: 10712
    Shop #: WSC 66565
    WAUZZZ4B12N008818 AUZ7Z0A1872326
    7 Faults Found:
    17862 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235): Short to Ground
    P1454 - 35-10 - - - Intermittent
    16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
    P0300 - 35-10 - - - Intermittent
    16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
    P0304 - 35-10 - - - Intermittent
    17831 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow
    P1423 - 35-10 - - - Intermittent
    17819 - Secondary Air Injection System: Bank 2: Insufficient Flow
    P1411 - 35-10 - - - Intermittent
    16891 - Idle Control System RPM Higher than Expected.
    P0507 - 35-10 - - - Intermittent
    16690 - Cylinder 6 Misfire Detected
    P0306 - 35-10 - - - Intermittent
    Readiness: 0000 0000

    Address 08 -------------------------------------------------------
    Controller: 4B0 820 043 AD
    Component: A6-Klimavollautomat 0104
    Coding: 00000
    Shop #: WSC 02325
    3 Faults Found:
    01809 - Actuating Motor for Temperature Flap: Left (V158)
    41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
    01592 - Air Quality Sensor (G238)
    37-00 - Faulty
    01206 - Signal for Duration of Ignition: OFF
    27-00 - Implausible Signal

    Address 16 -------------------------------------------------------
    Controller: 4B0 907 487 C
    Component: Lenkradelektronik D01
    Coding: 01005
    Shop #: WSC 02325
    4 Faults Found:
    01426 - Controls in Steering Wheel (E221)
    49-00 - No Communications
    01304 - Radio
    49-00 - No Communications
    01302 - Control Module for Telematic (J499)
    49-00 - No Communications
    01301 - Control Module for Voice Recognition (J507)
    49-00 - No Communications

    Address 35 -------------------------------------------------------
    Controller: 4B0 962 258 K
    Component: Zentralverrieg.,DWA D35
    Coding: 06731
    Shop #: WSC 02325
    No fault code found.

    Address 45 -------------------------------------------------------
    Controller: 4B0 951 178 A
    Component: Innenraumueberw. D04
    Coding: 00102
    Shop #: WSC 02325
    No fault code found.

    Address 55 -------------------------------------------------------
    Controller: 4Z7 907 357
    Component: dynamische LWR D06
    Coding: 00050
    Shop #: WSC 02325
    No fault code found.

    End -------------------------------------------------------
    Viimeksi muokannut Salora25; 21.7.2016, 11:13. Perustelu: Poistettu modulit joissa ei ollut vikakoodia

  • #2
    Ootko koittanu sekä auto sammuksissa että käynnissä yhdistää, kummallakaan ei onnaa?

    Koittanu myös stereon johdot kokonaan irrotettuna yhdistää?

    Teitkö tuon bägin irrotukset ja kiinnitykset akku kiinni ollessa?

    Comment


    • #3
      Olen koittanut sammuksissa ja käynnissä. Jännä kun virtakiinni yhdistää ainakin tuohon address 45. Olen muistaakseni koittanut myös ilman soittimen johtosarjaa. Kyllä akku oli paikallaan ja virrat vain kiinni. Voisiko tuo mittariston ohjaiyksikkö sössiä tuon diagnostiikka väylän? Jostain internetin syövereistä olen niin lukenut..

      Comment


        #4
        Pelkääjän jalkatila märkä? Tarkista kunnolla maton alta. Pinta voi tuntua kuivalta.

        Tyypillistä, että pelkääjän jalkotiloissa olevat ohjainyksiköt saa vettä ja vetää K-linjan tilttiin. Tullut useampi tapaus vastaan A6:ssa.

        Siellä on ABS/ESP ohjainyksikkö, puhelimen ohjainyksikkö ja vaiheiston ohjainyksikkö.

        Comment


        • #5
          Ja bägin irroittaminen akku kiinniollessa antaa aina vikakoodin + valon, se pitäis tehdä akku irti.

          Comment


            #6
            Ei tarvi, kunhan sytkävirrat ei käy päällä kun tyynyt on irti.

            Comment


            • #7
              Se nyt ei varsinaisesti tuo airbag valo ole ongelma, vaan se että ei onnistu saamaa vagcomilla yhteyttä abs ohjausyksikköön.. Virtoja en tietenkään päällä pitänyt bägiä irrottaessa, liitin vain sattua jäämään huonosti jonka takia valo sitten syttyi.

              Pitääpä tutkia tuota vänkärin jalkatilaa. Minulla on ollut yksi passatti jossa on mukavuus boksi (comfort box) kuljettajan jalkatilassa, sinne oli kosteutta päässyt liekkö sitten samantyyppine ongelma tässä aakutosessa?
              Viimeksi muokannut okkim; 17.1.2016, 17:02. Perustelu: Viestit yhdistetty.

              Comment


              • #8
                Sama auto käytännössä, rinkelit vaan keulalla. Köh.

                Comment


                • #9
                  aaah,ikävä pasunaa,vettä tuuppas sisälle keulasta ja ovipahveja pitkin :)

                  Comment


                  • #10
                    Itsellä myös muutamasta kohti oli aina vesisateella kattoverhoilu märkä :'D

                    Comment


                    • #11
                      Amalin minun autossa ei taida tuota vaihteiston ohjausyksikköä olla koska käsivaihteinen :). Mutta onko siellä sitten jotai muita ohjausyksiköitä? puhelin autossa ainakin joskus on ollut kerta teline sille on. Puhelin härpäkkeiden sulake on otettu pois, kun sulakkeen tökkää paikoillee niin alkaa mittaristossa joku herja en tiedä mitä se herjaa kun pikseli vikaa + saksankieli 8)

                      Comment


                        #12
                        Siellä voi olla mikätahansa noista ohjainyksiköistä mitä mainitsin, riippuen auton varustelusta. Sinne vaan tonkimaan.

                        Vaikka puhelimen sulake on pois, niin hapettunut puhelimen ohjainyksikkö tai liitin voi vetää K-linjan tilttiin.

                        Comment


                        • #13
                          Eilen tuli purettua autoa sen verran että obd pistokkeen sai näkyviin, Autoon on tehty hyppylankaliitos, auton diagnostiikka väylä (k line) on vedetty suoraan obd portilta moottorinohjausyksikölle. Kokeilin myös liittää johdot niinkuin ne alunperin on kulkenut, mutta tämänjälkeen autoon ei saanut enään yhteyttä vag-comilla. Eikö tuon k väylän (elikkäs pinnin 7 obd portissa) kuulu oikeaoppisesti kulkea mittariston kautta eculle? Nyt kun johdot ovat oikein niin pinnien 4 ja 7 välinen jännite obd portissa on luokkaa 0.02 - 0.01. Mahtaakohan mittaristossa olla jotai häikää vai?

                          Comment


                          • #14
                            Tuota, miksi tuonne on alunperinkään pitänyt moisia viritelmiä tehdä? - Kuulostaa jotenkin kyllä maalimmanlopun turailulta ja niitä onkin sitten todella mukava selvittää.
                            Eihän tuo liitos vain liittyisi johonkin obd mittariin mikä on otettu pois ja nyt irtonainen piuha menisi maihin, tai alkuperäinen olisi poikki jostain välistä?

                            Kytkentäkaaviosta kannattaa selvittää mihin piuhojen pitää mennä.

                            Comment


                              #15
                              Normaalistin K-linja menee mitariston kautta moottorinohjaukselle.
                              Kytkentä tehty joko loggausta varten tai ongelman "korjaukseen"
                              Mulle on tullut vastaan semmoinen tapaus, että mittariston K-linjaa kytkevä rele on ollut rikki. Silloin pitäs saada yhteyttä muualle paitsi moottorinohjausyksikköön.

                              Katoitko, ettei ole vesivahinkoa missään?

                              Comment


                              • #16
                                Muistelinki jostain lukeneeni että mittariston kautta se menee eculle. Vesivahinkoa en ole pystynyt oikein tutkimaan kun ei viitsi pihalla alkaa purkamaan. Kunhan seuraavan kerran hallille auton saan raahattua niin puran vänkärin lattiaverhoilun. Tosiaan kumma juttu että tuollainen viritys on tehty, liekkö sitten obd portin ja mittarin välillä joku ongelma ollut niin kierretty jotenki kun suoraan johto viety eculle? Mutta alunperinkään ei yhteyttä saanut mittaristoon, airbägille eikä abseihin. Eli liekkö sitten montakin ongelmaa? mittaristoon ei varmaan yhteyttä saa koska se on ollut ''kierrettynä'' mutta abs ja airbag on toinen juttu sitten.

                                Comment


                                • #17
                                  Mistähän nuita kytkentäkaavioita kannattaisi kysellä? Kirjastosta lainasin audi a4 b6 korjausoppaan kun a6 ei ollut saatavilla, mutta siitä nyt ei suurta apua ollut.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Eikös noita löydy ihan google haullakin lontoon murteella (audi a6 wiring diagram)?

                                    Maksua vastaanhan ne (ja paljon muuta) saa täältä:
                                    https://erwin.audi.com/erwin/showHome.do

                                    Comment


                                    • #19
                                      on tässä tullu googlea selattua mutta melko tuloksetta. Totta sitä pitää sitten maksamaan ruveta että saa kunnon kytkentäkaavion. Ei maha muu auttaakun räjäyttää koko auto että vian löytää.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Uskaltaakohan virtoja kääntää päälle mittaristo irroitettuna? Voiko olla mahdollista että tuo mittaristo sotkee koko järjestelmän?

                                        Comment


                                          #21
                                          Vikakoodeja tulee muutamaan paikkaan, mutta nollamalla saa pois.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mahtaakohan autooni olla joskus mittaristo vaihdettu? auton vm on 2001 onko tämän vuotisissa vielä kromi mittariston kehyksiä? entä onko kuvan ruuvit alkuperäiset? jostain muistan lukeneeni että olisi torx ruuveilla kiinni.
                                            http://kuvapilvi.fi/k/yzup.jpg
                                            http://kuvapilvi.fi/k/yzuW.jpg

                                            Comment


                                              #23
                                              A6:ssa on ristipääruuvit.
                                              Eikös siellä mittariston takana ole tarra, jossa on valmistuspäivämäärä.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Taitaapa tuossa näkyä valmistuspäivä 130601. Ei mitään vaikutusta vikakoodin lukuun mittari irrallaan, totta tämä sitte on ehyt :)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Näyttää ihan samoilta ristipääruuveilta mitä Audi käyttää (Omissa A4:ssa juurikin samat). Kromirinkulat on melkovarmasti jälkiasennettu, menevät samalla tapaa asteikon reunan päälle lämpö- ja polttoainemittarissa (myös omissa mittaristoissani).

                                                  Ihan varmuuden vuoksi, kokeilitko lukea vikakoodeja radio irroitettuna?
                                                  K-linja ei ilmeisesti mene maihin suoraan koska jonnekkin pääsee käsiksi?

                                                  Pirun pahoja nämä on, tai ainakin hel..hemmetin työläitä löytää.

                                                  Onko kuskin ja apparin jalkatilat varmasti kuivia (siis maton alla olevan paksun eristeen alta). Kosteus tai märkyys ei sitten tunnu päällepäin, nimimerkillä kuivat matot omistanut, mutta litroja vettä lattialta imuroinut (lue, kynnyslistaa irti jotta saa tarkistettua).

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Rinkulat on sitten varmaan jälkikätee laitettu :? Tämän takia vain alkoi arveluttamaa että olisiko mahdollisesti vaihdettu http://kuvapilvi.fi/k/yz20.jpg

                                                    Radion takaa k-linja tarkistettu se ei mene mihinkään, Tosiaan pinnien 4 ja 7 välinen volttimäärä vain 0.01 eli taitaa toisenlainen ongelma olla. Taitaa olla viisain että laittaa obd portin takaa hyppylankaliitoksen takaisin paikoilleen eli ''ohittaa mittaristo'' niin pystyy kumminkin johoihinki ohjaimiin yhdistämään.
                                                    Huomasimpa nyt sitten että tuossa alussa postaamassani auto scannauksessa ei ole kaikki ohjaimet joihin pystyn yhdistämään. Mielestäni kaikkii muihin ohjaimiin pystyi yhdistämään paitsi mittaristoo, abseihin ja airbägiin..

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Uusi villi veikkaus! Voisikohan webasto olla syypää, miun käsityksen mukaan se on kytketty juuriki auton k-linjaan. Muutaman kerran olen koittanut siihen yhdistän vag-comilla (silloin kun vielä yhteyttä sai) parilla kerralla jopa avasi yhteyden mutta valitti jotain erroria!

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Nyt on vänkärin puolen lattiaverhoilu irti, eikä yhtään boxia näkösällä?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          passateissa siellä on tomaattilaatikon ohjainboksi. Mukavuusboksi on kuskin jalkojen alla.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Tsekkaappa Amalin kirjoittama aikaisempi postaus, kyllä siellä kuuluisi olla esim puhelimen boksi. Saattaa toki olla että se on otettu pois joskus? Mutta niin voisikohan tuo mukaviis boksi sitten aiheuttaa tuo obd jutskan toimimattomuuden? Postaan tuon autoscanin kohta uudellee, alkuperäisestä puuttuu ilmeisesti puolet..

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X