Tähän vaan mainintana ettei noista johtojen pituuksista kannata olla huolissaan, jatkopaloja löytyy Defalta 0,5, 1 ja 1,5m mittaisina. Itselle asennettiin juuri lohko+ sisähaara ja edellisestä viisastuneena ostin sen 1m jatkon ja homma sujui ilman arpomista.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Onnistuuko lohkolämppärin asennus ilman kompuran irroitusta?
Collapse
X
-
Samalla kun lasket nesteitä pois niin kannattaa koko lohko tyhjentää. Lohkon tyhjennysproppu löytyy altapäin katsottuna moottorin ja vauhtipyörän liitoskohdan vierestä kuljettajan puolelta. On kuusiokolokantainen pultti. Tarvitsee pitkän jatkon että saa irti.
Ja sitten loput nesteen syylärin päästä (matkustajan puolella) olevasta sinisestä tulpasta kiertämällä pois.
Taikka sitten helposti vaan pakkasproppu nykäisemällä irti niin sieltähän ne nesteet tulee, tosin ei niin hallitusti kuin aikaisemmin mainituilla tavoilla...
Comment
-
Nostetaas vanha ketju ylös.
Eli itsellä tuo lämppärin asennus nyt ajankohtasena audi 80 AAH. Eli käykö nuo Kinen ehdottamat johtosarjat tuohon? Jos niin kumpi noista parempi on? Molemmat sisältää sisätilanlämppärille johdon/haaroituksen?
"Defa-johtosarja mini 915+920" tähän minun kasikymppiin? Entä
"45-4935 Defa-haaroitussrj 1,0+0,5m"?
Comment
-
Nytten olisi omaan 2.6 ABC V6 koneen kylkeen lyöty lämmitys elementti, ja pitäisi vielä johdot vedellä paikoilleen. Eikös noiden johtojen pituudet riittäisi paremmin, jos vetelis sisäpistokkeen kuskin puolelle? vai onko siihen joku erityinen syy, miksi pistokkeet on apparin puolella aina?
Comment
-
Onko kellään kokemusta lohkolämppärin asentamisesta 2.4 30v koneiseen A4:een? Defan ohjeista ei paljoa selviä. Tuo elementti maksaa motonetissä 50:n paikkeilla ja siihen johtosarja päälle.
Harkinnan alla tuo lämppärin laitto vielä, kun ei ole varmuutta työn määrästä. Coupella pärjäsi ihan hyvin 4 talvea ilman lohkolämmitintä. Viime talvesta alkaen on päässyt kotoa lähtemään lämpimästä tallista. Työpaikalla on tolppapaikka eli normaalipäivän toisessa startissa lämppäristä olisi hyötyä. Kovia pakkasiakin tänä talvena varmasti tulee, vaikkei nyt siltä tunnu.
Comment
-
En tiedä muuta kuin että edestä katsottuna oikealle puolelle tulee, eli kuskin puolelle.
Ei myöskään mitään hajua siitä, että onko siellä useampi proppu ja että tuleeko sähköliitin tosiaan osoittamaan klo kuutta.
Vaikka viime öljynvaihdossa liitin sähkösarjan maadoitusjohdonkin uudelleen (tuosta voisi päätellä, että enemmän keulassa päin kuin tulipellissä). Elementti oli siinä näkösällä mutta eipä jäänyt mieleen taas siitä sen enempää.
Sen tiedän, että n. kolme tuntia meni ammattiasentajalta sen laittamiseen sisähaaran kera.
Comment
-
Itse en purkanut mitään muuta koneesta irti kuin vesiletkun.Sen jälkeen laskin lohkosta vedet pois.Tämän jälkeen hitsasin tulppaan n.10cm pitkän pultin kannastansa kiinni.Eli kierrepää koneesta pois päin.Kierritin "juntta" ulosvetimen jonka päähän olin hitsannut jo valmiiksi sopivan mutterin pultiin kiinni.Ja vain yksi pieni juntan isku niin roppu nöyrtyi välittömästi.Huolellinen reiän putsaus ja vastus paikalleen.Tämä oli mielestäni helppo homma verrattuna siihen mitä ajattelin kun ensinmäisen kerran näin mihin vastus tulee.Vähänhän se rupesi pelottamaan että mitä jos saan ropun vain rikki (esim. reikä) ja auton pitäisi lähteä ajoon aamulla.Tietysti aloitin työn edeltävänä iltana.Onneksi kaikki kuitenkin sujui vaivatta kunnes piti ruveta laittamaan haaroitus sarjaa+omaa johtosarjaa.Eihän ne johdot yltäny ollenkaan, jäi sit metristä kiinni.Eli eikun kaupasta hakemaan 1 johto lisää.
Comment
-
Ei perke**. Tänään yritin tota sisätilapistoketta pari tuntia laittaa tuolla ulkopakkasessa. :)
Noh yritin sitten just tosta alemmasta isosta reijästä sitä työntää. Eihän se siitä mennyt. ja nyt tietokoneelta huomasin et siit ylemmästähän se olis pitäny laittaa. Perkl vähän kyllä nyt V*******. Onko kukaan sitä tuosta laittanut ja onko hyviä neuvoja ja kikkoja miten se menisi kuvuttomimmin. Kiitos
Comment
-
Itse asentelin -92 vuoden satkun AAH V6 koneeseen defan lohkolämmittimen. Kun auto oli tarpeeksi ylhäällä rampeilla sai lohkon jäänestoprikan irti ja lämmitinelementin sisään purkamatta mitään ympäriltä. Ainut että piti olla pitkä lyöntituurna jolla ylsi lyömään elementin paikalleen. Elementin hinta taisi olla noin 60euroa.
Läpiviennin löytäminen sisätilan lämmittimelle olikin vaikeampi urakka. Vein johdon lopulta kuskin jalkotilaan konehuoneen releboxin kyljestä, josta näki suoraan sisälle. Pienellä jatkoroikalla pistoke vielä repsikan jalkotilaan.
Comment
-
Noniin tänään sitten viisaampana laitoin piuhaa ja oikeesta reijästä. Faijalta menas toivo mennä ja sano et vie audille huoltoon ja maksa se 200-300€ kun ne äheltää sen sinne. Noh muutaman ärräpään jälkeen ja parin suuntaa antavan niin kyllähän se sinne oikeessa kulmassa meni. Mutta ei oo kyllä yhen miehen homma. Sisätilat olisi bonusta tuohon hommaan mutta itse tuolla ulkona -10 asteen pakkasella laitoin. Kiitoksia SR hyvistä ohjeista.
Comment
-
Lämmitelläänpä taas aihetta, kun alkaa nuo kelitkin viilenemään.
Eli äsken purin tuon ison läpiviennin näkyville ja kokeilin saada paksuhkoa sähkökaapelia läpi. Sain sitä uppoamaan sinne puolisen metriä, mutta konehuoneen puolella sitä ei näkynyt missään. Kokeilin sitten tuollaisella lasikuituisella sähkömiehen vetojousella, jota sinne upposi loppujen lopuksi toista metriä ja tuli hienosti läpi koriaisan etupäästä. :)
Edit: Vedin piuhan sitten läpiviennistä joka on ilmastoinnin pömpelin vieressä aivan oikealla yläreunassa konehuoneesta katsottuna. Tulee sisäpuolelle hanskalokeron yläpuolelta. Jotta läpiviennin näkee auton sisältä pitää siis irrottaa hanskalokero ja pari pätkää ilmakanavaa. Ilmakanavan osa, joka tulee oikeanpuoleiseen suulakkeeseen kiinni, on kiinni pultilla ja jousivirityksellä. Jousiviritys saattaa olla hieman hankala kiinnittää yläpäästään jos se irtoaa. (Auto A6 2.5tdi C4 vm.97, ilmastoinnilla varustettu)Viimeksi muokannut Rusty; 9.9.2010, 21:15.
Comment
-
Nyt on työnalla -99 B5 A4 2.4.
Suuret kiitokset "SR":lle siitä lohkontyhjennyspropun paikasta. Toki ensin kovalla vaivalla avasin väärän kun siellä on rinnakkain kaksi kuusiokolopulttia.
2.4 V6 30V koneestakin siis saa vedet pihalle moottorin ja vaihdelaatikon sauman lähistöltä, menosuuntaan vasemmasta reunasta. Apurungossa on pieni mutka jotta työkalu mahtuu perille. Mulla ainakin pulteista vasemmanpuoleinen johti vesikanavaan.
Purin vain pohjamuovin pois. Ja päästin vedet irroittamalla syyläristä alaletkun sekä tuosta lohkon propusta. Katselin kyllä syylärissä sitä kumitulppaa mutta en oikein uskonut että oisin saanut sitä yhtenä palana irti tai ainakaan takaisin. Puskuri on hieman edessä ettei suoraan alhaalta pääse käsiksi siihen tulppaan.
Vesiprikka lähti yllättävän helposti. Löin prikkaan reiän pitkällä teroitetulla rautatankolla. Toki prikka lähti liikkeelle ennenkuin sain reiän läpi asti. Kikkailin aikani ja koitin saada kaikenmaailman pihdeillä prikan pois. Se ei tosiaan (onneksi!) mahtunut katoamaan minnekään lohkon uumeniin. Kyllästyttyäni säätämään, löin prikkaan reiän. Ruuvasin liukuvasaran ruuvimaisen "terän" kiinni prikkaan ja nykäisin laakista pois.
Tässä kohtaa otin ehtooksi. Huomenna vastuksen asennus. Ja odottamani sisähaaran veto. Luulin että prikan irroitus on vaikein vaihe, mutta eiköhän se ole tuo läpiviennin löytäminen.
Vastus on mallia Defa 384 eli Motonet 45-9384. Ja kaapelia "tarpeeksi" kun kävin autopurkaamolla purkamassa muutaman auton johdot, pilkkahintaan.
OT: On kyllä melkosta tutustua vähän erilaiseen autoon. Olen pienen ikäni touhunnut Fordien kanssa ja niissäkin Taunus ja Sierra (Escort) kalustoon, joten vähän vanhempiin. Tosin sitten senkin edestä tullut niitä purettua ja laitettua. Nyt on vaan niin kummallista touhuta eri automerkin kanssa ja "uuden" auton kun konehuone on niin julmetun täynnä tavaraa ja kaikenmaailman sähköhilpettä.
Comment
Comment