Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Q7 puhallin/ilmastointilaite ei pelaa (akku sipisssä?)

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Q7 puhallin/ilmastointilaite ei pelaa (akku sipisssä?)

Tervehdy audiväki,

Olen uusi tällä foorumilla, joten kysymys saattaa olla vanhan toistoa ja triviaali. Koittakaa kestää.

Eli minulla on 2008 mallinen Q7 jossa puhallin/ilmastointilaite ei reagoi mihinkään säätöihin. Ainoastaan tuulilasia kohti puhaltaa vienosti lämmintä ilmaa vaikka painaisi napista huurteenpoiston päälle.

Auton akku on sipissä. Tänäänkin sain ladata sitä aamulla 4 h että pääsin liikkeelle. Voiko lämmityslaitteen toimimattomuus johtua huonosta akusta?

Voi, mutta vikakoodit olisi kyllä hyvä lukaista. Omaan touaregiin vaihdoin vasta puhaltimen, kitisi ja pyöri vaivalloisesti. Olihan tuo puhallin melko jähmeä pyörimään eli ei oikein puhaltanutkaan kunnolla. Sama puhallin on Q7 ja löytyy hanskalokeron takaa viidellä pultilla kiinni, ei tarvitse ottaa edes hanskalokeroa irti. Mutta aloita vikakoodeista ja akusta, tuo puhallin on yllättävän arvokas. Akku on kivasti kuskin penkin alla, jonka joudut purkamaan irti korokkeineen. Lokeron kansi näkyy kuskin penkin alta takaa katsoessa. Puhun siis Touaregista siksi koska käytännössä sama auto kyseessä.

Comment

Koko viimeyön kun latasin, niin tänä aamuna huurteenpoiston puhallin pyöri täysillä jopa n. 5 sekuntia, kunnes itsestään sammui. Vien tuon akunvaihtoon tällä viikolla ja katson sitten tilanteen uudestaan.

Ainiin, vikakoodeissa näkyi ainoastaan P2105 mikä ei liittyne tähän ongelmaan.

Eikun siis P2015.
      Viimeksi muokannut amalin; 14.12.2015, 11:46. Perustelu: muokkaa vanhaa, jos heti tulee lisättävää.

Comment

Helpottaa vastausten saamista, jos itse haet tuolle vikakoodille selkokielisen selityksen.

Millä tuo on luettu? Jos jollain yleismallisella lukijalla, niin et todennäköisesti saa kaikkia koodeja.

Comment

Onko vikakoodit luettu myös virranhallintayksiköstä?

Comment

Autotohtori tuon koodin jostain luki. Täytynee mennä akunvaihtoon ja katsoa mitä tapahtuu ja palata sitten asiaan.

Comment

Se akku pitää sitten koodata sinne virranhallintayksikköön että se lataantuu oikein.

Comment

Joo akku on vaihdettu ja koodattu. Mekaanikko oli sitä mieltä että puhaltimen laakeri on sökö ja elektroniikka estää siksi pyörimisen. Ebayssa näkyy puhallin maksavan alle satasen. Onko vaihto helppo tehdä itse?

Comment

Onkos nyt varmasti oikeasta autosta kyse? Ei tästä härvelistä tarvitse ottaa kuin viisi pulttia ja yksi töpseli irti niin se tippuu kouraan hanskiksen takaa. Volkkarissa riitti kun nykäisi irti sen paneelin mikä peittää raikkarin kolosen.
                  Puhallin 7L0 820 021L. Tuossa oli muuten moottori täynnä mustaa töhkää ja pyöri melko kankeasti, rasvauskaan ei auttanut. Nyt pyörii äänettömästi ja muutenkin siivommin.
                  Viimeksi muokannut LauriJT; 16.12.2015, 23:18.

Comment

Näin muuten onkin, katsoin huolimattomuuttani että oli Q5. Saa siis unohtaa lätinäni tällä kohtaa.

Itse puhallin näyttää samalta mutta on koteloitu nähtävästi eri tavalla.

Comment

Joo, tätä käyttää tämän veljesryppään lisäksi amarok. Ja tulipa tapatalkilla iso kuva :/

pariin reunimmaiseen ruuviin on hiukan hankala päästä käsiksi. Sen lisäksi että ne on pieniä ja mustia ruuveja, niin tuo työasento jalkatilassa selällään on vallan mainio ja ihana. Periaatteessa todella helppo vaihtaa itse mutta vaatii kärsivällisyyttä, ei huonoselkäiselle.

Comment

Working...
                      X