Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilmastointijärjestelmä tyhjä, voiko silti ajaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ilmastointijärjestelmä tyhjä, voiko silti ajaa?

    Audiin tuli tehtyä koneen vaihto, ja siinä samassa tietysti ilmastointijärjestelmä tyhjäksi.
    Ilmastoinnin täyttöön olisi nyt muutama päivä. Voiko ajella ilman mitään ongelmia?

    #2
    Miksipä ei voisi, ei se järjestelmä näillä ilmoilla muutenkaan käyntiin lähde. Onhan järjestelmän kaikki letkut/putket kiinni tai tukittu, ettei sisään pääse mitään ylimääräistä?

    Comment


      #3
      Voisi sinne tietysti vähän kaataa jonkun putken/letkun päästä kompressoriöljyä, jos sattuu käymään niin onnettomasti, että tuleekin tökättyä kompura päälle.

      Comment


      • #4
        Tokkopa se tyhjänä käynnistyy.

        Comment


        • #5
          Oliko kuivaimen letkut tukittuna? Se tykkää imeä ilmasta kosteutta aika hanakasti ja täten menee alta aikayksikön vaihtokuntoon.

          Comment


            #6
            Kylmästöinnissä on painekytkin, joka ei anna kompuralle lupaa käynnistyä, jos järjestelmän paine ei ole riittävä tai se on tyhjä. Mutta, kuten jo todettiin, eipä se muutenkaan käynnisty alle +5C lämpötiloissa.

            Comment


            • #7
              tuota kosteushommaa itsekin tässä pelännyt. toki siinä vaihtohetkellä putket tuli heti tukittua.
              Joskus ilm.paneelissa palaa automaattisesti econissa valo, ja joskus taas ei.

              Noo eiköhän se muutaman päivän kestä...toivotaan näin.

              Comment


                #8
                Ei ne uudet kuivaimet niin paljoa maksa että sitä varsin pelätä tarvis. :) Ja kuten mainittu, siellä on useampi anturi mitkä estää kompuran kytkeytymisen joten ei huolta senkään suhteen.

                Comment


                  #9
                  Ja se kuivainhan kannattaa muutenkin vaihtaa. Jos letkut kiinni, niin voi minusta huoletta ajaa vaikka kevääseen asti.

                  Comment


                  • #10
                    Voisi sinne tietysti vähän kaataa jonkun putken/letkun päästä kompressoriöljyä, jos sattuu käymään niin onnettomasti, että tuleekin tökättyä kompura päälle.
                    Ei sinne sitten ihan mitä tahansa kompressori-öljyä kaadeta PAG-öljyn sekaan.

                    Oliko kuivaimen letkut tukittuna? Se tykkää imeä ilmasta kosteutta aika hanakasti ja täten menee alta aikayksikön vaihtokuntoon.
                    Kirjoitetaan nyt JÄLLEEN KERRAN sama asia. Järjestelmä kun avataan, niin se kuivainsuodatin vaihdetaan..

                    Comment


                      #11
                      No eipä tietenkään mitään paineilmakompressoriöljyä. Jos joku availee kylmäpuolta niin toivottavasti ottaa myös selvää mitä öljyä pitää laittaa...

                      Comment


                      • #12
                        Mä olen tavannut imaista alipaineen sinne järjestelmään jos ei ole auto päässyt heti ilmastoinnintäyttöön.

                        Comment


                        • #13
                          Järjestelmä on normaalioloissa ylipaineellinen. Alipaineen jättäminen pitkäksi aikaa saattaa vetää kosteutta järjestelmään kompuran akselilta ja aiheuttaa vahinkoa.

                          Comment


                          • #14
                            Itse olen ajatellut asian niin että saa vedettyä järjestelmän kuivaksi ettei uusi kuivain imisi niitä itseensä heti. Eipä ainakaan toistaiseksi ole ongelmia ollut asian suhteen, viikko on tainut olla pisin aika kun on saanut järjestelmän täyteen.

                            Parempi konsti olisi tietysti tehdä tyhjiöiti ja päästää muutaman baarin paine typellä..

                            Comment

                            Working...
                            X