Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jäähdyttäjän flektit täysillä...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jäähdyttäjän flektit täysillä...

    Morons!

    Ostelin tuossa A6 Avantin AAH moottorilla '95. Vähän kummastuttaa flektien toiminta, kun huutaavatten ajossakin täyttä. Volttimittari nousee siihen numerottomaan viivaan (14V?), mutta kun masiina saavuttaa tuon 90 asteen lämmön ja flektit rupee vollottaan, niin on vähän yli 12 volttia ja tyhjäkäynnillä menee jopa alle.
    Antakee armoo... tai neuvvoo... tai jotain!

    Yhtiö etupäin kiittää...

    Pete

    #2
    Molemmat ulvoo täysiä?

    Viskoista on ollu juttua, mahtaakohan visko olla siis jumissa. Toinen lienee se sähköinen, sieltä taas voi olla anturihäikkää.

    Comment


    • #3
      Täähän on mulle niinku uutta tää Audismi ja totta tosiaan molemmissa rupelimissa on täys rähinä. Syylarin kuskin puoleisessa alareunassa on kolminapainen liitin, joka näyttää ohjaavan tuota täyspyörintää. Sen jos nakkaa irti ei pyöri täyttä, mutta jostain muuta kautta pyörittää molempia osateholla. Meinaan saattaa laturin hiilet pian kulua yhettömiin jos kaikeenaikaa rupelimet kuumina...
      Kaverilla samainen AAH pata, eikä tuon autoni hakureissun tupakkitauoilla kertaakaan flektit huutaneet ja kuperkeikka mittarikin 14Veessä tasaseen napotti.
      ... Nii ja molemmat on sitte sähköflektejä...

      Apuva...

      Pete

      Comment


        #4
        Eihän sulla ole ilmastointi päällä? Kun se on päällä molemmat flektit pyörii koko ajan. Mutta tuo syylärin anturi on ilmiselvästi ainakin sökö.

        Comment


          #5
          Ai tuossa ei ole viskoa? Oletin olevan.

          Comment


          • #6
            Imuilman esilämmitys päällä koko ajan ja / tai syyläri tukossa? Mulla lakkas (tosin eri mallissa) flektin järjetön huuto em. viat korjaamalla. Aika kranttu on meidän peli myös jäähdytinnesteen määrästä.

            Comment


              #7
              Mulla huusi flekti koko ajan täysillä, kylmänä ja kuumana. Syynä oli se kolminapainen anturi syylärissä. Ei maksanu ku jotain 15?. Kannattaa vaihtaa.

              Comment


              • #8
                Huomioita...

                Teinpä kylmän viileesti niin, että otin sen kolminapaisen liittimen irti (joka siis ohjaa flektien täyspyörintää) ja kruisailin normaalia taajama-ajoa, eikä lämpö noussut 90 Ceen yli. Siis ainakin näillä keleillä riittää ajoviima. Senkin huomasin, että rupelimet ovat täysin pysähdyksissä ellei ilmastointi ole päällä ts. ilmastointi ohjaa sitä osatehon pyörimistä.
                Tämä ei tietenkään meinaa sitä, että jätän tuon liittimen irti, vaan laitatan uuden anturin ensiviikolla huollon yhteydessä ja toivon tuon tolkuttoman pyörinnän sillä korjautuvan.
                Asiasta kolmanteen... Varmaan foorumilaisilla on tietoa, mistä saisi hommattua Suomenkielisen omistajan käsikirjan ja mitä tuo mahtaisi kustantaa, vai onko vain käännyttävä paikallisen Laakkosen puoleen.
                Autoni on siis käytettynä Suomeen uitettua mallia ja kuinkas ollakkaan huoltokirjasta löytyy Saksan maalla merkkiliikkeessä tehtyjä huoltoja ja nämä huollot osineen näkyvät myös Laakkosen "data basesta". Huolto ajankohdat km-lukemineen täsmäävät, joten jos auton ylimalkainen siisteys, jämy tuntuma, moottorin nätti käynti ja automaatin nöyrä toiminta jättivät jotain epäilyksen rippeitä ajomäärän ( 142thKM )suhteen tähän skeptiseen kalloon - ovatten ne nyt viimeistään haihtumassa.
                Saksanmaalta voi siis löytää muutakin kuin paskaa...

                pete

                Comment


                  #9
                  http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=16163
                  Oiskos tuosta apuja.

                  Comment


                  • #10
                    http://forums.audiworld.com/a6/msgs/88978.phtml

                    Tuolla on myös juttua huutavista puhaltimista

                    Comment

                    Working...
                    X