Tänään ihan puun takaa rupesi vilkuttaessa vilkku pätkimään, sen jälkeen sekosi vuorotellen kaikki sähköt sisätiloista, valojen merkkivalo välkkyy, mittariston/sisätilojen valot häviävät välillä, keskuslukko napsuttelee lukkoja, puhallin sammuilee jne. Vikakoodeja luin tuollaisella halpaversiolla, muttei se ainakaan mitään löytänyt. Autoa ei ole pesty vastikään, ei ole suuremmin satanut tai mitään muutakaan mikä selittäisi mitään. Onko näille joku yhteinen nimittäjä? Ikkunat toimii, keskuslukko toimii avaimesta yms eli mitään totaalioikosulkua ei missään liene.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
RATKAISTU, Octavia -11 vilkuttelee sisätilan sähköjä
Collapse
X
-
Kävin tuossa tutkimassa autoa vielä ja kokeilen jos lisäkuvauksista olisi apua kun ei Vagcomia ole nyt tähän hätään saatavilla.
Auto sammuksissa ja kuskin ovi auki, välillä mittaristosta häviää sekunniksi "ovi auki" kuva. Keskuslukko naksuttelee itseään satunnaisesti auki-kiinni. Samoin sisävalot sammuvat satunnaisesti, sekä katosta, että ovista. Vilkut toimivat satunnaisesti, sekä mittaristossa, että ulkona. Puhallin sammuttelee itseään ja lähtee heti päälle. Kaukosäädöllä ovia avatessa vilkut eivät toimi myöskään normaalisti.
Auto käynnissä, samat kuin edellä.
Toimintaan ei vaikuttanut kuormitus, kytkin kaikki sähkölaitteet päälle takalasin lämmitintä myöten, ja sammuttelin yksitellen, mikään ei muuttunut kumpaankaan suuntaan.
Päivällä kun ajoin autolla, mittaristoon syttyi kesken kaiken varoitusteksti driver assistance button is defective.
V-Checkerillä en päässyt muihin kuin Moottoriin ja vaihteistoon sisälle, mutta muistelisin, että näin oli myös edellisen A6:n kanssa, joten siitä en vedä johtopäätöksiä. Kokeilin lattiamatot ja jalkatilan seinät, mutta kosteutta ei löytynyt.
Comment
-
Akkua en ole sen suuremmin testannut, lähtee käyntiin hienosti, laturin valo ei pala, ajettu myös pidempää matkaa jne.
Akun kaapelit on kiinni. Autolle ei ole tapahtunut mitään erikoista toimimisen ja ei-toimimisen välissä. Seisoi työpaikan pihassa päivän jonka jälkeen ajettu ensin 10km toimivana ja sen jälkeen 15km ei toimivana. Välissä viiden minuutin pysähdys.
Tuo "driver assistance button is defective" viittaa ulkomaan foorumeiden mukaan ratin johonkin ohjausyksikköön, ja aiheuttaa ratin nappien yms toimimattomuuden ja Airbag valon palamisen, mutta itselläni ei syttynyt yhtään varoitusvaloa mittaristoon missään vaiheessa. Enkä löytänyt keltään tuon varoitustekstin kanssa ongelmia valojen, puhaltimen yms toiminnan kanssa.
Comment
-
Enpä kyllä ole tuollaista vikakuvausta koskaan kuullut, vaikka noita päivittäin tulee huollettua. Kuulostaisi siltä, että mukavuusboksissa jotain häikkää mahdollisesti. En löytänyt mitään teknistä tiedotettakaan mikä stemmais kuvattuihin oireisiin. Vikakoodeja voin lukea jos tarviit. Yv:llä yhteyttä.
Comment
-
Aamulla kaikki samat oireet oli töihin mennessä. Auto päiväksi parkkiin ja töistä lähtiessä jätin auton käymään hetkeksi, kaikki toimi normaalisti. Kävin vielä joutessani akun vieressä olevan sulakekotelon sulakkeet läpi, tarkistin maakaapelin ja huomasin kuskin oven johtosarjan haitarikumin olevan sentin verran auki yläreunastaan, painoin sen kiinni. Kotimatkalla ongelmista ei ollut tietoakaan.
Kaikki sulakkeet oli ehjiä ja hyvin paikallaan, samoin maakaapeli. Oven johtosarjassa ei näkynyt mitään ja vaikka sitä heiluttelin, vikaa ei ilmennyt. Näyttäisi siltä että kaikki hävisi yhtä mystisesti kuin oli tullutkin. Jääkö ainoaksi vaihtoehdoksi kosteus jossain?
Comment
-
Ei auta rämppäykset eikä hakkaukset. Oikean peilin säätö ei toimi ja peilivilkku palaa himmeänä, tästä päättelin johto-ongelman. Irrotin jo sisäpaneelin (ei helppo operaatio kun ovi on kiinni), mutta haitarikumin johtoihin ei pääse käsiksi sitäkään kautta. Lukon suojaava pelti on niitattu kiinni ja vaikka se olisi ehkä tavallaan helpoin keino niin silti kiinnostais enemmän vetää johtoa poikki ja ohittaa haitarikumi oven avauksen ajaksi.
Ps. miksi se Skodan insinööri on säästänyt avaimenreiässä kun on suunnitellut apukuskin ovea, miksi.
Comment
-
Ei oo nykyään enää oikeassa ovessa avaimenreikää. Vaan miten niin niitattu se sisäpelti? Ei ole sellaista volkkareissa vielä tullut vastaan. Jos meinaat valkeita muovisia niittejä niin niistä saa sivuleikkurilla keskitapista kiinni ja vetämällä irti. Uudemmissa oli näköjään luovuttu ruuveista. Ei se tosin vielä paljon auta sillä ikkunannostin ja lukko hannaavat niin paljon vastaan, ettet sitä pois saa ihan helpolla sieltä ovi kiinni. lasi jos ei liiku, niin vielä hankalampi kun sitä ei saa silloin irrotuskohtaan.
Comment
-
tältä näyttää oma ovi. Ikkuna liikkuu, se onkin vielä ainoa joka ovessa toimii. Eilen alkoi taas valodisko, mittariston valot ei toimi, radio himmenee, ilmastointi ja lukot räppää jne. Pitänee siis vetää vaan piuhaa poikki ja liittää sen verran, että saa virtaa lukolle ja oven auki.
http://www.team-bhp.com/forum/attach...ront_door3.jpg
Comment
-
En suostu uskomaan mitään muita syitä kuin katkenneet johdot haitarikumin sisällä. Tosin rupesin epäilemään sitä, kun en tiedä voiko rispaantuneet oven johdot aiheuttaa esim mittariston valoille jotain, tai ilmastoinnin paneelille?
Osaako joku sanoa tuohon johtojen kytkemiseen mitään, riittääkö jos otan ovelle menevän liittimen irti, mittaan mihin karvaan sähkö tulee kun lukon pitäisi aueta ja syötän suoraan lukkoon virtaa sitä karvaa pitkin, ohittaen koko sen haitariosuuden ja oletetun rispaantumisen. Vai jutteleeko se CAN väylän ja kuuden muun piuhan kanssa muutakin ku sähköä?
Kuten tuosta kuvasta näkyy, tuonne haitarin sisään ei näe vaikka olisi lapsen sormet ja kun se menee liittimillä korin läpi, ei sitä piuhanippua saa vedettyä kumpaankaan suuntaan.
Soitin tänään Metroautoon jos siellä olisi joku kikka viitonen, muttei kellään ole käynyt niin paskaa tuuria, että olis ovi jääny lukkoon ja sähköttömäksi.
http://www.briskoda.net/forums/topic...stance-button/ Tässä ollut samat viat ja syynä juuri tuo johtosarja.Viimeksi muokannut Lampinen; 2.2.2016, 21:33.
Comment
-
Kävin purkamassa johtonippua. Korin läpi tulee kolme liitintä joita ei mahdu tutkimaan, eikä saa irti jos ei tiedä miten ne lähtee.
Lukolle tulevat johdot tulevat ohjausboksin kautta, jonka kautta ohjataan myös ikkunaa, tuolle boksille tulee virta, sillä ikkuna liikkuu. Poikki on siis ohuita johtoja jotka ohjaavat lukkoa ja peiliä/peilivilkkua.
Virran syöttö ei siis todennäköisesti auta vaan pitäisi saada ne oikeat johdot liitettyä.
Johtosarjaa ei saa siis saranapäästä eikä lukon päästä irti, joten sitä ei voi korvata edes uudella vastaavalla, joten ainoaksi vaihtoehdoksi taitaa jäädä niittien poraus ja lukon purkaminen sitä kautta.
Luulin joskus, että C5:n mikrokytkimen vaihto oli paskamainen homma, mutta nyt ollaan jo uudella levelillä. Ratkaisevasta vinkistä luvataan palkkio.
Comment
-
..jotenkin vaan tulee se maadoitusvika mieleen tai siis ettei maadoitus jossain toimi. Kerran firman kuorma-autosta etsittiin valovikaa kissan ja koiran kanssa ja korjattiin vaikka kunnes se sitten kerran hyytyi ja mykistyi totaalisesti. Tuurilla hoksattiin auton alla konttaamalla, että starttikaapelia liikauttamalla autoon tuli eloa. Saatiin käyntiin ja pajalla sitten tutkittiin tarkemmin ja syy oli kaapelin kuoren sisällä kadoksiin hapettunut maadoituskaapeli.
Comment
-
Jos kyseessä olisi maadoitusvika, niin onko heittää minkäänlaista arvausta millainen piste vaikuttaa noin moneen, mutta kuitenkin noin rajattuun alueeseen (ainoastaan oikea ovi ja kaikki kojelaudan sähköt)? Kickpanelin takana olevan paikan tarkistin ja sillä ei ollut vaikutusta. Äsken kun remmoin noita johtoja, rupesi peilivilkku pelaamaan, eikä sisätilan valot välkkyneet. Lukko ja peilin säätö tosin pysyivät mykkänä.
Comment
-
Mittaa oven ohjainlaitteen virransyötöt ihan aluksi, väylätkin voi yleismittarilla kattoa, kyllä se jotain näyttää jos siellä dataa liikkuu. Noissa on ollut sitä, että haitarikumin kynnet irvistää vähän joka päästää vettä liittimelle ja hapettaa pinnit. Noi lukkolaitteet on niin murtosuojattuja nykyisin et joutuu purkaa päreiks että saa vapautettua, paras vaihtoehto on saada sähköä lukolle. Voin laittaa kytkiskuvat myöhemmin hypyyttämistä varten jos haluut.Viimeksi muokannut jaeger; 3.2.2016, 08:34.
Comment
-
Metsästin oman entisen B6:en ovilukon kiinnijuuttumista ja pitkän mittaus-session jälkeen selvisi että vaikka yleismittari näyttä +12,5V ja yli niin johto oli niin poikki että se oli enää parin säikeen varassa. Yleismittari näyttä jännitettä, mutta virta ei riittänyt ajamaan lukkoa.
Comment
Comment