Osaakohan kukaan sanoa onko miten vakavaa kun autoni pelkääjänpuolen airbagin luukku hieman irvistää ja selkeästi jokin (itse bagi?) pingottaa luukkua kojelaudan sisältäpäin? Airbagin varoitusvalo ei kuitenkaan pala.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Airbagvika
Collapse
X
-
Eli tällainen tapaus. UrS4 -93. Akun miinusnapa irti. Ratti irti. Mittaristo irti ja juoteltu hiukan liitoksia (öljynpaine hälytteli turhan takia) ja polttimoita uusittu. Mittaristo takaisin kiinni liittimiin. Akun miinusnapa kiinni. Virta avaimella päälle (ratti edelleen irti). Kaikki näyttäisi toimivan (myös airbag valo palaa), mittarivalot päälle, OK. Virta avaimella pois. Mittaristo kunnolla kiinni. Ratti bageineen kiinni. Virta avaimella päälle. Airbagvalo syttyy, palaa muutaman sekunnin, alkaa vilkkua rauhallisesti noin 25 sekuntia, jää palamaan pysyvästi. Vaikka käynnistää auton ja ajaa n. 10 min airbagvalo palaa. Eli vikakoodi, koska bägi irti, kun virrat kytketty. Onko normaalia tuo vilkkuminen? En omista vikakoodin lukijaa/resetoinityökalua. Auto Myyrmäessä lämpimässä hallissa koko ajan (seisonnassa). Nyt pitäisi saada katsastettua (ettei tarvitse ajaa koko talvea Smart ForTwolla). Oisko jossain lähistöllä apuja vikakoodiin/resetointiin?
Edit: Puhnro on 050-5202552/ImmonenViimeksi muokannut White-S; 2.1.2013, 20:05.
Comment
-
Internal Control Module Memory Error 65535.
When found in Audi Airbag Generation 6 & 7 (see Audi TPI 1308401):
A Problem with the Acceleration Sensor may result in the Airbag Control Module storing this Fault Code. Replace the Airbag Control Module and both Acceleration Sensors.
When found in Audi Airbag Generation 8:
Due to low Voltage the Control Module does not complete it's Self Test successfully. Replace Airbag Control Module and install a low Voltage Protection Relay to ensure future mishaps won't cause this again. UPDATE The Protection Relay may not be available anymore, though the Parts Catalog lists updated Control Modules now.
Milloin Airbag generation 8 tullut markkinoille? Onko joku asentanut tuollaista "low voltage protection" relettä?
Itsellä tämä error tulee aina kun auton sisälämpötila menee pakkaselle. Ei auttanut akun uusiminen ja odottaminen, jotta airbag valo sammuu ennen käynnistystä.
Comment
-
Virhekoodi 589, too high resistance. Passenger side. Tosin herjasi "kierosti" laukaisimesta. Syy on 99.9% tod näkösyydellä apukuskin persetunnistimessa. Väänsin kaapelin apukuskin penkin alta eri asentoon. Nollasin vikakoodin, ei tullut enää heti takasin.
Liikuttelin penkkiä edestakaisin, tuo kaapeli altistuu aikamoiselle taivuttelulle vuosien saatossa. Erittäin huono design. Täytyy irroittaa penkki ja vaihtaa nuo 3 kaapelia (keltainen liitin) tuolta liikkuvalta matkalta... sitten kun kerkiää paremmin.
Comment
-
Itsellä kans herjaili tuota airbagia tuossa alkutalvesta.
Vänkärinpenkin alta liitin irti ja kontaktisprayt -> hetken tyytyväinen ja taas sama herja kun joku iso kaveri liikutteli penkkiä ääriasentoon.
Toisella kerralla taas sprayt, ja pikku nippuside liittimen ympärille tiukalle niin loppui kaikki herjailut samantien!
Se pääsee ilmeisesti pikkiriikkisen elämään se liitin melkeinpä ihan normisti istuessakin ja vaikkei penkkiä ajetakkaan ääriasentoihin.
Comment
-
Tuossa mun A4 B5:ssä syttyy kovalla pakkasella vikavalo ja herjaa aina: Airbag igniter driver side: Resistance too high.
Nollaamalla saa pois. Viime talvena ei sattunut syttymään ollenkaan. Entisessä `00 Passatissa oli tismalleen sama vikakoodi ja teki samaa jo reilun -10c lämpötilassa.Kierrejohtimen vaihto paransi vaivan.
Comment
-
Siinähän ne on kuskin toolin alla, keltanen liitin. Ja vähän työskentelytilaa saa kun ottaa jakkarasta sen rajotin tapin pois keulilta että saa kipattua penkkiä taaksepäin. Siinä voi joko väännellä niitä pinnejä paremman kosketuksen toivossa tai ottaa kokonaan pois ja tinaa tilalle..
Comment
-
Asentelin äänieristeitä etuoviin viime vkloppuna A4 B7. Harmikseni kun olin saanut ovipahvit kiinni ja käynnistin auton nii airbag valo sytty. Kävin tänään sitten lukemassa vikakoodin ja se ilmotteli että etuovien liittimet olisivat irti tai että vika olisi niissä. Avasin sitten ovipahvit ja kattelin että liittimet kiinni ja näyttää olevan kunnossa. Muistin sitten vain että saattaisiko ulkopellissä oleva n. 40cm leveä ja 20 cm korkea musta massa jotenkin liittyä tuohon airbagin kolari tunnistimeen. Tuo massa tietenkin on nyt äänieristematon alla. Vikakoodin nollaaminen ei onnistunut, vika tuli aina uudestaan takaisin.
Comment
-
Nyt kyllä tarvittaisi ihan oikeasti apua. Kuten aikaisemmin kirjoitin, niin C4 S4 airbagin vikakoodi tuli, kun ratti bageineen oli irti virran kytkemisen aikana. Kannettavalla (VCDS Lite) pääsee moottoriin, jarruihin ja ilmastointiin, mutta ei bagiin. Bagin ecun (0 285 001036/4A0 959 655) pitäisi olla kuitenkin väylässä. Jos jollain olisi VAG airbagin resetoija, tai parempi ohjelma, niin olisi hel..tin mukavaa, jos tuon vikakoodin saisi kuitattua. Auto seisonnassa ja katsastus ummessa, niin tämä on pikku pulma. Korvaan tietysti kohtuu kulut, mutta en viitsisi maksaa marmoritiskille 75 € (kävin kysymässä Airport Audista). Auto Myyrmäessä. 0505202552, p.a.immonen#gmail.com
Kiitokset Killerille vikakoodin kuittauksesta. Kiitokset myös Forssille avun tarjouksesta.
Comment
-
Eli airbagvalo palaa varmasti.
Tuleeko se heti nollauksen jälkeen?
Ilmeisesti kyllä, kun ei ole satunnainen koodi.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00655
Comment
-
Täältäkin liitytään tällein samantien A6 C5:n kanssa airbag-viallisten kerhoon (ostin auton viime viikon perjantaina :D).
Koodi on 01218 - Side Airbag Igniter, Passenger Side (N200)
32-10 - Resistance too High - Intermittent
Nollausta yritettiin pomon kanssa, mutta hyppää samantien valo takaisin tauluun eli vähän joutuu vissiin tekemäänkin jotain tuolle..
Ketjusta viisastuneena johdot menee ilmeisesti jossain penkin alla, mutta onko kellään mitään käryä siitä minkä näköinen se itse liitin nyt sitten on mikä pitää napata pois ja laittaa tinat tilalle? Ei kai siinä muuta kun akun kenkä irti, liitin pois ja tinat tilalle ja sit koitetaan nollata uudelleen?
Comment
-
00656 - Seat Occupied Sensor: Passenger Side (G128)
32-10 - Resistance too High - Intermittent
Tommosen koodin löi ensin satunnaisesti ja häipyi nollauksella, mutta nyt lamppu loistaa koko ajan ja syttyy heti nollauksen jälkeen.
Jaksaisiko joku kurkata oman kasin apparin penkin alle ja katsoa, löytyykö sieltä samanlaista konkkaviritystä kun kuvassa.
Itselläni oli siis tuo piuha katkennut konkan juuresta ja hain bebekiltä tilalle keraamisen, saman arvoisen (0,22uf) konkan ja tinailin paikoilleen, mutta ilman toivottua tulosta. Se s**tanan lamppu loistaa edelleen.
Jotain käpistelyä tuolle on tehty joskus aiemmin, koska saman liittimen valkoinen ja sininen johto on vedetty uudelleen liittimen ohi.
Comment
-
Jotenkin ollu siinä uskossa, että sitä bägin lamppua on pimennetty vastuksilla, ajaako tommonen konkka saman asian? Ei sen uusiminen ainakaan poistanut vikaa, lamppu syttyy samantien kun sen nollaa.
Onko tuo anturi nyt sitten pelkääjän penkissä, eikös toi vikakoodi viittaa johonkin istujan tunnistimeen?
Täytyy vissiin repiä taas penkki irti ja pöydälle ja avata asennus olut.
Comment
-
air bag valo syttyi (a4 b6)
siis -02 a4 ja viikolla air bag valo alkoi ensin palamaan pari minuuttia ennenkuin sammui, välillä vilkahteli ajaessa ja nyt palaa koko ajan. Vikakoodeista tietty selviäisi, mutta onko ensin jotain mitä kannattaa katsoa? Jostain penkeissä olevista anturiliittimistä muistan kuulleeni?
Comment
-
Kato se liitin joka on penkin alla, pyöreähkö keltanen. Emännän oma sytytti pari päivää sit valon ja syylliseks paljastu se liitin penkin alla. Saa otettua irti kunhan pumppaa penkin ihan ylös. Liitin irti ja ihan pikkusen taittaa niitä liittimen pinnejä ja suihkaus vaikka crc:tä liittimeen. Hävis sillä. Vaati lopuks tietty vikakoodin pyyhkimisen. Mitää hapettumaa tai mitää vastaavaa ei näkyny, oli vain huono kontakti.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mikaha Näytä viestiJouza ja Athl666ni pompatkaa autoihinne ja kurkatkaa apparin penkin alle. Elektroniikkasprärreä keltaiseen liittimeen ja käytätte irti -> kiinni useempaan otteeseen. Sit nollaatte koodin ja kokeilette lyödä tulille, josko ei syttyisi valo enää.
Oma auto myös aavisti, että sitä halutaan raahata katsastukseen ja rupesi tervehtimään vikakoodilla 00654, joka siis viittaa kuskin puoleisen turvavyön kiristimeen - ja pelkkä nollaus ei tietenkään siihen tepsi.
Comment
Comment