Reset toolilla saattaa saada korjattua. Kannattaahan se yrittää, voi toimia tai sitten uusii vian esim. akun loppuessa. Mulla ei ole omaa työkalua ainakaan vielä, mutta lainavehkeellä olen resetoinut.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Airbagvika
Collapse
X
-
Täältä löytyvällä softalla kanssa onnistuu: http://www.tachosoft.com/_airbag.htm
Tuon (Gopel) löytää jostain netistä kunhan aikansa surffaa.
Comment
-
Itsellä samaa valovaivaa välillä ja tuli mieleen, että kun tämä oireilu on monilla kovien pakkasten aikaan saamaa, voisiko kuitenkin kyseessä olla vajaa akku. Toistuvilla pakkasstarteilla ja kaikki penkkien ja ikkunanlämmittimet päällä, ei akku ennätä latautua täyteen, jos autolla ajetaan alle puoli tuntia ennen seuraavaa starttia.
Eli yksi lääke voisi olla akun laittaminen yöksi tai pariksi laturiin ja sitten vikakoodien nollaaminen.
Jos jollakin ei uudellakaan akulla homma lähde pelittämään, kannattaa uusi akku ladata verkkovirtalaturilla. Ne on monesti vajaita kaupan hyllyltä otettaessa...
Comment
-
Itselläkin syttyi tuo airbag-valo ja alkuun sammui aina kun vähän heilautti kuskin penkkiä. Tästä ajattelinkin ongelman liittyvän tuohon penkin liittimeen. Vikakoodin luvussa kuitenkin antoi ongelmaksi 01222 - crash sensor side airbag; passenger side (G180), electrical fault in circuit.
Pitää käydä matkustajan penkin liittimet läpi, mutta osaako joku kertoa mistä tuo G180 anturi löytyy? Ilmeisesti tuon airbag-valon sammuttamiseen tarvitaan vielä tuo airbag reset tool, mahtaako keltään löytyä Turusta tuota?
Comment
-
Reset tool poisti täältäkin airbag-valon :)
Harmittaa vaan kun ei lukenut foorumia aikaisemmin ja tuli haettua 150€:n edestä "en tiedä" vastauksia Audicenteristä.
Sytty sitten tietenkin seuraavana päivänä uudestaan, nollaus onnistuu, mutta sytyttää heti kun auto lähtee liikkeelle.
Testeri ilmoittaa "viallinen ohjainlaite".
Kokeiltiin toiselle (purkuosa) ohjainlaitteella, mutta antaa saman vikakoodin.
Ehdotuksia? Vai tilattava uusi ohjainlaite a 600€?
Comment
-
Mulla on vähän vastaavia kokemuksia yhdestä tutun TT:stä. Kokeiltu resetoida alkuperäsen purkin lisäksi toista purkkia ja jonkin ajan päästä sama vikakoodi palaa.
Jännitteiden tippumisella taitaa olla osansa tuohon vikaan. Varsinkin pakkasilla tuli heti yön yli seisottuaan takasin.
Projekti on vielä kesken, voi olla että siihen saatta joutua ostaman uuden boksin.
Comment
-
Itellä tuli samantyylinen ongelma eteen. Airbagin valo syttyi ja sain lukulaitteella ongittua tuolta seuraavan koodin:
01217 side airbag igniter driver side n199 value of resistance too small.
Eikös tuo nyt meinaa että systeemi olis oikkarissa? Ajattelin noita liittimiä koettaa availla ja putsailla, mutta uskaltaakos nuo koodit nollata? Jossain peloteltiin että nollaus saattais jopa laukasta tyynyt...
Comment
-
Huomasin jonkin aikaa sitten että kuskin oven kun avaa niin siinä näkyy tarra jossa lukee: front-airbag, attentio, replacevent date, 7-2011. Sen jälkeen huomasin että kun pistää virrat päälle niin airbagin merkkivalo palaa pari sekunttia muita pidenpään. Eli pitäisikö koko airbäkki uusia? kuulostaa aika tyyriiltä. Lisäksi trippi mittarin paikalla vilkkuu jonkin aikaa teksti in 1 tai 1n 1. Käsittääkseni tuo teksti meinaa että huoltoväli on tullut täyteen vai liittyykö se jotenkin tuohon airbagiin. Jos ei niin mitenköhän sen saa nollattua kun en mihinkään liikkeeseen ole viemässä huoltoon.Auto siis audi a4 -97 ajettu 207tkm
Comment
-
Nuita bägejä ei oo varmaan kukaan ikinä uusinut. Ja airbagin valon kuuluukin palaa kun auton käynnistää ja muita pitempään. Ja tuo 1n 1 valo tosiaan muistuttaa huollosta. Eli jollakin pitäisi käydä tietokoneella kuittaamassa se tai ajat merkkiliikkeeseen autos niin kuittaavat. Mutta siitähän ne tietenkin rokottavat kympin pari, ehkä.. Autollakin kumminkin sen verran ikää niin ei viisareista vielä onnistu kuitata..
Comment
-
Itsellä alkanut heittää tämmöistä koodia:
01578 - Airbag Deactivation Warning Lamp: Passenger Side (K145) 009 - Open or Short to Ground
Tuo deaktivointivalo pelaa kyllä juuri kuten pitääkin. Joten mistäs tuota vikaa kannattaisi lähteä etsimään?
Nollauksen jälkeen tulee heti takaisin, kun laittaa virrat uudelleen päälle.Viimeksi muokannut Cid; 15.10.2011, 22:25.
Comment
-
Nyt iski airbag-ongelmat omallekkin kohdalle. Elikkä autona on siis Urs4-93 ja kuskilla sekä apparilla on bägi. Ongelma on siis, että bägien merkkivalo jää palamaan mittaristoon, kun laittaa virrat päälle. Ei mitään muutosta valoon jos auton käynnistää. Haulla en löytynyt lisäinfoa ongelmaan, onkohan mahdollisesti kukaan muu joutunut kokemaan kyseisiä vikakoodeja/vikoja?
Antaa testerillä sellaista kuin:
- 532, Supply Voltage
- 1025, Fault Warning Lamp Activation Defective.
Testeri ei anna nollata vikoja...
Nyt vaihdettuja osia jo Airbag-sensori keskikonsolin taakse sekä airbagin spiraali rattiin, mutta ei vaan suostu vika poistumaan.
Onko seuraava vaihtoehto sitten, että jompikumpi bägi on viallinen?
Tarviiko erityisesti Vagcomin, että pääsee nollamaan vian lopullisesti? Nyt siis käytössä V-checker, käy siis ainoastaan audiin tai vw:hen. Myöskin Texan testeri kokeiltu, ei päästänyt sisään airbägien ihmeelliseen maailmaan.
Arvauksia ja neuvoja otetaan ilomielen vastaan ongelmaan liittyen :D
Comment
-
Rupeaapi katsastus lähestymään joten hyvät neuvot olisivat erittäin tervetulleita. Vikakoodi on tuo:
01217 side airbag igniter driver side n199 value of resistance too small.
Nollaamalla airbagin valo sammuu ja pysyy poissa jonkin aikaa. Kuskin penkkiä liikuttamalla tuo valo kuitenkin syttyy aika nopeasti uudelleen ja vikakoodi on sama.
Onkohan tuolle kotikonstein mitään tehtävissä vai pitäneekö viedä liikkeeseen?
Comment
Comment