Ok, reristeri on BZI-755
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Airbagvika
Collapse
X
-
-
Sytty sitten airbagin valo ja seuraava vikakoodi oli muistissa:
01219 - rear side airbag igniter driver side (n201) 007 short to ground
Takapenkin alla olevan liittimen ole tarkistanut ja piuhat keskikonsolille asti. Kaikki näyttää ehjältä.
Onko näissä jotain yleistä vikaa mikä vois olla? Vai pitääkö vaan hommaa toinen bagi ja sit ohjainlaite?
Auto on a6 vuosimalli 2002.
Comment
-
Vikakoodi lähti pois ku otti bagin irti nollas koodit niin tuo alkuperäinen koodi hävis ja tuli uusi siitä ku ei oo bagi kiinni sit bagi takas ja koodien nollaus ja uusi koodi lähti pois.
Ehkä vika oli pistokkeessa kuitenki vaikka olin sitä aikasemmin putsaillu ja mittaillu että sähkö menee läpi.
Comment
-
Hei, yhtäkkiä rupesi kyseinen valo palamaan. On kuulemma yleinen ongelma. Auton akku on huono ja pari kertaa tässä puolenvuoden aikana tyhjentynyt kokonaan mutta ei nyt kun valo alkoi palamaan. Netissä myydään edullisesti, 25€, turvatyynyn valon nollauslaitetta. Kannattaako tuollainen hankkia, onko kokemuksia? Vai käynkö vaan motonetillä nollaamassa koodit joka sekin 25€.
Comment
-
Täytyy käydä koodit sitten lukemassa. Näistäkin vaan on niitä tarinoita että näyttää viaksi jotain yksikköä joka on todella kallis vaihdettava vaikka vika onkin ollut vaan jossain penkin alla olevassa johdossa. Leima vasta joulukuussa mutta eikös tuon valon saa hetkellisesti sammumaan jos vaan nolllaa sen?
Comment
-
Joskus keulasta / ketjukolaroitu B6 A4 antaa vikakoodiksi:
01217 - Side Airbag Igniter; Driver Side (N199) 007 - Short to Ground - Intermittent - MIL ON
Kurkkasin kuskin jakkaran alle ja sekä lattialta penkille menevä liitin että penkin alta liitin on korvattu piuhalla.
Kokeilin irroittaa liitokset, mutta vikakoodi ei poistunut sekä tietysti lisäksi toinen koodi koska bagia ei löytynyt.
Eli jossain sitten korin puolella johtovika mahdollisesti. Oven johtosarjaa on jossain välissä korjailtu, meneekö oveen jotain sellaista mitä kannattee katsella? Myös konetilassa on vähän liittimien kannakkeita murtunut aikoinaan tällissä joten mahdollisesti sieltäkin voi löytyä hiertyneitä johdineristeitä.
Vinkkejä mitä ja miten kannattaa alkaa mittailla johtoja? Perus yleismittarilla maata vasten ei antanut mitään ahaaelämystä.
Comment
-
Kiitokset vihjeestä.
Käytin liittimen sivutörmäysanturilta irti, irrotutti B-pilarin verhoilut ja turvavyön sekä eristefoamin turvavyön alta. Vaikka silmämääräisesti liitin olikin aivan tikissä niin kuitenkin muutaman yrityksen jälkeen vikakoodit nollautuivat.
Jostain lähteestä muuten luin että 10/2004 jälkeen tuo anturi olisi siirtynyt oveen.
Comment
-
Ei ollut nyt saatavilla kontaktisprayta, pitää purkaa verhoiluja senkin takia että edellisellä irtikäyttäjällä oli ne sellaiset verhoilujen metalliset puolikkaan salmiakin näköiset korikiinnikkeet järkiään jääneet siirtämättä verhoiluihin niin hieman repsallaan kynnyslistat jne. Samalla sujauttaa kontkaktisprayta sitten. Tosiaan ei ollut kyllä yhtään silmämääräisesti edes merkkejä hapettumista tai muuten esim kosteudesta, vaan onhan tuo sellainen paikka että ihmekään jos 20v haminoilla alkaa pientä oiretta olla kontakteissa. Samaan kertaan jää myös johdinvetojen parantelu niin ettei tule jakkaran alle ylimääräisiä vetoja säätöjä liikutellessa tai istuimen eläessä kuskin alla.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja limppu Näytä viestiHei, yhtäkkiä rupesi kyseinen valo palamaan. On kuulemma yleinen ongelma. Auton akku on huono ja pari kertaa tässä puolenvuoden aikana tyhjentynyt kokonaan mutta ei nyt kun valo alkoi palamaan. Netissä myydään edullisesti, 25€, turvatyynyn valon nollauslaitetta. Kannattaako tuollainen hankkia, onko kokemuksia? Vai käynkö vaan motonetillä nollaamassa koodit joka sekin 25€.
Comment
-
Naapurin kanssa luettiin vikakoodit, airbagille tuli yksi koodi jota ei saa nollattua eli 01217 ”sivuturvatyyny laukaisupiiri, kuljettajan puoli” liian korkea impedanssi jatkuva.
kurkittiin penkin alle niin ainakin johdot näytti ehjiltä ja liittimet oli tiukassa.
Comment
-
Et kerro mikä auto sulla on, mutta nuo hapettuvat sivutörmäysanturit on ihan tyyppivikakohde varsinkin b6:ssa. Ja sulla on sama vikakoodi kuin Trekkerillä edellisellä sivulla.
Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viestiB6ssa ei mene oveen mitään airbagiin liittyvää, sivutörmäys-/kiihtyvyysanturi on siinä B-pilarin juuressa ihan helman tasolla. Siellä on liitin ja se anturi hapettuu jossain vaiheessa,kannattaa tsekata.
Comment
-
Kaverin A6 4F herjasi VCDS:llä oven tunnistinta ja kohta perään keulan törmäyssensoria. Vaihdettiin molemmat anturit, ei apua. Johdot oli ehjän näköiset ja vialliseksi osoittautui keskikonsolin Boschin airbag moduli. Netistä käytetty ja Audicenterillä CP poisto, taas rokkaa.
Comment
Comment