Kokeiltu myös uudella akulla. Elikkä oisko tuo boksi sitte vaa sökö?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Airbagvika
Collapse
X
-
Jos vähän rakastellaan välimerkkejä, niin akun kyykkääminen ei ole juurisyy, vaan muistin korruptoituminen. Akun kyykkääminen voi olla siihen laukaiseva tekijä, mutta toimiva muisti ei noin tee.
Sitä voi nollailla airbag reset toolilla, mutta jossainvaiheessa vikatiheys kasvaa niin paljon, että kannattaa ostaa uusi(käytetty) ohjain.
Comment
-
Juu, spiraali on vaihdettu ja ihan 0-asennossa. Vaan ei se siitä. Nyt sitten palavat airbag-, esr- ja abs-valot. Softakaapelin saan huomenna, joten sitten vain katsomaan.
Aukaisin tuon alkuperäisen ja totesin, että ei spiraalissa ainakaan päällepäin mitään vikaa näy. Täytynee mitata se vastusmittarilla ja pohtia sitten tilannetta.
Jos vika ei olekaan spiraalissa, mikäon seuraava kohde?
Comment
-
Mul on viimeaikoina tullu mutuiltua jonnin verran, mut mutuilen lisää.
Jossain automerkissä airbag yksikkö ja täten sen liitin / liittimet lillui vedessä / kosteudessa jos vesikanavat oli tukkiutunut lehdistä.
Valutti kabiiniin vedet sen jälkeen ja liittimiä ja boksi oli vänkärin jalkatilassa. Ainut tilanne jossa liitin pystyisi hapettumaan niin että se näkyis vastusmittauksessa ? Tästä automallista en tiedä, kunhan tulin vain heittämään ajatusta.
Comment
-
Vastuksen mittaaminen yleismittarilla ei kerro koko totuutta. Yleismittari antaa hyvin vähän virtaa mitattavaan virtapiiriin jolloin mahdolliset liitoshäiriöt ja niistä aiheutuva vastuksen kasvu jäävät huomaamatta. Asian voi todeta kytkemällä esim. 1.5 neliöisen hienosäikeisen metrin pituisen johdon kiinni yleismittariin, ja kytkemällä tämän jälkeen saman johdon molemmista päistä vain yhden hiuksenohuen säikeen.
Comment
-
Elämä on hienoa. Nyt sitten selvisi, että saatu uusi spiraali ei ollutkaan oikea. Päällä oli puhdas etiketti, missä luki oikea koodi päättyen kirjaimeen M. Etiketin alta paljastui koodi päättyen kirjaimeen L ja ne sattuvat olemaan kaksi esi asiaa.
Asia jatkuu saksalaiselle myyjälle lähetetyllä palautteella, mutta onneksi ostin tapani mukaan PayPalilla... Asensin vanhan palikan takaisin ja yllättäen nyt paloi airbagvalo - repsikan pussille. Aiempi vika kuskin pussille oli kadonnut.
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=72168
Täältä löytyi tietoa, että jollakin oli vika ollut ohjainboksin liittimissä.
Täytynee kokeilla puolen auton purkamista ja liittimien testausta - joskus kesemmällä...
Comment
-
Onnistuuko tälläisellä nuo airbag valon nollaukset?
https://www.aliexpress.com/item/For-...ceBeautifyAB=0
Comment
-
Saa sillä jos vikakoodi on 65535 - internal control module memory error.
Saa toki muutkin airbagien vikakoodit kuitattua mutta tuo ei osaa näyttää mikä vikakoodi on kyseessä. Jos vika on edelleen päällä niin valo vain syttyy heti takaisin ja vikakoodit pitää anyway lukea VCDS:llä tai vastaavalla oikealla diagnostiikalla.
Comment
-
Millainen kaapeli kannattaa hankkia, että toimii yhteen VCDS softan kanssa? Eikös sillä pysty sitten myös nollaamaan airbagin vikakoodin, jolloin tuota reset toolia ei tarvita?
Noita kaapeleita ja softia löytyy aliexpressistä ja ebaysta, mutta hankin joku aika sitten n. 20€ maksavan kaapelin, niin ei sillä ainakaan pystynyt edes huoltovaloa sammuttamaan, mutta koodit kyllä luki autosta
Comment
-
Tällainen: http://vcds.tech/tuote/hex-v2_3vin/
VCDS:llä ei saa nollattua tuota 65535 koodia, sen vuoksi tuo "reset tool" on olemassa.
Comment
-
Nollaako tuo "reset tool" muutkin kuin 65535 koodin? Eli jos piraattikaapelilla ensin tarkistaa tilanteen ja jos vaatii jotain korjausta, johtojen tsekkausta tms. niin sen jälkeen nollaus onnistuu "reset tool":lla ja ei pala uudelleen, jos vika korjaantunut? Kiinakopio nimittäin löytyy ja sillä kyllä voi vikakoodeja lukea, mutta nollaukset ei onnistu.
Comment
-
Tuollaista koodia antaa, voikohan itse tehdä mitään?
9443093 - Driver's Side Airbag Crash Sensor
B1017 15 [137] - Open or Short to Plus
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 169088 km
Date: 2018.05.06
Time: 08:44:32
Comment
-
Sen mitä tuossa vähän googletin, niin on oven sisällä ja törmäsin myös tuohon johtovikaan saranassa. Joten ensin tarkistan johdot ja sitten voisin ehkä tilata uuden anturin(?) ebayssa näytti olevan 10-20€ halvimmillaan. Onkohan tuo ovipahvi ja anturi helppo itse vaihtaa?
Comment
-
Tuossa näyttäisi olevan hyvä ohje ja tuollahan tuo sensorikin yhdessä kuvassa näkyy, eli ei näytä kovin vaikealta vaihtaa.
https://www.audiforum.ca/a3-67/a3-do...iy-pics-62864/
Edit: Olikohan nuo sensorit molemmilla puolilla samanlaiset? Eli jos vaihtaa ensin ristiin nuo, niin näkee, onko se sensori viallinen?
Comment
-
No niin ja kiitos neuvoista.
Purin hanskalokeron, irroitin bagin liittimen ja sitten puuhastelemaan.
Laitoin 1 ohmin vastuksen purkin puoleiseen liittimen ja kappas vaan - ei se vika kadonnut.
Vcds:llä katsoessa vikakoodeja oli pilvin pimein, kun virta oli päällä, mutta kone ei käynnissä. Akun jännitteestäkin herjasi kivasti.
Hioin vastuksen piuhoja santapaperilla karheammaksi ja tuuppasin muutaman kerran liittimeen edestakaisin.
Käynnistin koneen ja nollasin vikakoodit ja testasin uudelleen - vain ennenkin olleet solenoidin ja radion yksikanavaisuuden vikakoodit olivat jäljellä.
Pistin bagin uudelleen kiinni ja kappas vaan - ei merkkivaloa eikä vikakoodia.
Pääsin sittenkin helpolla...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hammeri Näytä viestiTuossa näyttäisi olevan hyvä ohje ja tuollahan tuo sensorikin yhdessä kuvassa näkyy, eli ei näytä kovin vaikealta vaihtaa.
https://www.audiforum.ca/a3-67/a3-do...iy-pics-62864/
Edit: Olikohan nuo sensorit molemmilla puolilla samanlaiset? Eli jos vaihtaa ensin ristiin nuo, niin näkee, onko se sensori viallinen?
Edit: Jos mittaan yleismittarilla nuo johdot, kun tulee tuohon sensorille, niin mitä sen pitäisi näyttää? Kannattaisiko kokeilla suihkuttaa jotain CRC kontaktisprayta liittimeen? Eihän tällä vikakoodilla ole mitään tekemistä kuskin penkin alla oleviin johtoin, vaan nimenomaan vikaa pitää etsiä tuosta ovesta ja mahdollisesti kontrollerilaatikosta sitten?
9443093 - Driver's Side Airbag Crash Sensor
B1017 15 [137] - Open or Short to PlusViimeksi muokannut hammeri; 27.5.2018, 12:43.
Comment
-
Laitetaan tännekin tämä, jos vaikka apua löytyis:
Heipä hei,
Audi A6 C5 -99 airbag-valo päjähti päälle maaliskuussa pakkasella startatessa ja siitä asti palanut.
Delphi löytää koodin, VCDS löytää koodin, yksi käsilukija löysi koodin.
"65535 - internal control module memory error 00-10 - - - intermittent"
Penkin alta piuhat tutkittu => OK
Olisko kenelläkään täällä Kajaanin suunnalla "reset tool", jolla voitaisiin kokeilla?
Comment
Comment