Löytyykö näihin johtosarjaa jonka voi suoraan vaihtaa? Vai pitääkö alkaa purkamaan ja etsimään johtoa joka mahdollisesti on rikki?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Airbagvika
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja sv Näytä viestiVaimon golfista oli johdot rikki ja niiden korjattua tuli vikakoodiksi juuri tuo :
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-10 - - - Intermittent
Olisiko jollakin halua lainata tai myydä tuota reset toolia?
Tilasin käytetyn boksin ebaysta samalla osanumerolla.
Onko jollakin kokemuksia noiden toimimisesta suoraan vai vaatiiko VCDS sopeutuksen?
Comment
-
Audi A6 C5:ssä airbag valo palaa. Autocom kertoi vikakoodiksi oikean takaturvavyön kiristimen (pätkittäinen). Kokeilin poistaa vikakoodin ja näytti hienosti lähtevän eikä tullut takaisin. Valo palaa kuitenkin edelleen.
Olisiko mahdollista, että Autocom ei osaa joko lukea kaikkia vikakoodeja tai ei osaa oikein nollata niitä? Muita ideoita miksi valo palaa ilman koodeja? (Tosin keskuslukituksessa on jotain turvalukituksen koodeja ja ilmanlaadun anturin vikakoodi, mutta ei kai nämä airbag-valoa sytytä...)
Jos jollain olisi Espoo/Vantaa/Helsinki-akselilla VCDS/vagcom ja intoa kokeilla valon sammuttelua niin tarjoan mäyräkoirallisen olutta ja kaksi jos valo saadaan sammutettua ;D
Comment
-
VCDS:llä tuli vikakoodit luettua, kiitokset jaegerille.
Odotuksien vastaisesti löytyi edelleen tuo takaturvavyön vikakoodi:
01212 - Belt Tensioner Igniter; Rear Passenger Side (N197)
001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON
Voisikohan olla vaan liittimessä/piuhassa vika? Olisiko jollain hyvää vinkkiä miten tuon takapenkin oikein saa irti? Netissä kehotetaan vaan nostamaan kulmista. Olen kyllä sen verran kovaa sitä repinyt, että tuskin noin lähtee ainakaan ehjänä. Kyseessä siis Audi A6, 2003, sedan.
Comment
-
Ootko irrottanut ruuvit ensin :)
Se on vähän hankala selittää miten se istuinosa lähtee. Pitää mennä siihen eteen seisomaan etupenkin ja takapenkin väliin, sitten vaikka polvella painaa siitä ruuvinpaikan kohdalta penkkiä alaspäin, samalla työntää penkin etureunasta hiukan taaksepäin ja sitten nostaa. Siellä on sellainen metallinen lenkki joka pitää saada painettua tuolla tavoin käpälänsä takaa pois. Kun lähtee niin älä revi penkkiä ihan raivolla ylöspäin, siellä on vielä niitä bagien ja mahdollisten penkinlämmittimien johtoja kiinni alapuolella.
Comment
-
C5:ssa ei ole ruuveja. Etureunasta riuska ote ja nykäisy ylös.
Tuossa aika hyvä kuva heti ensimmäisenä. Kannattaa ottaa kulma kerrallaan:
http://www.audiworld.com/forums/a6-s...alled-1700206/
Comment
-
Katselin noita kuvia ja niin hullulta kuin se tuntuisikin niin veikkaan, että omassa autossani tuo takapenkin kiinnitys on jotenkin erilainen. Kulmat nousevat kyllä helposti ylös ikäänkuin eivät olisi millään kiinni. Penkin keskikohta (siis keskimmäisen matkustajan paikka) taas on kuin hitsattu paikalleen eikä liiku mihinkään. No, täytyy tutkia ajatuksen kanssa viikonloppuna...
Comment
-
Tilannepäivitystä:
Kokeilin vaihtaa toisen takaturvavyön joka antoi vikakoodin ja nollata vikakoodit (Autocom) mutta airbag-valo palaa edelleen. Yhtään voimassa olevaa vikakoodia siis ei Autocomin mukaan ole, mutta valo palaa silti. Melkoinen mysteeri, joutuuko tässä kohta alistumaan merkkiliikkeeseen menoon? :^)
Comment
-
Anturidatasta Autocomilla näkyy:
1. kuljettajan ja matkustajan turvavyönlukkojen arvot "liian suuri"
2. pään turvatyynyt ja takaturvatyynyt "liian suuri"
Muuten kaikki anturit näyttää ok:a.
1. kohta hieman ihmetyttää, oletan että kohta 2 selittyy sillä, että noita ko. turvatyynyjä ei tässä mallissa olekaan (?)
Joo, täytynee hankkia joku 3. osapuolen kaapeli että saa tuon VCDS liten niin voi tarkistaa. Onko hyviä ehdotuksia mikä toimii? :)
Comment
-
Omasta A6 -00 4.2 V8
Kuljettajan bägin vastus liian suuri.
Aikasemmin herjas myös kääntökulmatunnistinta tms. Tästä syystä vaihdettu se spiraali/liukurengas/mikälie johdin, jossa tämä tunnistin on. Tämän jälkeen boschin testerillä nollattu viat. Kääntökulmatunnistin katos mutta airbag valo syttyy heti uudelleen.
Onko tämä nyt juuri semmoinen tilanne että pitäisi käyttää sit airbag reset toolia että valo sammuis.
Vai alanko tutkimaan liittimiä penkin alta.
Jos tähän auttaa reset tool, löytyykö tampereelta joku auttamishaluinen?
Comment
-
-
65535
-00 vuotinen S3 päräytti tuollasen koodin,65535 ohjainlaite viallinen, audin huollossa kun yritettii nollata airbägin merkkivaloa. Sytytti valon kovilla pakkasilla käynnistettäessä ja näkyy olevan aika yleinen syy. Onkohan tämmöistä saatu sitten sammumaan noilla resetointi laitteilla vai onko boxi kaivettava esiin ja laitettava korjattavaksi esim tälle elehuollolle? ja jos jollakin olisi tällainen resetointi työkalu joutilaana voisi tarjota sitä kun pitäisi viedä auto katsurille ja kiinasta tilattuna voipi viedä montakin viikkoa.
Comment
-
Just pari viikkoa sitten yhteen saman ikäiseen A6:een vaihdoin purkin saman vian takia. Saa sen valon hetkeksi sammumaan reset toolilla mutta seuraavilla kovilla pakkasilla syttyy ehkä taas, muutenkin sellainen varuste joka kannattaa ehkä korjata ihan kunnolla. Suosittelen lukemaan tässä vaiheessa vanhasta purkista koodauksen talteen.
Käytetty purkit ei montaa kymppiä maksa. Eri asia sitten onko se sen pitkäikäisempi kuin saman ikäinen alkuperäinen.
Comment
-
niin jos oon ymmärtäny oikein niin useimmiten tuo Internal Control Module Memory Error varsinkin pakkasella johtuu siitä että kun akun jännite putoo jonka jälkeen airbagin ohjainboxista menee bitti vinoon.
kannattaa ensi kerralla uusia myös akku ennen pakkasia jos epäilee että jännite putoo. saattaa pian auttaa :D
Comment
-
Comment
-
Onkos kellään tullut vastaan seuraavaa,
00003 - Control Module
014 - Defective
Potilas A4 B6, ensin herjasi kuskinpenkin tyynystä (perus liitinhäikkä) jonka nollasin pariin otteeseen. Nyt vcds ilmoittaa ettei onnistu nollaaminen. Uusikäytetty boksi tulossa tilalle mutta kiinnostavaa olisi tietää mikä tuon voisi aiheuttaa ja saako esim. kuitattua tuolla reset toolilla.
Comment
Comment