Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Airbagvika

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Nyt ei tarvi enää edes puuta koputella, kun on katsastuskin lopulta tehty. Itse asiassa tuon turvavyönkiristimeen vikakoodiin liittyvä juttu vaati enemmän kun kerran huomiota ennen ratkeamista.

    Kun alussa tuli turvavyömekanismin puoleinen liitin rassattua, niin valo pysyi sammuneena tasan vuorokauden syttyäkseen uudestaan ja sen jälkeen ei tuon saman liittimen "suostuttelu" enää auttanut. Mikäs siinä - jokaisella johdolla on pakko olla kaksi päätä, joten jossain se toinenkin liitin on. Ryömittiin sinne kojelaudan alle bagin keskusyksikön luokse ja rassattiin sen liitin. Kas kummaa, valo sammui ja pysyi sammuneena... nyt jo kokonaiset kolme päivää, jonka jälkeen se tervehti taas iloisesti kojelaudassa.

    Otetaanpa sitten uudelleen kojelaudan alapuolen suojamuovit pois ja aletaan haeskella niitä johtoja ajatellen, että jossain on pakko olla kolmaskin liitin. Sitten osuikin silmään jo täällä jossain kuvissa vilahtaneen näköiset kaksi keltaista liitintä. Otetaan toinen niistä irti ja luetaan vikakoodit - nyt tuli oikeanpuoleisenkin turvavyönkiristimen koodi lisäksi (00655). Eli täysosuma - putsattiin ja rassattiin nämä molemmat liittimet ja siihen oikuttelut loppuivatkin.

    Comment


    • Pk-seudulla kenelläkään reset toolia? Pukkaa tota kuuluisaa koodia 65535. Viime talvena kertaalleen poistettu mut tuli kovilla pakkasilla takasin.

      Comment


        Löytyy, laita yv.

        Comment


          Mulla rupes kanssa kasissa palamaan valo ja pitäis katsastaa.

          Pukkaa koodia N250 01587 lower limit ex-- igniter 2.

          eli kuskin bägin sytytin 2 ränää.
          .
          Olikos joku tehnyt semmoisen että laittoi molemmat rinnan?

          Joskus oli juttua jos vaihtaa ratin bägittömään niin kytki kuskin puolen ja apparin bägin samaan???

          Comment


          • Eli 1997 S8 ja antaa koodin G177 kuskinpuolen takapenkin matkustaja sensorista. Eli occupant sensor. Löysin jotain tietoa netistä mutta esim vagcatista en löytänyt ollenkaan kyseistä sensoria. Kun istuu takapenkillä ja nollaa koodin, valo ei syty kojelautaan. Mutta jos ei kukaan istu takana ja nollaa koodin, valo syttyy heti uudestaan. Milläs tuon sais korjattua? Jotain vastusta väliin? Vcds logitusarvoja airbageistä? Kokeilin jo penkin alla olevan mikrokytkimen ohittamista mutta ei vaikuta airbagiin. Takapenkit on lämmitetävät ja niissä on sähkösäädöt niskatuille ja ristiselälle.

            Vika korjattu. Liian tiukkaan nippusiteellä kiristetty liitin. Ostin jos vastuksen valmiiksi että olis ohittanu tunnistimen jos se olis ollu rikki. Hyvä että kerrankin selvis vähällä!
            Viimeksi muokannut pasi_orava; 6.11.2013, 19:30. Perustelu: Joo

            Comment


            • Ittellä oli tosiaan internal control module checksum error, joka ei Launchin vehkeillä lähtenyt. Noh, tilasin kiinalaisen nollaajan ja nyt kolmen kuukauden odotuksen jälkeen se tupsahti postiin.

              Vian sai pois juurikin tällä kiinanihmeellä. Koodi oli tosiaan 65535. Vika tuli kun akku pääsi menemään aivan tyhjäksi eikä akun lataamisella ja vikakoodin nollaamisella lähtenyt pois.

              Onneksi yksi klubilainen kävi jo samanmoisella laitteella nollaamassa koodin ja pääsi katsastukseen.

              Jos jollain on tarvetta nytten kiinanollaajalle Oulun seudulla niin Muhokselta löytyypi laite.

              Comment


              • Mulla teki 65535 häikkää aina kun meni alle -5 astetta. Nyt "uusi" käytetty moduli asennettu, katsotaan miten käy. Airbag24.de mestassa voi noita moduleita korjauttaa kohtuu hintaan. Uuden hinta Audilla 670€...

                Comment


                  Jatketaampa tähän ketjuun, kun syttyi tuo Airbag-valo palamaan. Eli antaa tälläistä koodia ja ei poistu Vag-Comilla nollaamalla:

                  00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95): Resistance too High

                  Eli olisiko tuo nyt sitten siinä spiraali/liukurengaspaketissa vika, pystyykö sen todentamaan jotenkin esim. mittaamalla pinnien yhteyden, luonnollisesti järjestelmästä irroitettuna? Käykös näihin (S4 B5) A6:sestakin löytyvä spiraali-systeemi, varaosanumero ainankin sama?

                  Comment


                  • Igniter eli sytytin, todennäköisesti vika on ihan kuskin bägissä, mutta voi tietysti olla siinä spiraali hässäkässäkin
                    Juu, käyhän se jos osanumero on sama, jos itseltä öytyy niin kokeile se ensin.
                    Spiraalin yhteyden taitaa uskaltaa mitata irtaallaan?

                    Comment


                      Laita ensin kontaktisprayta liittimiin ja rassaa edestakaisin, yleensö se auttaa. Jos ei auta, niin sitten vasta miettimään kalliimpia vaihtoehtoja.

                      Comment


                        Airbagin ratin sisällä olevaan liittimeen vähän suihkuttelinkin ainetta, ilman vaikutusta mutta ratti-akselin puolella oleviin liittimiin en vielä ole koskenut.

                        Uskaltaako tuota spiraalia käännellä jos sen kääntää takaisin samaan asentoon? Onko siellä joku kontaktipinta joka voisi kulua/likaantua? Auttaisikohan kontakti-spray sinnekkin?

                        Comment


                          Juts pari viikkoa sitten temusin saman asian kanssa. Onko sulla autossa ajonvakautus? Sitä slipring pakettia voi kyllä käännellä mutta ESP on hiukan ronkeli jos asento jää vähänkään pieleen. Saahan sen vakkomilla sitten sopeutettua mutta oma vaivansa siitä on.
                          Viimeksi muokannut hopsis; 3.4.2014, 09:35.

                          Comment


                            Kyllähän tuossa ESP on eli saa siis tarkkana olla tuon kanssa.

                            Oli hopsiksella tuo sama koodi? Joutuiko mitä uusimaan vai menikö pelkällä liitosten herkistelyllä?

                            Comment


                              Oli sama koodi. Useimmiten kai menee pelkällä liitosten runkkaamisella ja kontaktisprayllä. Minä jouduin vaihtamaan käytetyn bägin tilalle.

                              Comment


                              • Ostin pari viikkoa takaperin 1.8t a4 b6 avantin ja tässä katsastukseen olisi kiire päästä, MUTTA... Airbagin valo palaa. Käytin autoa testerissä kiinni ja sehän valitti nuista penkin alla olevista liittimistä. Noh, pätkin ne liittimet pois ja tinasin johdot tilalle. Valo paloi edelleen joten vein uudelleen testeriin, että nollataan se nyt pois. Sehän lähti nollaamalla luonnollisesti pois, mutta tilalle tuli välittömästi uusi vika... Vikakoodi 04C6 eli matkustajanpuolen sivutörmäystunnistimessa katkos. Lähti nollaamalla pois, mutta tulee heti takasi uudelleen. Onko kellään ollut vastaavanlaista vikaa ja miten on korjattu? Vielä tällanen lisäys, että kuskinpenkkiä heiluttelemalla valo käy ehkä sekunnin sammuksissa välillä. Kuskin penkin olen kolunnut läpi jo moneen kertaan ja mitään vikaa en ole sieltä löytänyt. Liittimet olen käynyt läpi ja crctä olen suhauttanut väliin pikkusen. Jännä vaan ku ilmottaa vian toiselle puolen autoa jos kuskin penkkiä heiluttelemalla ja tonkimalla häviää sekunniksi. Vai onko tämä sattumaa ja vika on oikeasti siellä törmäystunnistimen puolella? Ja jos kyseessä oli katkos tai joku vastaava niin sehän viittais siihe että ois liitin paskana tai joku johto poikki? APUAA! :(

                                Comment


                                • Vanha aihe, mutta laitetaan tänne vaikkakin kyse volkkarista.
                                  Ostin vasta nelikko 1.9TDI Passatin(81kW AFN kone), jossa paloi airbagin merkkivalo. Luin itse omalla koodinlukijalla koodit ja tuli tuo surullisen kuuluisa 65535 koodi ja ei antanut nollata itseään. Eilen yksi foorumilainen, joka omistaa sen kiinasta ostetun airbag reset toolin kävi resetoimassa bagin, mutta valo jäi palamaan edelleen tauluun vaikka laitteen mukaan resetointi oli valmis. Resetointi tehtiin useampaan kertaan, mutta aina sama tulos, eli valo jäi palamaan. Tänään sitten kun menin tekemään autoon muuta remonttia niin käynnistäessä huomasin että valo toimi oikein, eli syttyy ja sammuu vähän ajan kuluttua. Vikakoodeja en ole vielä uskaltanut lukea ettei vain ala palamaan uudestaan se valo, koska huomenna katsastus edessä.. :) laittelen tänne huomenna katsastuksen jälkeen tietoa että vieläkö jotain vikakoodeja on jäänyt. Kiitokset Dajolle resettilaitteen lainasta!

                                  EDIT: Kävin tänään hakemassa Passattiin leiman. Katsastuksen jälkeen uskalsin lukea airbagin vikakoodit, joita ei ollut. Eli tilanne siis oli se, että edellisenä päivänä airbag resetoitiin, sillä reset toolilla ja silloin airbagin valo jäi palamaan ja vikakoodi 65535 näkyi, mutta seuraavana päivänä valo pelasi normaalisti ja vikakoodi oli poistunut itsestään.. Melko merkillistä, mutta jälleen yksi tapaus jolle tuo kiinanihme resetti on toiminut.
                                  Viimeksi muokannut MuholaO_P; 4.11.2014, 20:34.

                                  Comment


                                  • a6 c5 -03 airback valo

                                    airback valo syttyi palamaan, kun käynistin auton. aikaisemmin ei ole ollut mitään vikaa. mistä päin vois vikaa etsiä? akun kengä on käytetty irti, ei vaikutusta. 1,9 tdi

                                    Comment


                                      Vikakoodien lukemisesta on hyvä aloittaa.

                                      Lue myös tämä:http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...30&postcount=7

                                      Comment


                                      • Ainakaan A4 B5:ssa ei lamppu sammu jos vikakoodi on päällä vaikka itse vika olisikin korjattu. Vikakoodien luku/nollaus mahdollisen vian korjaamisen jälkeenkin lienee ainut konsti sammuttaa valo.

                                        Comment


                                        • Audi A6 C5 airbag vikakoodi

                                          Auton kännistin, niin syttyi airbag valo palamaan. Vikakoodi luettiin, kaverin laitteella. tuli airbag igniter-driver side n95. value of resistance too small. Mistä päin vikaa lähdetään etsimään, ja mikä on korjausmenetelmä? Neuvoja kaivataan. a6 c5 1,9 tdi -03

                                          Comment


                                          • Akusta miinusnapa irti hetki odottelua.
                                            Ratista bagi ja liittimet irti jonka jälkeen akkukengät takaisin ja kokeilu, tuleeko edelleen sama vikakoodi.
                                            Vikaa voi olla rattiakselin johtosarjassa. Tällä tavalla saat haarukoitua bagivian pois.

                                            Edit:
                                            En ole itse C5 bagin kanssa joutunut tekemisiin, mutta T5 pakussa, oli rattiakselin johtosarjan liitin irronnut ja liittimessä oleva "shorting bar" aiheutti muistaaksen vastaavan koodin. Se on siis suojaus, mikäli liitin on irti.
                                            http://www.vwparts.com/pdf/facts/Airbags.pdf
                                            linkin PDF:ssä sivulla 26 on lisätietoa liittimestä.
                                            Viimeksi muokannut Nikke; 17.2.2015, 18:39.

                                            Comment


                                            • okei. kiitoksia vinkistä. tuli vain mieleen, että mistä sen tietää. onko se vika ratin airbagissä vai penkin? ja onko turvavöillä, mitään tekimistä airbagin kanssa. Mitä tuo n95 vikakoodi, nyt sit käytännössä tarkoittaa.

                                              Comment


                                              • Tarkoittaa nimenomaan ratin bägiä.. Turvavöillä ei väliä tuon vian kanssa.

                                                Comment


                                                • Kuittasin tänään, airbag valon pois. laitoin auton käyntiin ja pyörettelin ratti paikoilla, niin valo syttyi uudestaan. Pitää alkaa purkamaan, ratti pois kun ehtii. Vikakoodi airbagin sytyttimeen airbag igniter-driver side n95. value of resistance too small. minkälainen homma se sytytin on vaihtaa? pystyykö sitä itse edes vaihtamaan ja minkä hintainen osa.

                                                  Comment


                                                  • Vai voiko sille jotain muuta tehdä? kuin vaihtaa uuteen sytyttimeen.

                                                    Comment


                                                    • Luultavammin se vika on siinä rattiakselin johdossa. Netistä löytyy kun hakee airbag clock spring.

                                                      Tuolta löytyy kuva palikasta purettuna

                                                      http://forums.quattroworld.com/a6100/msgs/21794.phtml

                                                      Sytytintä ei voi erikseen vaihtaa, vaan menee bagi vaihtoon. Ja tuo koodin ilmestyminen rattia kiertäessä, viittaa myös tuohon clock spring johtohässäkkään

                                                      Comment


                                                      • Tonnin hintainen osa, mutta eiköhän siellä kuitenkin johdotuksessa vikaa ole.

                                                        Comment


                                                        • Lainataanpas tätä vanhaa aihetta. Omassa kulkineessa (B7 3.0tdi) alkoi palamaan nyt jokin aika sitten tuo airbagin valo ja kohta ois katsastus edessä. Aluksi valo sammui kun oven paukautti kiinni, nyt palaa jatkuvasti!
                                                          Vikakoodiksi herjaa 01221 - Crash Sensor Side Airbag; Driver Side (G179): Open Circuit / Short to Plus
                                                          Kuskin ovesta törmäysanturi vaihdettu eikä vaikuttanut mitään. Oven sisältä johtoja tutkittu ja näytti päällisin puolin olevan kunnossa. Mistä lähteä seuraavaksi vikaa etsimään? Onko näissä penkin alla jokin liitin joka viittaisi tuohon ja minkänäköinen liitin?

                                                          Comment


                                                            Ootko tarkistanu siitä haitarikumin sisältä johdot? Aika monta oven johtosarjaa on tuollaisen vian takia tullut vaihdettua, en tosin audiin mutta saman konsernin vehkeeseen.

                                                            Comment


                                                              Oven johtosarja vaihtoon.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X