Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilmastoinnissa vikaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ilmastoinnissa vikaa?

    Elikkäs auto on UrS4 Avant vm.93 ja ongelma on seuraavanlainen:

    Autoon ei tule aina lämmintä ilmaa sisään vaikka kone lämpiää normaalisti.
    Ilmastointi on vasta huollettu, puhaltaa hyvin kylmää eikä näytä mitään vikakoodia.

    Vaikuttaa siis siltä, että vika ei ole itse ilmastoinnissa vaan jossain muualla???
    Voikohan vika olla esim. läpissä jotka ohjaavat lämmintä ilmaa kajuuttaan?
    Tai termarissa?

    Vaikka kesä alkaa kohta olla tuloillaan niin olisi kiva kuitenkin olla nämä viimeiset pakkaset lämpimässä autossa ;)

    Suuri Kiitos jo etukäteen!

    #2
    Työkaverin A6 1.8T -99 oli vastaavanlaista ongelmaa ja siellä oli vesipumppu vaihdon tarpeessa. Onneksi vei pajalle kun ilmastointi kikkaili ennen kuin keitti tms.

    Tämä on ihan heitto.

    Comment


    • #3
      Autoon on vaihdettu 2 viikkoa sitten uusi vesipumppu, joten tuskin vika on siinä. Oireet ilmenivät jo ennen sitä. Kiitos kuitenkin!

      Comment


        #4
        Olisko säätömoottorin ja läpän välinen tanko katki-irti-poikki tai vastaavaa? Ei koodia, koska moottori kääntyilee normaalisti. Läppä silti ei.
        Kai tuossa tanko on? :)

        Comment


        • #5
          Mikäli oon oikein ymmärtäny synsteemin toimintaa niin totaalisen lämpöjen uupumisen aiheuttaa joko <säätöläpän> jämähtäminen väärään asentoon tai edellisessäkin kuvassa pilkottavan <coolant shutoff valven> jumiutuminen kiinni-asentoon.

          Säätöläpän toimimattomuudesta pitäis kai normaalisti jäädä virheilmo, mutta Porkkiksen arvelemalla tankon irtoamisella/katkeamisella vikakoodin puuttumattomuus kyllä selvittyis. Alipaineventtiili tokko jättää mitään sähköistä virhetietoa?

          Nämä siis olettaen että järjestemässä vesi kiertää normaalisti eikä ilmalukon tai vastaavan takia lämmin vesi uuvu kennostolta.

          Comment


            #6
            Mulla kaikkien "normaalien" läppävikojen jälkeen syyksi moiseen paljastui se, että kenno oli totaalisen täynnä "shaissea" elikkä tukossa. Tuostakaan ei mitään virheilmoitusta luonnollisesti tule.

            Vaihdettiin rikkinäiset läppämoottorit ja laitettiin uusi kenno ja nyt on löylyt riittänyt kovillakin pakkasilla ja konttori lämpenee kylmästä => asetetulle lämpötilalle mielestäni nopeasti. Ts. autoon tulee lämmin, vaikka moottorin lämpömittari ei vielä ole asettunut sinne normaalin ajolukeman seutuville (90-100C)

            Tuota remonttia ennen juuri "lehmän henkäys" olis ehkä osuva kuvaus maximi lämpötilalle. Kovilla pakkasilla jos oli enemmän porukkaa autossa, ei tahtonu sivuikkunat pysyä auki (=jäässä)

            Comment


            • #7
              Mulla samoja oireita.

              Kuumaa kyllä tulee ku laittaa manuaalisesti puhaltamaan.

              Onko jossain anturi joka automaattiasennossa haistelee veden lämpöä.

              Mikä oli se kanava joka näytti moottorinveden lämmön.

              Comment


              • #8
                Onko jossain anturi joka automaattiasennossa haistelee veden lämpöä.
                Siihen käytetään käsittääkseni ihan samaa lämpöanturia mistä mittaristokin saa tietonsa.

                Mites mittariston lämpömittari käyttäytyy, lämpeääkö ihan normaalilämpöön?
                Entä AUTO-asennossa puhallusnopeus, nouseeko koskaan tappiin?

                Comment


                • #9
                  auto asennossa ei puhallusnopeus nouse tappiin(viimetalvena toimi)

                  lämpömittari toimii nyt hyvin kun vaihdoin anturin

                  Comment


                  • #10
                    Ahaa, onko se sittenkään sama anturi... Joku viisaampi varmaan tietää.

                    Mutta siinä anturissa vika taitaa olla, jos kerran ei puhallusteho AUTO-asennossa nouse.

                    Edit: Mitä nyt kuvista ymmärsin, niin elokuusta -92 on tullut erillinen sensori.
                    Eli G62 on Engine Coolant Temperature Sensor. Sitten on myös G110 A/C Engine Coolant Temperature Sensor.

                    Ei ole kyllä mitään havaintoja missä G110.
                    Viimeksi muokannut A6tonen; 26.11.2007, 13:52.

                    Comment


                    • #11
                      ois siistiä jos joku tietäs missä tuo g110 on

                      Comment


                        #12
                        Tuo on se anturi lämppärinkennon letkussa, jos en väärin muista.

                        Comment


                        • #13
                          G110 / ECT -anturi sijaitsee fyysisesti <näin>

                          Comment


                          • #14
                            vika oli siinä...nyt toimii ja lämpeää.

                            KIITOS

                            Comment


                              #15
                              Vaihdoitko anturin uuteen vai saitko "korjattua"
                              Jos oli uusi, mitä kustansi?

                              Comment


                              • #16
                                FAE:n anturi (33630) maksaa n 10e
                                Viimeksi muokannut wayne; 27.11.2007, 21:34.

                                Comment


                                • #17
                                  Otin varaosaässästä pihalta joten ei oikeestaan maksanu mitään.

                                  Mutten ois varmaan uus pitäny hommata

                                  Comment


                                  • #18
                                    Eilen ilmaantui ilmastointiin parin tunnin parkkihalliseisottamisen jälkeen vika.
                                    Ajaessani ulos, ilmastoinnin ECON nappulaan syttyi valo, eikä toiminto mene enää pois päältä.

                                    Onko tämä jokin vikatila, jossa kompuraa ei käynnistetä?

                                    Onko tällaisesta kokemuksia?

                                    Autossa on onneksi takuu vielä, jos on jotakin vakavaa.
                                    Auto on A3 8P Sportback- 07

                                    Comment


                                      #19
                                      Paljonko ulkona oli lämmintä? Jos alle ~5 astetta, niin ei ilmastoinnin pidäkään mennä päälle.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Vikana oli paineensäätöventtiilin hajoaminen.
                                        Uuden hain takuuhuollosta ja "kaupanpäälle" tehtiin ilmastointi huolto koska aineet olivat vuotaneet pihalle.

                                        Comment


                                        • #21
                                          moi
                                          pientä kysymystä tuosta ilomastoinnista myös. Ja tuo 5 astetta sai raksuttamaan.

                                          Itselläni on myös ongelma (autossa) ilmastointi ei pysy päällä.
                                          Autona A4 B5 (-98) jossa automaatti-ilmastointi.
                                          Itse en ole tuolla vielä kovasti ajellut, (ostettu 11/09)
                                          Alkujaankaan ei ilmastointipysynyt päällä, siis se lumihiutale.
                                          Käväisin huollossa jossa tyhjennettiin ja laitettiin uudet ainekset laitteeseen. Alkujaan oli jokseenkin vajausta, mutta nyt nämä ainekset/öljyt kunnossa..
                                          huollossa sekä autotallissani auton käydessä ja vaikka kierroksiakin nostelee kuinka kovasti vaan, niin pysyy päällä. mutta kun meen ulos ja ajelen x aikaa niin laite sammuu eikä mene päälle.
                                          Kierroksilla ei tuolla ulkonakaan ole väliä ja ilmastoinnin käynti ajat on tosiaan X aikaa. moottorin lämmöilläkään ei tunnu olevan mitään väliä.
                                          vika diaknostiikkaa en ole päässyt lukemaan, kun mulla on vaan joku deorginaali kaapeli.

                                          Niin joo siis, eikös noita automaatti-ilmastointeja siis saa päälle kuin vaikka vain +5 asteen lämmöissä tms. ? niin onko sama juttu yleisestikin automaattisessa ilmastoinnissa ?

                                          Comment


                                            #22
                                            On melkein kaikissa. Se vetäisisi vain itsenäs jäihin jos pakkasella jäähdyttäisi. Sitäpaitsi se on (usein) melkoisen turhaa kun se sisääntuleva ilma lämmitetään niin paljon ja se voi kuivattaa muutenkin.

                                            Comment


                                            • #23
                                              OK
                                              kiitos.

                                              Oin murheissani, että risa mikä risa. kompuraa,kennostoa, anturia vaihtoon, mutta ootellaan nyt sitten kuitenkikn lämpimämpiä ajokelejä ;)

                                              Kiitos todella kovasti nopeasta ja itseäniä ainakin miellyttävästä vastauksesta.


                                              Vuotojakaan ei havaittu, vaikka alkujaan litkuja oli kylläkin vain 0,44kg, ja nyt on sen 0,74kg.
                                              Oli muuten aikas edukas tyhjennys/täyttö7tarkistus 55euroa.

                                              Tarjous on kuitenkin heillä "normaali" hinta, jotes kun jossain ilmoitellaan 99eur, niin kandee pikkasen kiertää, jos vaikka osuu kohdille. (mainostaahan täällä ei saa?) niin jätetään paikka kait sitten mainitsematta. ? vai saako ?

                                              Comment


                                                #24
                                                Kannattaa muuten kerran kuussa (?) saada auto pariksi tunniksi lämpimään, ja käyttää ilmastointia näin talvellakin. Ostoskeskusten parkkihallit (vink, vink). Vähän kuin webastoakin pitäisi käyttää kerran kuussa kesälläkin jotta se talvella toimisi edelleen.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Jeps näinhän se on.
                                                  karvarallii tsittarin halliin.


                                                  btw.
                                                  Tuossa muuten ihen perus knoppitietoutta wikipedian kautta

                                                  Alkujaan hain justkin tuosta ilmastoinnista ja siellä esim. volvoissa puhellaan -6 asteesta http://www.autowiki.fi/index.php/Ilmastointi

                                                  Mutta linkityksinä löytyy kaikkea perusfaktaa. ihan vaikka muistin virkistämisiksi VAG autoilijoille.
                                                  moottoreista http://www.autowiki.fi/index.php/Luokka:VAG-moottorit
                                                  jne. paljon krääsää, jotka monesti vastaavat täälläkin palstoilla olleisiin kysymyksiin.

                                                  Täähän on perus sivustoja, mutta empä itsekään tuolla ole aiheen takia aikaisemmin käyskennellyt.
                                                  bookmarkkeihin vaan.
                                                  Viimeksi muokannut jurmo111; 15.1.2010, 23:20.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Osaakos joku sanoa, millainen tuon letkussa olevan G110 sensorin lähettämä ohmidata on? Onko se sama, kuin G62 anturilla, joka löytyy tästä. http://s2central.net/ds_G62.html
                                                    Voisi pikaisesti mitata, että onko toi sensori ihan kujalla arvojensa kanssa, kun tietäsi missä sen pitäisi seilata.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Missähän tuo G110 anturi mahtaa olla RS2:ssa? Ongelmana sama kuin monella muulla joskus ollut että lämmintä ei juuri puhalla ja taisi lakata "lehmänhönkykin" tulemasta kun pakkanen meni auton mittarin mukaan yli -7c.

                                                      Kennostoa koitettu juuri huuhdella lämmityslaitteiston puhdistusaineella ja ilmattu moneen kertaan...

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Kennolle menevässä letkussa muovisessa T-haarassa.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Lainataas ketjua. Nyt kun oma auto seisoo ilman moottoria varmaankin muutaman kuukauden niin onko syytä/tarpeellista/edes mahdollista jotenkin pyörittää ilmastoinnin kompressoria välillä? Auto on puolilämpimässä tallissa jossa on joku 13-15 astetta lämmintä näin pakkaskelien aikaan.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Eikös aika useat autot talvisaikaan Suomessa jää vaille kompuran käyttämistä.
                                                            Itse en ainakaan viitsi juuri sitä varten lämpimään ajella.

                                                            Oman auton kompura on käynyt ennen tätä viikkoa viimeksi kai marraskuussa ja hyvin tuo näytti toimivan ja niin on toimineet edellisetkin.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X