Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mistä tietää onko auton moottorinohjaus päivitetty?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mistä tietää onko auton moottorinohjaus päivitetty?

    Onko vinkkejä miten saisin selville onko auton moottorinohjaus päivitetty? Ostin tuon nykyisen B8:n liikkeestä ja on syytä epäillä että autoon olisi asennettu jonkin sortin virisofta mutta varmuutta tästä ei ole. Persdynollakaan tuota on vaikea todeta kun ei oikein ole mihin verrata. Käytössä on VCDS-kaapeli, pystyykö esimerkiksi sillä seuraamaan jotain mittausarvoja mistä saisi osviittaa?

  • #2
    Pyydetty ahtopaine (boost, specified). Siitä saanee osviittaa, jos/kun vakio ahtopaine tiedossa.

    Comment


    • #3
      Advanced ID -kohdasta näkee uudelleenohjelmointien määrän.

      Comment


      • #4
        Tuo olikin hyvä tieto. Onko arvona siis 0 jos ei ole ohjelmoitu uudestaan vai miten tuo näkyy?

        Comment


        • #5
          Successful attempts on 0, jos ei ole ohjelmoitu, tai näin olen ainakin itse ymmärtänyt.

          Comment


          • #6
            Nollaa nuo arvot näytti tuolla advanced id-osiossa. Kyselin tätä alunperin siksi että autossa oli edellisen omistajan jäljiltä tuore kuitti merkkiliikkeessä tehdystä mäntä- ja jakopääremontista. Kuitissa luki että "tehtaan tietokannassa td1-merkintä" ja edellinen omistaja oli maksanut tämän remontin kokonaan itse todennäköisesti em. syystä.
            Lueskelin jenkkifoorumilta että kyseinen merkintä tulee tehtaan tietokantaan jos auton voimalinjaan on tehty muutoksia joka sitten paljastuu huollon yhteydessä. En keksinyt muuta kuin tuon mahdollisen softapäivityksen mutta sekään ei näköjään ollut syynä. Mistähän muusta käytännön toimenpiteestä tuon merkinnän voisi saada?

            Comment


            • #7
              Tuo merkintä tulee lastutuksesta.

              Comment


              • #8
                Näin minäkin luulin mutta tuo advanced id-osio antaa ymmärtää ettei moottorinohjausta olisi päivitetty?

                Comment


                • #9
                  Löysinkin esimerkkejä TD1-merkinnän aiheuttavista toimenpiteistä, lähteenä Audin huoltotiedote:

                  Examples of Powertrain Tuning

                  ^ ECM Programming Modification ("chipping", "flashing", or "piggie back" devices)

                  ^ Intake system modifications ("cold air" intake, charge [COLOR=#0066cc]air cooler[/COLOR] modifications)

                  ^ Aftermarket [COLOR=#0066cc]turbocharger[/COLOR] or supercharger components (turbo, supercharger, or supercharger drive pulley)

                  ^ Aftermarket clutch/flywheel components

                  ^ Shifter modifications ("short shifter")

                  Tuo kytkin/vauhtipyöräasia tuntuu erikoiselta. Eli jos asennat jonkin muun kuin alkuperäisen kytkimen niin paukahtaa TD1-merkintä...

                  Comment


                  • #10
                    Jenkeissä myös kovasti harrastavat sitä, että palauttavat auton vakio-ohjelman ennen marmorille vientiä. Nuo isot softapajat (ja varmaan muutkin) pystyy palauttamaan autoon tehdasohjelman, ja samalla nollattua tuon laskurin. Myös huollossa tuon voivat tehdä, onkohan se sitten siellä palautettu jossain välissä jos tehty ohjelmistopäivitystä tai muuten..

                    Comment


                    • #11
                      Sillähän se jälki tietty häviää jos tuo laskuri nollataan. No, oli miten oli, nyt voi ainakin huoletta päivittää moottorinohjauksen kun tuo TD1 löytyy jo tietokannasta :)

                      Comment

                      Working...
                      X