Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vakionopeuden säädin ei toimi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vakionopeuden säädin ei toimi

    Auto: V8 4.2 automaatti 1993

    Vakionopeudensäädin ei toimi. Vivun nappuloita painamalla, apukuskin puolelta kuuluu selviä rele? napsahduksia. Ilmeisesti boxi on sijoitettu siihen koetaulun yläkannen alle, Airbagin päälle ja napsahdusten suunta siellä. Nappia kun painaa niin naksaus kuuluu, mutta mitään ei tapahdu. Aikaisempi omistaja ostanut auton 1996 ja sanoi että ei toiminut silloinkaan.

    Mikä on yleisin syy noiden hajoamiseen? ->miten korjata?

    Boxi ilmeisesti sama kaikissa vakionopeudensäätimillisissä vanhemmissa audeissa ennen vuotta 1995? (Ei varma tieto)

    VAG ottaa pelkästä koetaulun yläosan purusta ja järjestelmän vianhausta 2500kr = 270e -> EI KIINNOSTA!

    Purkivat apukuskin jalkotilaa 2 tuntia ja tajusivat sitten, että ei V8:ssa olekkaan kyseinen boxi siellä vaan koetaulun yläpuolella. Löivät läjään mitään testaamatta ja korjaamatta -> 500kr kiitos kun menin hakemaan autoa ja ilmoitus, että ei onnistu, kun boxi väärässä paikassa. Varaa uusi aika ja maksaa 2500kr. P*%¤#¤E! Ei auttanut kuin maksaa. Ei auttanut äkkäily suomalaiseen tapaan. Katseli vain korvat höröllä kun meikä poika manaa ja riehuu... ei edes hävetä.. olisi pitänyt riehua enemmän.

    En vie enää ikinä tuonne.

    Auttakaahan miestä mäessä... olisi kiva saada toimimaan, niin saisi bensakuluja hiukka alas.

  • #2
    Naksahtaako rele? Mulla rele on apukuskin jalkatilassa missä on sulakkeetkin. Kerran lopetti toimintansa kun räpläsin webaston (aina sama webasto) johtoja. Releiden heiluttelu auttoi silloin ja taas toimi.

    EDIT: joo siis lukeehan se tossa, mutta kokeile toisella rellellä vielä?

    Heh kyllä se vie silloinkin bensaa aivan liikaa, vaikka se toimiski ;)

    Comment


    • #3
      Naksahtelut mitä kuuluu, kuuluvat ilmeisesti siitä ohjainboxista. Mutta ei varmaa. Onko aivoboxin sisällä edes releitä?

      Mikä rele on vakionopeudensäätimelle?

      Comment


      • #4
        Luultavasti sinulla on se 12-nastainen ohjausboksi kuin minullakin nyt kun osista itselleni kasasin.

        Purkki on noin 4:n normaalin releen kokoinen alumiiniboksi, jossa siis 12-nap liitin. Päällä lukee Hellaa ja sitä sun tätä ja "GR-steuergerät" eli gewindigheitss. tai jotain sellaista.

        Käyttösähköpiiri tulee poljinahtireiden ja viiksen käyttökytkimen kautta ohjausboksille eli jos viiksi tai jompi kumpi poljinanturi katkoo piiriä ei homma pelaa. Viikseä voi mitata muistaakseni nastojen 1 ja 6 väliltä että johtaako. Poljinantureissa on vain 2 napaa per anturi.

        Testaa pitääkö poljinanturit alipaineen eli polkimet lepotilassa pitäisi ilman sihistä jos imet letkusta.

        Pumppu voi tietysti olla myös rikki. Myös purkin saamassa nopeussignaalijohdossa voi olla vikaa.

        Comment

        Working...
        X