Eli autona olisi tollanen Audi Coupe 1.8 vuosmallia 90. Vahvistin tulee takakonttiin. Kaapeli on 20 neliömillin kokonen. Ollaan tutkittu ja mietitty eri vaihtoehtoja, että mistä sen voisi tuoda, mutta ajattelin nyt kysyä teiltäkin täällä, että mikä olisi se paras reitti sille.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Päävirtakaapelin tuominen vahvistimelle.
Collapse
X
-
janAvainsanat: Ei mitään
-
kaapelin vetäminen
Jos akku on kyseisessä autossa takapenkin alla ei tuo kaapelin vetäminen ole kovin kummonen homma ?
Mutta jos akku on moottoritilassa itse olen kolmen audin kanssa ( a6, 2*typ44 ) päätynyt vetämään kaapelin moottoritilan läpiviennistä hanskalokeron päälle tai sitten suoraan apukuskin jalkotilaan. Satkussa se onnistui helposti kun irroitti kojelaudassa olevan kaiuttimen ja sen alta löytyi yksi läpivienti.
Siitä sitten jatkaa matkaa ovilistan alla ja takapenkin irroituksella saa johdon takakonttiin.
Rca:n olen vetänyt aina eri reittiä toisella puolella autoa jotta se ota häiriötä virtajohdosta.
-
juhsil
Itse toteutin vastaavan homman vetämällä kaapelin sulakeboksin vierestä konepellin avausvaijerin läpiviennistä sisälle. Varo, ettei läpivientikumi pullahda pois paikoiltaan, on vaikea saada takaisin. Suosittelen myös pientä lisätiivistystä, silikonia tms, ettei tule vesi sisään. Siitä eteenpäin (taaksepäin) kynnyslistan alla, aivan kuten edellä kuvailtiin. Muista kunnon sulake!
Comment
-
jan
joo asia hoitui tänään melko hyvin. kuskin jalkatilassa olevan tavaraboksin sai irrotettua ja sieltä vedettiin kaasupolkimen sivusta etupellistä löytyneen aukon kautta, josta ilmeisesti tuli radion virtapiuha samaa reittiä.
Comment
-
Itse vedin entiseen autooni(80 1.6 -91) 20neliön johdon tulipellissä olevan läpiviennin kautta joka oli jarrutehostimen alla(ei tahdo heti löytyä, mutta tilaa oli silti riittävästi johdon vetoa varten). Läpiviennissä oli jopa paikka sen kokoiselle kaapelille. Ei muutakuin jalkatilan verhous, kynnyslista sekä takapenkki pois ja kaapeli peräkonttiin...
Comment
-
Vieras
Joo on se sulake "ihan hyvä" olla, mahd. lähelle akkua toki. Itellä on tossa kotterossa jarrutehostimen ja akun välissä sulakkeella varustettu jakoblokki josta lähtee 2 järeää piuhaa, en muista tarkkaan mut oisko siitä tehostimen alta suunnilleen piuhat konttiin, RCA:t ja etukaiuttimien piuhat x 3 menee sitten häiriöiden välttämiseksi auton oikeaa puolta. Kontissa sit toinen jakoblokki johon noi 2 piuhaa tulee ja siinä 3 sulaketta eri laitteille, tosin tossa välissä noita sulakkeita ei tarvittais koska joka laitteella on kuitenkin omat sulakkeensa. Niin ja kuten muutkin sanoivat, aivan ehdottomasti sulake akun päähän.
Comment
-
jan
eihän siinä olisi mitään järkeä jättää se sulake laittamatta. nyt vain huolestuttaa se kun siitä tulipellin reijästä josta kaapelin vedin läpi, irtosi se kumisuojus. kai siihen jonkinnäköstä silikonia voisi laittaa kaapelin suojaksi ja muutenkin veden pääsyn estämiseksi, tai sitten vain etsimään jostain uutta suojusta.
ja onko se meinaan kuinka paha kun hermoja säästellen päädyttiin vetämään yksi rca piuha kaijutinkaapeleiden kanssa samaa reittiä ?
edit: siinä hässäkässä kun sitä kaapelia pistin muitten piuhojen seasta irtosi samalla näköjään öljypainemittarin takavalon piuha, minkä näköinen/värinen se mahtaa olla ?
Comment
-
Saa udella :) Monacor wanted 1/800D ja Xetec vector 4-kanavainen... tekee yhteensä vajaa 1000 wattia.... Tsekkasin touolta autosoundin laskurilla aikanaa ja semmosta se suositteli piuhaksi... Ja kerrotaan nyt OT:na loputkin laitteistosta
200 A sulake, sony MEX-1GP, subi Boston G5 ja erkka Boston RC620.
Ainiin... Tuossa päätin, et vedän sen siitä jarrutehostimen vierestä, joudun kyllä suurentamaan sitä reikää. Eiköhän kuitenkin tule ihan hyväksi, kun löysin varastosta todella kovaa about 15 mm putkea ja se piuha menee just sen sisään... Sitten vaan sikapossulla tiiviiks ja se on ikuinen :D
Comment
-
Autosoundin laskuri kyllä laskee pikkasen yläkanttiin.
Ite oon käyttäny 750wrms vahvistimien kanssa jotain 20mm2 kaapelii ja 40A sulaketta ja hyvin on riittäny ja soitettu on ja kovaa.
Joku 35mm2 kaapeli ja 60A sulake riittäs sulle ihan hyvin. Mut jos ny kaapeli on jo ostettu ni vaiha ees toi sulake pikkasen pienempään. Eihän tommonen 200A mee varmaan koskaan vaikka olis oikarissa vermeet.Viimeksi muokannut Silizium; 17.3.2007, 15:25.
Comment
-
No yläkanttiin ja yläkanttiin? En minä ainakaan halua että jännitettä jää matkalle yhtään sen enempää kuin fysiikan lait verottaa :) Sen verran on perfektionistin vikaa :D
Ja sulakkeesta sen verran et takuulla palaa... Sen verran tos oikaris purkautuu virtaa et siinä ei paljon 200A paina :D Sehän sulake on siellä ainoastaa ja vain ainoastaan oikaria varten...
Comment
-
Mulla on sedan 80 vuosimallia -90 ja menee 70mm2 piuha kontista perälle. Sisään otettu polkimien takaa olevasta läpiviennistä ja hyvin mahtuu perälle asti. Kaapeli on sen takia niin paksua kun ilmaseksi satuin saamaan vanhaa hitsauskoneen maadoituskaapelia ja muutenkin vehkeille virta kelpaa. (DLS A6 + Magnat Crusader 560, 4-kanavainen erkkasarjoille.) Ennemmin liian paksua kuin liian ohutta. ;) RCA:t mahtuu nätisti pelkääjän puolelta.
Comment
Comment