Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

keskuslukituksen kauko-ohjauksen asennus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    keskuslukituksen kauko-ohjauksen asennus

    Onko tietoa millainen työmaa moinen on asentaa autoon (A4 Avant, B5) jossa on keskuslukitus mutta ei kauko-ohjausta edelliseen ?
    Tarvike vai alkuperäinen ?
    Pelkkä lähetin vai samalla taittuva avain, minkä laatuisia tarvikkeina ?
    Jos tarvikkeena taittuva avain kaiverrettuna niin onkos kenelläkään ollut ongelmia lukkopesien kanssa eli ts.kuluuko avaimet herkemmin ?

  • #2
    Eiköhän kannata ostaa ihan vaan erillinen kaukosäätöpurkki, jossa on erillinen kaukosäädin.
    Tulee tosi paljon kalliimmaksi teettää/ostaa audin oma setti+tilata uudenmallinen autoosi koodattu avain (varkaudenesto). Tavallinen "missä sattuu" tehty avain kun ei käynnistä autoasi, koska virtalukossa on avaintunnistin.

    Comment


      #3
      Olinpas jalkaväki kun en ajatellut virtalukon avaintunnistinta, olisi se kyllä aika jurpoa kaiverruttaa ns. taittuva avain jossa on lähetin mutta silti käynnistää auto vanhalla avaimella. Mutta edelleen: pitääkö olla sähköinsinööri jotta osaa asentaa vastaanottoyksikön ja tarvittavat johdotukset ?

      Comment


        #4
        Ei tarvitse.

        Itse olen muutaman kappaleen asentanut, en kylläkään audiin.
        Ainakin molemmissa mitä itse olen asentanut on ollut ohjeet myös audin ilmanpainejärjestelmän asennukseen.
        Eli helpointa lienee vetää muutama johto kuskin oveen ja laittaa kiinni oikeisiin keskuslukolle meneviin piuhoihin ja jättää itse keskusyksikkö sulakerasian kieppeille.

        Olen asentamassa itse A4 B5:seeni viikon päästä viikonloppuna.

        Comment


        • #5
          Eilen asensin Golf III Variantiin tuollaisen Autostarin WTF-200 sarjan, jollainen on meillä Audissakin.

          Asennukseen meni puolisentoista tuntia, josta suurin aika meni plussajohdon tuomiselle takakonttiin (vetokoukkuun sai samalla jatkuvan sähkön) ja liitosten tinaukselle. Neljä johtoa (pumpulle avaus/sulku sekä vilkut) kytketään siis auton oman järjestelmän rinnalle. A4:ssä kytkentä on yhtä simppeli.
          Ohje

          Koska vanha orkkisavain on jo kulunut, teetän uuden perusavaimen, joka ei montaa euroa maksa ja viilaan siitä uuden terän, jonka ruuvaan lähettimeen kiinni. Ajoneston sirun siirrän uuden radioavaimen "silmän" alle.

          Comment


            #6
            Eikös tuo Autostar kannata laittaa keskuslukon pumpun läheisyyteen, vasempaan takaposkeen tuossa profiilini pirssissä? Kytkentä ohjeen "pneumatic" mukaan? Miksi tarvittiin erillinen virta tälle laatikolle, eikös sieltä tuo 12V löydy muutenkin?

            Mulla ei nyt vilkut vilku keskuslukon mukana - satutko tietämään, löytyykö lähistöltä vilkkujohtoa (väri)?

            Comment


            • #7
              Siellä se pumpun vieressä on boksin looginen paikka.

              Audin pumpulle taitaa jatkuva +12V tullakin, mutta ihme ja kumma, volsun pumpulle ei tulekaan! No, eipä ollut kummoinen homma vetaa johto taakse.

              Suunnitteilla on, että vaihdan tuon pneumatiikan tilalle mekaanisen eli laitan ovimoottorit. Tuolla boksilla voi ohjata niitäkin. Riittää sitten virta ohjaamaan moottoreita, 5 moottoria = paljon kuormaa.

              Eikös ne vilkun johdot perinteisesti audissa ole musta-valkoinen ja musta-vihreä? Löytyy viimeistään takavaloilta.

              Comment


                #8
                Tässä kun kerran tuli Autostar WTF:stä puhetta, voisin kysyä onko jollain ollut samaa ongelmaa kuin itsellä ja mikä oli syynä? Nimittäin aluksi (lue ensimmäisen kuukauden) laite toimi moitteetta. Jossain vaiheessa alkoi tehdä sitä, että avausnappi ei välillä tehnyt mitään (ei edes vilkuta). Käytännössä aina kun painoi ensin sulkunappia ja heti perään avausta niin suostui avaamaan. Vähään aikaan avaus ei ole toiminut ollenkaan ja sulkemisnappi toimii jos jaksaa. Avaimen merkkivalo syttyy aina kun nappeja painaa ja ei ole merkitystä tuoka avaimen kiinni boksin antenniin vai ei.

                Avaimella kääntämällä keskuslukitus toimii aina ja molemmista ovista (pumppu siis toimii).

                Se että sulkeminen kuoli ensin, poistaa mahdollisuuden huonolta virransaannilta. Se ettei edes vilkuta, poistaa mahdollisuuden huonoon kontaktiin välillä boksi-pumppu. Oliskohan kosteus/kylmyys voinut tehdä tehtävänsä, varsinkin jos tuossa on joku kylmäjuotos?

                EDIT: Näinhän se taas kävi että heti kun kysyy keksi ite syyn: Kaukosäädin on rikki, nimittäin toisella kaukolla kokeillessa toimii moitteetta. Täytynee vaihtaa avainterä siihen jos en saa korjattua. Valo kuitenkin syttyy nappeja painaessa, mutta mitään ei tapahdu... (niin ja patterit eivät ole loppu ;))

                Comment


                • #9
                  "Olinpas jalkaväki kun en ajatellut "

                  Älä meitä jv-miehiä mollaa:)

                  Comment


                  • #10
                    Eilen asensin Golf III Variantiin tuollaisen Autostarin WTF-200 sarjan, jollainen on meillä Audissakin.
                    Mistähän noita Autostarin WT-F200 sarjoja saa?

                    Comment


                    • #11
                      Noita Autostareja saa kohtuuhintaan Saksasta. Joku bisneksen vainunnut finninaama myy noita huuto.netissä ja kansa huutaa näemmä jopa 100 euroa per sarja! eBaystä Saksasta saa tuollaisen hintaan noin 20 euroa plus alle parikymppiä lähetyskuluja. Hyvä kate.

                      Pieni varoituksen sana: nuo on todella "halpiksia". Esimerkiksi avaimenperälähetin näyttää kyllä ihan Audin alkuperäiseltä mutta on varsin heppoista muovia ja samoin "stilettimekanismi" ei ole kovin pitkäikäiseksi tehty. Mutta toimii tosiaan ihan ok kunhan pitää nätisti ja ei odota että kestää auton eliniän.

                      Tuo tuossa yhden linkin takana mainittu, sam_handel -nimimerkin takana eBayssä kuikuileva turkkilainen niitä ainakin myy. Varokaa kaveria! Ostin kaverin edelliseltä "kaupalta" yhden sarjan. Se toimi ihan miten sattuu. Niillä oli nettikeskustelun mukaan todella pahoja ongelmia sarjojen kanssa (made in China, tietysti) ja palautuksia tuli ilmeisesti sen verran paljon, että kaveri pisti lapun luukulle ja aloitti "uudella nimellä" businekset uudelleen.

                      Oli mulle eka kerta kun tuli eBayssä "takkiin". Kaverilla oli luokkaa 10000 positiivista palautetta ja kun lupaa vaihtaa laitteen uuteen niin menin vielä lähettämään sökön sille... Ei koskaan palautunut. Tuo sam_handel on sama heppu, asiasta on eBaylle ilmoitellut lisäkseni ties kuinka moni, muttei heitä kiinnosta.

                      Sinällään sarja on simppeli asentaa ja noita samoja vehkeitä saa vähän eri näköisellä kaukosäätimellä tosi monelta muultakin kauppiaalta eBaystä. Ostin sam_handelin vedättämän tilalle uuden samanmoisen mutta vähän erinäköisillä avauspainikkeilla. Toimii ok edellä mainituin laatuvarauksin. Esimerkiksi jäätynyttä lukkoa ei kannata kovin suurella väkivallalla kauko-ohjainavaimenperällä kääntää.

                      Comment


                        #12
                        No niin, Autostar on todettu sitten pilipalivehkeeksi.
                        Jos esim. kolariautosta hankkisi tarvittavat osat ko.ominaisuuden saamiseksi autoon osaako joku varmuudella kertoa mitä sieltä purkaamolta pitäisi mukaan ostaa? Harvemmin on tullut kyllä hajottamoilla uudempien autojen avaimia vastaan,minnehän nekin joutuvat ? Lähettävän yksikön (ts.avaimen/perän) tulisi varmaan olla samasta autosta kun "vastaanottoyksikön" mutta näitä varmaan voi koodata uudestaan ?

                        Auton saaminen käyntiin sillä uudella hienolla avaimella ei ole nyt se ongelma eikä myöskään mainiosti toimiva keskuslukitus vaan takkuavat lukkopesät ovissa.

                        Comment


                          #13
                          Ei avaimen tarvitse olla "samasta" autosta. Kaikki nuo euroopan uudemmat (97->) toimivat 433MHz taajuudella ja toimivat ristiin. Avaimet pitää adaptoida vaan keskuslukkoon ennen käyttöönottoa.

                          Sinällään kallis vaihtoehto jo avaintenkin osalta jos vertaa esim. VDO Comfortlockiin (n.95e marmoritiskiltä). Vanhempiin ajoneston koodaus avaimeen on edullisempaa kuin uudempiin.

                          Comment


                          • #14
                            Huutokaupassa se on yleensä ostaja, joka määrittelee ostohinnan, ei myyjä. Myyjän velvollisuus on toimittaa tuote ajallaan ja vastata siitä, että tuote on toimintakuntoinen.

                            Tuollainen finninaamojenkin kauppaama vastaava vehjes on ollut oman perheen Audissa jo yhdeksän kuukautta ja laite on toiminut täydellisen moitteettomasti.

                            Mekaaninen laatu ei laitteessa uutena aivan vakuuttanut, mutta on kestänyt tähän saakka moitteetta myös mekaanisen vääntämisen. En kyllä mielelläni lähtisi vastaavalla originaalitaittoavaimellakaan jäätyneitä lukkoja availemaan -ei se merkittävästi parempaa laatua ole.

                            Juuri Golfiin asentamani malli on avainosaltaan parempilaatuinen kuin tuo vanhempi.

                            Omat kokemukseni Pepaj -nimisestä kaverista ovat olleet 90% positiivisia. Olen tehnyt kauppaa myös sen aikaisemman firman (Peraj&Gorraj) kanssa. Aiemmin mm. parista sarjasta puuttui johtosarja. Puuttuvat osat tulivat reklamaation jälkeen veloituksetta. Nykyisellä firmalla on toimituksen suhteen ollut ongelmia, mutta reklamaation jälkeen asia on korjaantunut.

                            Kannattaa ottaa huomioon, että jos laitten ostohinta on mainittu, ei voikaan odottaa samanlaista laatua kuin monta kertaa kalliimmalla. Koska laite kytketään ns. olemassaolevan järjestelmän rinnalle, voi auton lukkoja käyttää, vaikka laite itse lakkaisi toimimasta. Hyllyssä voi pitää varalla yhden sarjan -boksin vaihtaa puolessa minuutissa ja avaimet uusiin periin varttitunnissa.

                            BTW: mikä sähköinen pienlaite ei olisi nykyään kaukoidässä valmistettu?

                            Liiketoimintariskille on ominaista se, että siihen sisältyy tuotto-odotus: jos ostat halvalla, voit saada joko täyttä roskaa tai sitten hinta-laatusuhteeltaan erinomaisen tuotteen. Ottaen huomioon laitteen asennuksen helppouden, käyttöarvon ja sormien läpi katseltavan laadun ja toimituksen, tuotteesta maksettu hinta ei ole paha.

                            Varman päälle pelaava hankkii alkuperäislaatua tai aukoo ovet avaimella.

                            Comment


                            • #15
                              Kylläkyllä, olen Jarin kanssa ihan samaa mieltä siitä miten markkinatalous toimii. Se on tosin nykypäivänäkin yllättävää että monelle ostajalle kynnys hankkia tavaraa muualta eu-alueelta on kovin suuri. Enhän minä itse siitä kärsi kun ostan sieltä mistä halvimmalla saan, mutta Suomen markkinaa tuo ilmiö vääristää kovasti.

                              Esimerkkinä tuo kauko-ohjainsarja on hyvä: laite jonka hinta Saksassa on pari kymppiä tekee täällä kauppansa satasella. Toinen hyvä oli auton Bluetooth-autosarja, josta Suomessa huudettiin 250 euroa irtoaa Portugalista verkkokaupasta 120 eurolla... Nykypäivänä kun rahdit euroopasta jäävät kuriirillakin pientavaroissa alle sataan mummomarkkaan ja luottokortti on melkein jokaisen taskussa... Mutta kukin hankkii tyylillään. Mulla ehkä vähän keulii kun olen jo pystynyt perustelemaan järkisyillä itselleni hiustenkuivaajan ostamisen (yksittäin) Saksasta tilaamalla :)

                              Itse asensin Coupeen ihan tarkoituksella erillisen kauko-ohjaussarjan ja varashälyttimen, joka aktivoituu tästä kauko-ohjaussarjasta eikä siinä ole omia avaimia. Tämä siksi, että hyvälaatuisia, integroidulla lähettimellä varustettuja hälärisarjoja ei ollut käytännössä saatavilla.

                              Kun on tottunut Audin kanssa siihen, että kauko-ohjain ja virta-avain ovat samassa taittuvassa "möhkäleessä" ei ole enää kiva idea kuljettaa taskussa avaimenperää jossa roikkuu avainta ja vastaanotinta...

                              Asensin autoon ihan hyvälaatuisen Viperin kauko-ohjaimettoman hälyttimen. Sitten lähdin haeskelemaan tuota integroitua kauko-ohjainta/kääntyvää avainta. Vähän harmistuin siitä, että noita ei tosiaan näytä valmistavan juuri muut kuin Kiinalaiset (no siellähän ne kaikki tehdään, mutta jos paketissa on päällä "laatumerkki" on yleensä hinta- ja laatutaso "Eurooppalainen").

                              Esimerkiksi laatutasoltaan Audin OEM-tasoisia kauko-ohjaimia ei yksinkertaisesti näytä olevan kaupan. Näissä Autostareissa yms. on kyllä hinta-laatusuhde kohdallaan parin kympin sarjaksi, mutta olisin itse ollut valmis maksamaan vaikka sen satasen jos olisin saanut "ensiasennuslaatua". Satanen noista Pepajin sarjoista on tosi kova hinta.

                              Kiva että sulla on homma toiminut ko. Pepajin kanssa. Mulla on asian setviminen nyttemmin torpannut siihen, että pepaj&qorraj on mennyt maan alle ja samainen Pepaj kiistää uuden firmansa olevan missään tekemisissä vanhan kanssa. Eli takuuketju on päättynyt ja mun purkki jäi pysyvästi Saksanmaalle... No ei nyt ollut kummoinen taloudellinen tappio mutta ekaa kertaa jäi "luu käteen" vaikka on tullut kohta jo satoja kauppoja Saksanmaalta netin kautta tehtyä. Eli keskimäärin kaupanteko on tosi luotettavaa.

                              Onko muuten joku löytänyt "alkuperäislaatuisia" kauko-ohjainsarjoja jostain päin mualimaa?

                              Jouko

                              Comment


                              • #16
                                Vaikka itse käyn paljon kauppaa ebayssa, olen käynyt yhä varovaisemmaksi, kenen kanssa kauppaa käyn. Tälläkin hetkellä on sisällä reklamaatio yhdestä yksityisestä kauppiaasta, joka möi ns. roskaa, osia puuttui ja tuote oli pakattu niin, että tavara tuli tohjona perille. Myyjän palauteprosentti tasan 100 ja kauppoja hän on tehnyt kymmenittäin.
                                Kuukausi on kulunut ja myyjä ei ole vastannut reklamaatiooni, eikä ebayn puoleltakaan ole kuulunut mitään.

                                On paljon helpompaa tehdä kauppaa suomalaisen kanssa, kun henkilö on ns. lähellä. Silti, huutonetissäkin on kyllä kaikenlaista helppoheikkiä, jotka eivät tiedä myymästään tuotteesta juuri mitään ja kopioivat myyntitekstinkin toisen ilmoituksesta.

                                Comment


                                  #17
                                  Omat kokemukseni Pepaj -nimisestä kaverista ovat olleet 90% positiivisia. Olen tehnyt kauppaa myös sen aikaisemman firman (Peraj&Gorraj) kanssa. Aiemmin mm. parista sarjasta puuttui johtosarja. Puuttuvat osat tulivat reklamaation jälkeen veloituksetta. Nykyisellä firmalla on toimituksen suhteen ollut ongelmia, mutta reklamaation jälkeen asia on korjaantunut.
                                  Joo mulla on 0 prosenttia positiivista sanottavaa. Kaverille huusin siltä linkkuavainsetin. No ensin tuli maili että tuote onkin loppu, rahat takaisin vai odotetaanko kuukausi - odotetaan. Sitten katosi ebaytunnarit ja firma meni nurin. No tuli sieltä lopulta joku vekotin, mutta ei todellakaan linkkuavaimilla...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Aika mielenkiintoista:

                                    Samilla on kokonaispalautemäärä 1577, joista viimeisen vuoden ajalta vain 10 negatiivista, eli 99.3% positiivinen. Kaikesta positiivisuudesta huolimatta jo kolme audifinnsiä on aamun aikana ilmoittanut jonkinlaisen tyytymättömyyden kaverin toimintaan.

                                    Tilastollinen harhako?

                                    Comment


                                      #19
                                      No minä nyt ainakaan en ole saanut negatiivista tai mitään laitettua, kun kerran myyjän tunnukset lopetti olemassaolonsa.

                                      Comment


                                        #20
                                        VDO...

                                        Joo, kyselin omaan aanelkkuun paikallisesta varaosa myynnistä kaukoohjausta ja siellä kaupattiin noita VDO:n vehkeitä. tää comfortlock taisi olla se halvempi malli ja sitä ei kuulemma enää ole myynnissä mutta astetta kalliimpi vastaava kahdella kauko ohjaimella (135,00e).
                                        onko kellään kokemuksia millanen vehje on asentaa onnistuuko tee itse mekaanikolta???

                                        Comment


                                          #21
                                          VDO Comfortlock (kahdella avaimella) kannattaa nimenomaan ostaa merkkitiskiltä n.95e hintaan. Tarvikeliikkeet haluaa saman jo perusmallista. Comfortissa vähän enemmän toimintoja ja laajennettavuutta tarvittaessa. Itsellä ollut jo kolmessa edellisessä autoissa tuo.

                                          Haulla löytyy juttua VDO:n asentamisesta. On vain n. 4-6 johdon asennus laajuudesta riippuen. Suurin työ on nimenomaan johtosarjan kaivaminen auton syövereistä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ennen joulua vielä löytyi Tampereen Laakkoselta Comfort Lock 93,- ? sis. 2 kaukoohjainta ja kekusyksikkö.

                                            -98, A4:ssa lukolle menee 2 ohjaus johdinta joista toisen maadoittamalla ovet aukea ja toista maadoittamalla ovet menee lukkoon. nämä johdot kun etsii kuskin tai repsikan jalkatilassa olevasta liitin kasasta ja kytkee comfort lockin väliin niin hyvä tulee.

                                            Itse asentelin comfortlockin kojelaudan alle jonne saa helposti sähköt ja vilkkun johdot, sekä ledi on helppo asentaa kojelautaan.
                                            Comfort lock tarvii lisäksi jatkuvan 12v, startti virran ja tietysti maan. vilkkukuittauksen voi varastaa vilkuilta vaikka hätävilkku kytkimen takaa. ovivalvontoja ja sireeniä en ottanut käyttöön.

                                            asennuksen vaikein kohta oli löytää oikeat lukolta tulevat johdot, hommaa myös vaikeutti jotku foorumilla esitetyt käsitykset lukon ja pumpun toiminnasta (ei kannattaisi aina uskoa kaikkea )

                                            myös johdinvärit autoissa tuntuvat vaihtelevan vuosimallin ja ties minkä mukaan
                                            (itsellä oli ihan eri värejä mitä piti haynesin korjausoppaan mukaan olla )

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ebayssä on se hankala (vaiko hyvä?) piirre, että huonoa sanaa kauppiaasta on paha levittää. Kun vanha tunnus pistetään kiinni, ei sille voi enää antaa palautetta eikä eBaytä kiinnosta yhtään sen jälkeen selvittää, mitä rästejä ko. toimijalta on jäänyt tai millä nimellä se mahdollisesti jatkaa toimintaansa.

                                              Tuo turkkilaispoikien firma on kirvoittanut kyllä keskustelua muuallakin:
                                              http://answercenter.ebay.de/thread.j...7011#810207411

                                              mutta ei heidän uudelle toiminimelleen pääse pahaa palautetta antamaan ellei sieltä osta jotain ja saa uudestaan pettyä.

                                              Mulla oli toinen kerta tosi likellä paljon isompi källi kun ostin Audin alkuperäisen, ajamattoman 17" vanne-rengassarjan Saksanmaalta eBayn kautta. Kaveri kertoi lähettäneensä kamat mutta ne kummasti katosivat matkalla. Tiedä sitten katosivatko vai mitä kävi. Parin viikon selvittelyn jälkeen rahat (1000 egeä) palautettiin ja vastaavat vanteet hankin toiselta kauppiaalta. Sinällään jopa rengassetti tuli Saksasta tosi kohtuukuluin ja nopeasti (rahdit noin 100 euroa).

                                              Mutta tällä ei ole enää tekemistä keskuslukituksen kanssa...

                                              Comment


                                              • #24
                                                Tuli pieni ongelma eteen ja siihen olisi mukava saada apua.Eli asensin tänään Viperin valmistaman keskuslukon kaukosäädön Audiini,osittain laitteen omien ohjeiden ja osittain tällä sivustolla olleiden linkkien avulla.

                                                Asennus oli helppoa ja ovet lukkiutuvat ja avautuvat hienosti ja vilkutkin vilkahtelevat mutta hälytin ei aktivoidu.Nythän tämä kytkentä tehtiin ilmeisesti siihen kuskin oven lukolta tulevaan johtoon mutta "searchilla" etsiskellessäni löysin maininnan että jos haluaa hälyttimen päälle ovia sulkiessa niin pitäisikin tuo kaukosäätöpurkki kytkeä takaluukun lukon piuhaan.

                                                Kysymys kuuluukin siis että pitääkö yllämainittu paikkaansa ja jos pitää niin minkä värisen piuhan minä siitä k-lukon pumpun kyljestä huomenna katkaisen ja teen uuden kytkennän?

                                                Avaimesta kaikki toiminnot toimivat edelleen niinkuin aikaisemminkin.

                                                Hauskaa Vappua kaikille!!!!! :D

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Katselin tätä ketjua; ja muitakin samaan teemaan liittyviä, mutta en löytänyt selkeää vastausta siihen, minkä värisiin johtimiin tuommoinen tarvikehäly tuossa A4:ssa kytketään, jotta se kykenee ohjaamaan keskuslukitusta. Hälytin on jostain alkutalvesta ostamani Giordon G686 TK. Sen mukana tullut manuaali on jossain säälittävän ja naurettavan rajamailla ja myyjän yhteystiedotkin olen jo kadottanut. Tuon aparaatin tärkein tehtävä tulisi olemaan nimenomaan keskuslukituksen ohjaus; avaimen kaivaminen on joskus sangen hankalaa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Olisikohan tuosta apuja.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Saksaksi ohjeet
                                                      Lontooksi ohjeet

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Kiitos vastauksista Jari ja Mika. Tuo Jarin linkistä löytyvä meillä lieneekin paperilla, mutta nuo suomenkieliset kommentit selventänevät asiaa. Mikalle kysymys; tuon ohjeen mukaan pneumaattisen lukituksen tapauksessa jumperia CZ1 pitäisi siirtää, mutta manuaaliin tietolaatikossa molemmille asennoille on annettu sama ohjeteksti. Jumperin pitänee olla oikealla kuvatussa asennossa?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Vähän nekro, mutta koska itsellä tuotti jokseenkin harmaita hiuksia kaiken tiedon hakeminen, voipi joku toinen joskus helpommalla päästä.

                                                          Kulkineena A4 B5 vm-2000, sedan.
                                                          Keskuslukitus löytyi, asennuksessa käytettiin "Frigate" kauko-ohjaus sarjaa, taitaa olla tuon WTF-sarjan uudempi versio. Katuauto.fi oli toimittaja, ja hintaa 55€.

                                                          1) Takaluukun oikeasta reunasta suojapahvit auki ja siellä pohjalla on kauniisti pehmusteissa keskuslukituksen moottori, johon kulkee kolme sähköliitosta. Musta, ruskea sekä violetti.

                                                          2) Mustasta liittimestä puna-ruskea johto toimii ovien sulkemisen ohjaajana. Tämä poikki.

                                                          3) Ruskeasta liittimestä valko-harmaa johto toimii ovien avaamisen ohjaajana. Tämäkin poikki.

                                                          4) Violetinliittimen puna-sininen on virta.

                                                          Asennussarjan mukana tulevissa ohjeissa on viisi erilaista ohjeistusta. Tähän sopivat käyttävät "Maadoitettu impulssi"-ohjeita

                                                          5) Maadoitus tehtiin runkoon vähän maalipintaa raaputtamalla sopivan oloisesta reiästä, johon ruuvi pultattiin kiinni, ja ruuviin kiinnitettiin maadoitusta vaativat johdot kauko-ohjauksen ohjainboksista.

                                                          6) loputkin liitokset rinnakkain että avaimellakin saa vielä auki ja kiinni. Jos oli tarpeen, niin opettaa uudet avaimet vielä painamalla ohjainboksin sisällä olevaa "LEARN" nappia kunnes boksista kuuluu releen naksahdus. Tämän jälkeen painelee auki ja kiinni.

                                                          7) ohjainboksi sopivin pehmustein omavalintaiseen paikkaan ja suojapahvit takaisin päälle.

                                                          Valmis.

                                                          Johonkin rakoon jos tahtoo alkaa taiteilemaan, voi pistellä takaluukun avauksen myös. Itse en katsonut aiheelliseksi, kun ei kulkimessa ole moottoria avaamaan luukkua auki asti.

                                                          Valmis.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Itselläni oli aikanaan sekä WTF että Frigate. Tuskin ovat samasta putkasta, sen verran oli eroja, liitinkin täysin erilainen. Ja toki se, että WTF:n lähettimien laatu oli hirveä ja hajosivat alta aikayksikön (kuten ylempänä on kirjoiteltu), kun taas Frigate toimi ainakin minulla täysin ongelmitta ja lähettimet vaikuttivat kestäviltä.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X