Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

typ44 virtalukon pohjan vaihto, neuvoja?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

typ44 virtalukon pohjan vaihto, neuvoja?

Käytin searchia ja lukon pohjasta on paljonkin tarinaa, mutta en löytänyt itse vaihtoon liittyvää.
    Uusi osa (4A0 905 849) on hankittu (Motonet 22,40 - marmoritiski 41,20), mutta vielä en ole päässyt käsiksi vaihtotyöhön. Kojelaudan alapahvi (hylly) on kyllä jo irti ja ahtaalta näyttää... Olisko neuvoja mitä pitää/kannattaa purkaa, jotta homma onnistuu?

Moi, otappa mittaristo pois, vois helpottaa ko hommaa aikas paljon.

Comment

Ka niin, mittaristo onkin mulla ollut irti useaan kertaan muista syistä, mutta ei tietenkään tullut mieleen nyt. Kiitos!

Comment

Jeps, sehän oli helppoa; mittaristo kuuseen, liitin vetämällä lukon pohjasta pois ja itse kapistus on kahden (lukitusmaalilla peitetyn) lukitusruuvin irroittamisen jälkeen käsissä. Rikkihän se oli, mutta sitten tietysti paljastui, että kytkintä pyörittävä kara on katki! Pitää siis palastella sitä enemmänkin. Jos tästä on kokemuksia, luen niistä mielelläni.
        No jokatapauksessa sain uudella pohjalla ja ruuvimeisselillä lotjan käymään ja ajettua kotipihaan, joten ei hommalla enää niin hoppu ole ;-)

Comment

Mallivika, ööö, siis Audiominaisuus kyseessä. Se kara katkeaa niistä aina jossakin vaiheessa, ohjelmassa ohjauslukon vaihto.

Comment

Tällainen käsitys mulle onkin jo tullut aiheesta lukiessani.
            Minä vielä sille lukolle näytän... kunhan sen nyt saan irti revityksi.

Comment

Tässä vinkit irrotukseen: http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewto...7261&highlight

Ens viikolla laskeutuvassa saksan osakuormassa on yksi ylimääräinen autoosi sopiva virtalukko josta saa tuon tapin siirrettyä uuteen, 35 eur.

Comment

OK, tuon purkuhomman olen taannoin tehnytkin Golfissa, näyttää tutulta.
                Haynesissa on kuvattuna vanhemman mallinen lukko, mutta mitat (muistelen että olivat 12,5 mm ja 8 mm) lienevät uudemmassakin samat?
                Kiitos varaosatiedosta, pistän yv:n sen tiimoilta.

Comment

Niin, olikos kokemuksia tuosta irrotushommasta? Lukkorungon irrotus ruuvintyngän poisporauksella ei vaikuta ergonomisesti kätevältä kuten ei myöskään tuo pesän lukituksen vapautusrei'än poraus lukon ollessa paikoillaan. Eli kun hommaan ryhtyy, kumpaa kannattaa yrittää?

Comment

Työ tekijäänsä neuvoo, elikkä päädyin tuohon jälkimmäiseen konstiin, mikä onnistui pienellä akkuruuvinvääntimellä aika kätevästi, kun ohjausakseli oli höllätty ruuveistaan.

Comment

Working...
                    X