Tämä on varmasti aika perusasiaa, mutta minulle uutta.
Latausjännite on alhainen ja auton käydessä akku purkaantuu (vaikka mitään sähkölaiteita ei olisi päällä).
Auton käydessä, valot päällä: 12.2V. Ei vaikutusta onko tyhjäkäynnillä vai 3000rpm.
Auton käydessä, valot pois päältä, 12.4V, laturilta mitattuna. Vaikuttaa tosi huonolta kuorman kestolta.
Moottori sammuksissa, valot päällä: 12.7V, eli vaikuttaa siltä, että auton käydessä laturi purkaa akkua.
Laturissa on uutta: jännitteensäädin (14V) ja Boschin diodisilta (tyyppiä IBR354).
Uudehkoja on: liukurenkaat, laakerit.
B+ ja D+ välinen jännite-ero on 1.2V.
Sulakkeet on kaikki johtavia.
Laturin + ja akun + välinen jännite-ero 0V
Laturin rungon ja akun - välinen jännite-ero 0V
Diodisillan uusiminen oli ehkä turhaa, kun alijännitteisyys ei poistunut.
Latausjännite on alhainen ja auton käydessä akku purkaantuu (vaikka mitään sähkölaiteita ei olisi päällä).
Auton käydessä, valot päällä: 12.2V. Ei vaikutusta onko tyhjäkäynnillä vai 3000rpm.
Auton käydessä, valot pois päältä, 12.4V, laturilta mitattuna. Vaikuttaa tosi huonolta kuorman kestolta.
Moottori sammuksissa, valot päällä: 12.7V, eli vaikuttaa siltä, että auton käydessä laturi purkaa akkua.
Laturissa on uutta: jännitteensäädin (14V) ja Boschin diodisilta (tyyppiä IBR354).
Uudehkoja on: liukurenkaat, laakerit.
B+ ja D+ välinen jännite-ero on 1.2V.
Sulakkeet on kaikki johtavia.
Laturin + ja akun + välinen jännite-ero 0V
Laturin rungon ja akun - välinen jännite-ero 0V
Diodisillan uusiminen oli ehkä turhaa, kun alijännitteisyys ei poistunut.
Comment