Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S6 C4 servotronic ihmettelyä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S6 C4 servotronic ihmettelyä?

    Pitäisikö rele löytyä mittariston takaa/alta?
    Ihmetyttää ajaessa voimakkaasti kääntäessä tuleva kitinä/sirinä, joka kuulostaisi tulevan mittariston takaa (hankala paikallistettava). Ääni kuuluu kaarteessa rattia paikallaan pitäessä, joten hankausääni se ei ole. Paikallaan käännellessä ääntä ei kuulu.
    Ennen äänen ilmaantumista servotronic toimi ajoittain katkonaisesti. Onko kokemuksia moisista oireista?

    #2
    Jos en nyt ihan väärin muista, niin kyllä se servotronicin rele pitäis jostakin niistä kuskinpuoleisista rele/sulaketauluista löytyä. UrS4-malleissa on sitten se oma purkkinsa apparin puolella jostain syystä. Jos ei se ole siellä vesikaukalon rasiassa, niin ota kojiksen alta se karttahylly irti ja kuikuile sinne tulipellin suuntaan. Sitten on vielä siinä a-pilarin juuressa muutamat releet sen verhousmuovin alla.

    Comment


      #3
      Siellä konehuoneen rele/sulake rasiassa se on. Kuvasta näkyy numero. S4:ssa se on tosiaan eripaikassa ja erilainen, mutta S6 mallissa se on kuvan mukainen.
      Attached Files

      Comment


      • #4
        Sieltähän se Boxista löyty. Kulkeutusikohan tuo ääni noin selkeästi kajuuttaan?
        Hankala kokeilla ilman relettä kun tehostus ei tunnu toimivan ollenkaan?

        Comment


          #5
          Tuossa releessä ei ole oikein mitään mikä voisi ääntää kovasti. Tehostus pitäisi toimia "normaali" tasolla jos/kun releen ottaa irti. Moni itseasiassa ottaa tuon pois tai laittaa kytkimen väliin, että saa esim. radalla paremman tuntuman ohjaukseen pienillä nopeuksilla. Toimiessaan oikein tuo tehostus on naurettavan suuri pienillä kierroksilla ja tuntuma ohjaukseen on surkea.

          Jos tuo pitää ihan hirveää meteliä ja se ei tule itse pumpulta niin vikana on luultavasti itse hammastanko. Tarkasta vuodot ja että sulla on siellä tarpeeksi sitä ns.vihreää kultaa säiliössä. Jos ääni pysyy vaikka rele kourassa niin hammastangon viaksi tuon laittaisin (jos se pumppu on varmistettu hiljaiseksi)

          Edit. Ota kaveri mukaan ja laita se kääntelemään rattia ja kuulostele itse mikä siellä ääntää.

          Comment


          • #6
            Tehostusta kokeilin tyhjäkäynnillä paikallaan.
            Pumppu ei pidä ylimääräistä ääntä ja hammastanko on vaihdettu toissa kesänä tehdaskunnostettuun.
            Sirinä tuntuu vaan tulevan lähempää, ehkä pitää ottaa rattiakseli lähempään tutkailuun.

            Comment


            • #7
              Nappasinpa releen uudestaan irti ja rattia heiluttelemaan käynnissä ollessa. Tältä se kuullosti:
              https://www.youtube.com/watch?v=5KE1...ature=youtu.be
              Rele paikallaan ääntä ei tule läpiviennistä tyhjäkäynnillä käännellessä ja mainittakoon vielä, että mistään ei vuoda vihreää kultaa.
              Juurisyy kyllä kiinnostaisi, mikä tuon aiheuttaa?

              Comment


                #8
                Kyllä melkein sanoisin, että tuo ääni tulee hammastangosta. Kokeile niin, että joku kääntää ratista ja itse pidät hammastangosta kädellä kiinni tai jos sulla on "stetoskooppi" niin kuuntele sillä (laita se neula hammastankoon kiinni).

                Comment


                • #9
                  Sieltähän se varmaan tulee, mutta mikähän siinä tuommosta " fuskaus" ääntä pitää? Rinkiä ajaessa, kun ratti on ääriasennossa paikallaan sama ääni kuuluu. Eli mitä kovempi kuorma, sitä kovempi suhina.

                  Comment


                    #10
                    Vaikea sanoa, mutta joku venttiili yms. saattaa olla loppu siellä. Jos tuolla olisi ilmaa niin ratin kääntäminen tuntuisi hiukan "kulmikkaalta" ja ilman pitäisi poistua helposti kun kääntelee rattia laidasta laitaan muutaman kerran.

                    Comment


                    • #11
                      Onko kukaan avannut tuota servon mötikkää tuolta hammastangon kupeesta? Kuvassa uudessa paikallaan.
                      Attached Files
                      Viimeksi muokannut SampoT; 4.10.2015, 07:11.

                      Comment

                      Working...
                      X