Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 Allroad 2,7 vm 2003 vesi kasteli EPSn ja TIPTRONICin tietokoneet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 Allroad 2,7 vm 2003 vesi kasteli EPSn ja TIPTRONICin tietokoneet

    Isä ukko oli pitänyt silmäteräänsä vesisateessa. Ja pessytkin. Audi Allroad 2,7 T vm. 2003 tiptronic.

    Vettä oli tullut noin 20-30 litraa apumiehen puolelle. Valitettavasti ei huomannut, että siellä oli EPSn boxi ja Tiptronicin boxi veden alla kolme päivää.

    Kaikki valot palavat mittaristossa. Ja iso punainen jarrujen valo keskellä. Ja pilli huutaa.

    Otin boxit auki. Matot pois ensin ja boxit esille ja pöydälle.

    EPSn boxi oli lievästi hapettunut. Vaihteiston boxin muovilaatikossa vesi oli värjäytynyt musteen siniseksi. Myrkyn siniseksi.

    Kuivasin boxit, mutta ei vaikutusta. Vaihteistossa suojamoodi päällä ja mittaristossa palaa kaikki jarruihin ja ajonhallintaan liittyvät valot.

    Tilasin ebaysta juuri samanlaiset boxit. Onko niiden asentamisessa odotettavissa ohjelmointitarvetta?
    Vai laitanko töpselit kiinni ja menox - kuten sanoi Annie Lennox.

    #2
    Koodauksen tarttee. ESP vaatii ratinasentotunnistimen kabroinnin koodauksen lisäksi.

    Comment


    • #3
      Pitääkö viedä koodattavaksi, vai onnistuuko itse opettelu, jis omistaa uusimmat Audin koodausohjelmat ja vermeet - ne ei maksa kuin 350 eur.

      Comment


        #4
        Onnistuu itse VCDS:llä.

        Comment


        • #5
          Saako tuossa VCDS:ssä auton koodit talteen vanhoista boxeista - jos ne antavat mitään tietoa? Vai onko login ja sen koodit kaivettava itse esille auton tarroista, tavarasäiliöstä?

          Comment


            #6
            Huoltokirjastat tai varustetarrasta saa helposti. Voi ottaa vanhastakin, jos vaan saa yhteyttä.

            Comment


            • #7
              Ostin ebaysta uudet boxit; onko mitään väliä missä järjestyksessä niitä alkaa koodaamaan?

              Kastuessa meni siis vaihteiston boxi (Tiptronic laatikon ohjausboxi siellä apumiehen lattiamaton alla) ja EPS:n boxi apumiehen lattiamaton alla etulaidassa. Molemmat kastuivat pahasti kokonaan.

              EPS-boxi ilmeisesti käsitellään ABS-toiminnolla VCDS:ohjelmistolla?

              Ja tekeeköhän niillä kastuneilla boxeilla mitään - kannattaako korjaaminen?

              Comment


                #8
                Ei taida olla väliä järjestyksellä.
                Itse aloittaisin automaatin boksista, kun ESP boksi saattaa vaatia pienen testiajon.

                Kastunut elektroniikka on niin epävarmaa, ettei korjaus yleensä kannata. Jos ei omalle työlle anna arvoa, niin voihan sitä kokeilla, teetettynä menee todennäköisesti rahat hukkaan.

                Comment


                • #9
                  Hip hurraa! Audi on jälleen kunnossa!

                  VCDS-analysointia, vikailmoitusten poistamista, ABS:n uudelleen koodaus ja ohjauksen kalibrointi ja muutama monipuolinen koeajo - ja lopulta kaikki varoitukset kojetaulusta sekä kaikki vikakoodit ovat poistuneet!

                  Kumpikin kastunut boxi toimii täysin. MAF-cleanerillä käsittely hapettuneisiin kohtiin ja viikon kuivaus riitti, vaikka alkuun näytti, että niistä ei tule kalua. VCDS säästi isot rahat 350 eur panostuksella siihen!

                  Veikkaanpa, että merkkikorjaamolla autoon olisi asennettu uudet boxit ja hintaa lähes 5.000 eur korjaukselle ja koodaukselle.

                  Nyt olisi ebaysta ostetut boxit ylimääräisenä.

                  Poistin samalla konehuoneesta poistovesirei'istä kumitutterot, joiden syytä koko vesivahinko oli.

                  Comment


                  • #10
                    En vielä myisi bokseja pois, saattaa olla että perästä kuuluu noiden kastuneiden suhteen..

                    Comment


                      #11
                      Samaa mieltä. Kastuneet voi oireilla myöhemminkin.

                      Comment

                      Working...
                      X