Elikkäs on tällänen 92 S4 ja siitä mittari jymähti 10999 ja pikkasen päälle eli kun oli tulossa mittariin 11000 niin sen jälkeen ei ole pyörähtäny matka eikä trippi mittari niin olisko jollain tietoa mitä vois tehdä moiselle vialle?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
100/a6/S4 mittaristo jumittui
Collapse
X
-
hapi_zAvainsanat: Ei mitään
-
Tohtisin väittää, että ei ole sitä vaijeria. Minulla jämähti myös matkamittari tuossa syksyllä. Vaihdoin uuden käytetyn mittarin ja se on toiminut. Jos saa purettua sen mittarin niin voi tarkistaa juotokset mittarin sisällä olevasta piirilevystä. Itsellä ei tuo purkaminen onnistunut, niin mittari meni uusiksi.
Comment
-
Oman kulkineen mittaristossa oli sama vaiva. Käytin Jyväskylässä mittarikorjaamolla (Pitek), jossa saivat kuntoon. Sanoivat että mekaaniset km-kiekot saattavat vanhemmiten kuluessaan (ja likaantuessaan) jäädä jumittamaan ja sen jälkeen pieni sähköinen moottori ei jaksa enää pyörittää (ei matkamittaria, eikä trippiä). Samaten puolitiehen jäänyt tripin nollaus napin painallus saattaa jumittaa kiekot, eli mielellään tripin nollaus paikallaan ja huolellisesti pohjaan asti painaen:)
Olivat Pitekillä purkaneet jumin ja putsanneet ja voidelleet, jonka jälkeen toiminut moitteitta ja ei ollut muistaakseni edes kallis korjaus.
Comment
-
Voi se olla kylmäjuotoskin, mulla oli ainaskin niitä ja ne kun kolvasi kuntoon niin ei ole sen jälkeen pätkinyt.
Joudut tosin myös purkamaan mittaristoa vähän enemmän että pääset matkamittarin piirilevyyn käsiksi. Nopeus mittarin neula ja tausta irti niin taustan alta paljastuu ruuvit, jotka aukasemalla saat piirilevyn käteen.
Mulla oli ainakin heti askel moottorin vieressä niitä kylmäjuotoksia piirilevyllä
Comment
-
Comment
Comment