Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 Ilmastointi ongelmaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A6 Ilmastointi ongelmaa?

    Ei oikein tiedä enään mitä tekis.
    Tossa alkutalvesta alkoi juonittelu ja läppämoottoreista antoi vikakoodin ja puhdistin läppämoottorit , pelasi 2 viikkoa. Antoi sen jälkeen vikakoodin huurteenpoiston läppämoottorista. No uusin sen ja pelasi kuukauden ja sen jälkeen vikakoodit lämmönsäädön moottorista. No uusin sitten kaikki loput ja pelasi pari viikkoa ja nyt tilttas taas , puhaltaa vain kuumaa ja säädöt ei pelaa. Eli ihan tiltissä , välillä saattaa pelata muutaman minuutin tai jopa pari ajokertaa . Ei anna vikakoodia lukijalla. Ei ole vag.comia .

  • #2
    Sopeutitko läppämoottorit vaihdon jälkeen?

    Comment


      #3
      On sopeutettu . Ongelmat jatkuu. Eli kun auton käynnistää ekan kerran , niin ilmastointi ei toimi , mutta jos annat auton käydä vähän aikaa tyhjäkäynnillä ja sammutat ja käynnistät uudelleen niin toimii.

      Vaihdettu siis kaikki säätömoottorit , ulkolämpötilananturi ja sisälle sisälämpöanturi ilmakanavaan vänkärin puolelle .

      Siis nykyinen ongelma ettei säädä lämpötilaa vaan puhaltaa kuumaa . Kunnes sammutat auton ja käynnistät uudelleen .

      Onko enään muuta vaihtoehtoa , kuin dynmiittiä alle ja maata kiertävälle radalle.

      Comment


        #4
        No niin . Nyt harjoittelin tuolta ilmastoinninnäytön kautta vikakoodien lukua , niin törmäsin tällaiseen . Kun painan sisäkierronnapin ja ylöspäin ilmanapin jotta pääsen valikkoihin , niin ensimmäisenä tulee vasempaan näyttöön 04 ja oikeaan 06
        ja vaihtuu sekunnin päästä 08 ja oikeaan 04
        sekuntti ja vasen 09 ja oikeaan 04
        sekuntti 12 ja oikeaan 04
        sekuntti 14 ja oikeaan 06.

        Sitten kun painan kuskinpuolen lämmönsäätöä ylöspäin , niin tulee vasemmalle c ja oikealle 01 . Senhän pitäisi olla vikakoodit , mutta näyttöön tulee ainoastaan se nopeus mitä puhallin pyörii , jos lisään puhaltimen nopeutta , niin lukema kasvaa 37:stä maximi 125:en . Ja jos lasken nopeutta niin lukema vastaavasti pienenee . Ja jne , mutta mitä minä teen väärin , koska tuo vikakoodi puoli ei toimi . Jos vaan joku osaisi auttaa niin hyvä olisi .

        No sitten kanava 2 siinä lukema vasen 0 ja oikea 50.
        Kanava 3 vasen 1 ja oikeapuoli 27 .
        Kanava 4 vasen 1 ja oikeapuoli 25 .

        Comment


          #5
          No nyt se sitten toimii . Eli ohjausyksikkö uusiksi niin pelaa . Onkohan nuita korjannut kukaan . Käytin vanhan auki ja kylmäjuotoksia ei näkynyt .

          Comment


            #6
            Laitanpa tähän jatkoksi. Vuosikausia A6 '98 1.9 TDIA:n ilmastointi on antanut vikakoodeiksi 08 06 ja 13 04 tjsp. Mutta koska isompia oireita ei ole ollut, olen antanut olla.

            No, nyt meni radio vaihtoon ja piti reitittää sähkö paikasta A paikkaan B siellä kojelaudan alla ja sieltähän löytyi saksalainen parkkikiekko! Oli ollut ainakin vuodesta 2004 lähtien (auto minulla 2005 ja tuotu vuotta aiemmin Saksasta). Se kun poistettiin, niin vikakoodit hävisivät! Niin sitä pitää.

            Comment


            • #7
              A6 Ilmastointi ongelmaa?

              Olisiko jollakin jotain ajatusta mikä olisi ilmastoinnissa vikana, Ilmastointi täytetty ja kompura pyörii mutta kylmää ei tule kun joskus ihan satunnaisesti ja ei silloinkaan vilu tule. vikakoodit luettu: ei mitään vikoja, ulkolämpötilan näyttää oikein. auto 98 a6 automatti ilmastointi.
              Viimeksi muokannut Sleepy2; 11.8.2015, 10:24.

              Comment


              • #8
                Kokeile tuleeko kylmää kun puhallus on ihan pienellä. Jos silloin tulee kylmää mutta kovalla puhalluksella lämpimällä kelillä ei tunnu tulevan, niin kuristin vaihtoon. Vaatii ilmastoinnnin tyhjennyksen ja täytön vaihdon jälkeen, itse osa maksaa 1-5e.
                Attached Files

                Comment


                • #9
                  Joo Täytyypä huomenna kokeilla, tuntuu niin pöljältä kun josku tulee vähän kylmää ja joskus taas ei missä tuo kuristin on? Kun ei putketkaan ei ihan jääkylmät ole kun kokeilee siitä akun vierestä..

                  Comment


                  • #10
                    Ja ainahan voi olla syynä kompuran päivät täysi. Auto on vanha ja kompressori varmaankin alkuperäinen?

                    Comment


                    • #11
                      vanha p...a,han tuo on, sitä ittekin oon ajatellu mutta kun se pyörii ja kuulostaakin ihan terveeltä..mutta

                      Comment


                        #12
                        Voi olla myös siitä lämpötilan säätöläpästä johtuvaa. Vähän samankaltaista oiretta mulla ku sulla, mutta mulla antaa kaikista muista läpistä vikakoodit paitsi tuosta lämpötilasäädön. Se voi olla, että se ei tunnista vikaa kun se toimii vielä kuitenkin joten kuten? En ole vielä ehtinyt noita omia moottoreita tutkimaan, mutta noiden kahden muun läpän toimimattomuuden ei pitäisi vaikuttaa kylmän tulemiseen.

                        Edit: Tää olikin nähtävästi C5:nen, mutta kai siinä samanlailla nuo menee?

                        Comment

                        Working...
                        X