Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Virta-avaimesta toimiva tupakansytytin

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Virta-avaimesta toimiva tupakansytytin

Virittelin 2005 Audi A6:seen kuskin jalkatilaan, polvisuojan taakse, kojetaulukameraa varten ylimääräisen tupakansytytinpistokkeen josta virta katkeaa automaattisesti kun katkaisee virrat. Otin asennuksesta kuvia niin ajattelin postata tänne josko jotakuta kiinnostaa tehdä sama.

Kaikki tarvikkeet ostin Biltemasta. Eli tarvitaan:

Savukkeensytytinliitäntä, osanumero 43228.
    Lattasulakkeenpidin ottoliitännöillä, normaalikoko ei mini, 356008

0,5m pätkät 2,5 mm2 punaista ja mustaa sähköjohtoa.
    Kaksi suojattua lattaliitintä johtojen kytkemiseksi pistokkeeseen ja yksi rengasliitin maadoitusjohdolle.
    Sulake pistoketta varten, itse laitoin 7,5A sulakkeen kun ei ollut 5A sulaketta, sen pitäisi riittää hyvin.

Sulakevarastimen laitoin takapyyhkijän sulakkeen paikalle, joka löytyy kuskin puolelta kojelaudan päästä, luukku aukeaa meisselillä kampeamalla:

Polvipahvi on kiinni kolmella ruuvilla ja yläosasta metallijousilla jotka aukeaa ihan vaan vetämällä pahvia yläreunasta, maadoitusjohdolle löytyy paikka kojelaudan alta:

Tupakansytytinliitäntä sopii suoraan tyhjään relepaikkaan, liitännän tasaiset sivut pitää laittaa sivuille päin ja meisselillä vähän avittaa metallisia lukittimia, virtapiuhat pitää laittaa oikeisiin liittimiin, pohjassa + ja - merkit:

Kameran kaapelin ujutin kiertämään tuulilasin reunapahvin alle, onnistuu helposti kun vähän jollain lastalla tai leveällä meisselillä levittää rakoa.
    Kaapeli mahtuu menemään luukun reunasta:

Lisää kuvia löytyy flickr sivulta

Näppärä viritys, minäkin olen etsinyt tupakansytytinliitäntää kameralle. Olit ottanut virran sulakkeesta 43 S-kontakti(radio,navi,keskuslukitus). Voisi olettaa että esim. 40 Äänimerkki olisi ollut "turvallisempi" paikka? Ehkä sillä ei ole mitään väliä.
    Etsin sulakerasiasta myös herätevirtaa radiolle. Siis liitintä missä olisi virta kun avaimet ovat lukossa, ei löytynyt??
    Itse ajattelin laittaa tupakansytyttimen liittimen "polvisuojassa" olevaan lokeroon, niin se saa irti avaamatta polvisuojaa.

Comment

Working...
    X