joo nyt heitin vähän wd40 sinne liittimeen niin ei enää herjaa sitä, mutta nytkun pistää ilmastoinnin päälle niin alkaa hirveä vinkuminen (joku hihna?) ja kompura pyörii todella hitaasti ja vaivalloisen näköisesti. Ideoita?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S2 ilmastointi ja mittaristo.
Collapse
X
-
Eipä niille mitää voi tehdä paitsi tiivisteitä vaihtaa ja sekin on kyllä vähän pirullinen homma. Uutta tai vaihto-osaa tilalle. Samalla kun systeemi on auki, kannattaa uusia kaikki liitoksien o-renkaat ja erityisesti kuristin rintapellistä sisään menevän putken sisältä. Löytyy halvalla ilmastointikorjaamolta värikoodilla valkoinen. Hintaluokka 3e ja marmorilla 35 tms. Rosentin voitto.
Comment
-
Itselläni kuristin oli aivan ummessa rikkoutuneen kompuran takia, niin tukkeessa että oli lähtenyt liikkumaan virtauksen mukan oman mittansa verran, useamman tunnin sitä sieltä sai kaivaa pois kun oli osittain kulkeutunut jo putken kurviin ja kiilautunut siihen.
Onneksi oli moottori jo nypätty pois konehuoneesta, moottori paikoillaan ei varmaan olisi saanut kaiveltua sitä pois.
Vanha vs. uusi.
Viimeksi muokannut Ecu; 19.4.2007, 15:23.
Comment
-
Tämmösen paikan löysin kun coupe oli ilmastointi huoltoa vailla, tosin en ikinä ehtinyt autoa viemään huoltoon kun se vaihtui ässään. Kumminkin jäi hyvä maku putkasta ja vastasivat e-maileihin pikaisesti ja antoivat arvioita töistä.
Muistaakseni myös suht edullinen.
http://www.ac-carsystems.fi/index.php?pageid=1&lang=fi
Comment
-
www.ac-carsystems.fi Tota olisin tarjonnut itsekin. www.finnklima.fi/
Siinä toinen, mutta aikaa on vaikea saada nopealla aikataululla.
Comment
-
Kylllä löytyy myös ABY:stä juurikin tuosta alemman putken liitoksesta. Oli muuten melkoisessa paskassa ja töhkässä.
Valkoinen kuristin oli paikoillaan, mutta kelta/valkoisen aioin laittaa. Kannattaa ostaa tosiiaan tarvikkeena. Marmorilla noin kymmenkertainen hinta.
Behrin osanumero tuolle on :8UW 351 233-091
Comment
-
Rintapellistä alas päin apparin puolella se veden tulokolo/putkentynkä näkyy tietystä kulmasta kyllä .
Ecun vierestä kojelaudan alta hahmottamalla helpottuu kondenssiveden poistoputken sijainti helposti.
Auton alle se putki ei yllä.
Etsin sitä itsekin, mutta sattumalta se sit silmään sattui *auts* :)
Comment
-
Mihinkäs piuhaan ja liittimeen tulee nopeustieto mittaristoon? Kolvailin mittariston kaikki juotokset ja vieläkin kylmänä ei näytä nopeutta. Lämmetessä nykien tulee nopeuden näyttö peliin, samoin tietty kulutus ym. nopeussignaaliin liittyvät lukemat.
Oliko anturi oikealla sisemmän vetonivelen maastossa laatikon kupeessa?
Comment
-
Anza kirjoitti:
"Automaatti ilmastointi näyttää koodit 02.1 (G86)(interior temp sensor, headliner) 03.1 (G56) ( interior temp sensor, inst panel) ja 05.1 (G17) (ambient temp sensor). Käsittääkseni noilla antureilla on sama maapiste mistähän se voisi löytyä koska se taitaa olla irti? Ja sitten lisäksi oli vielä 22.1 vikakoodi."
Itsellä oli sama vika, liitin löysällä. Mutta nyt .1 päätteiset viat muuttuivat .3 päätteisiksi. 22.1 poistui, tilalle 22.5. Ulkolämpötilanäyttö heräsi myös henkiin. Nyt olisi taasen hyvät neuvot tarpeeen.
*22.5 Compressor re-engagement circuit, VAG 1551 Scan Tool function, tarkoittaako että pitää käydä kuittaamassa marmorilla tai VAG-COMilla?Viimeksi muokannut Samppa; 30.6.2008, 16:13.
Comment
-
Äsken ajellessa huomasin että *22.5 Compressor re-engagement circuit vikakoodi on hävinnyt. Jäljellä siis:
02.3 Interior Temperature Sensor, in Headliner, sporadic open
03.3 Interior Temperature Sensor, in Instrument Panel, sporadic open
05.3 Outside Air (Ambient) Temperature Sensor, front, sporadic open
06.3 Engine Coolant Temperature (ECT), A/C sporadic open
Kaikki nuo anturit antavat ihan oikeita arvoja näytöltä luettuna, kompura vaan ei lähde päälle. Mistähän seuraavaksi alkaisi etsimään vikaa? Onko ideoita?
Comment
Comment