Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 ilmastointi ja mittaristo.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    joo nyt heitin vähän wd40 sinne liittimeen niin ei enää herjaa sitä, mutta nytkun pistää ilmastoinnin päälle niin alkaa hirveä vinkuminen (joku hihna?) ja kompura pyörii todella hitaasti ja vaivalloisen näköisesti. Ideoita?

    Comment


      #32
      Ilmastoininhihna löysällä tai sitten kompura jumissa.

      Comment


      • #33
        Mitäs jos toi kompura on juntturassa- pystyykö niitä huollattamaan? Vähän epäilen että olis toi kun alkoi käymään kone niin vaivalloisesti..

        Comment


          #34
          Eipä niille mitää voi tehdä paitsi tiivisteitä vaihtaa ja sekin on kyllä vähän pirullinen homma. Uutta tai vaihto-osaa tilalle. Samalla kun systeemi on auki, kannattaa uusia kaikki liitoksien o-renkaat ja erityisesti kuristin rintapellistä sisään menevän putken sisältä. Löytyy halvalla ilmastointikorjaamolta värikoodilla valkoinen. Hintaluokka 3e ja marmorilla 35 tms. Rosentin voitto.

          Comment


          • #35
            Jaahas.. Kai se on pakko käydä kysymässä tuomio tolle jostain.

            Comment


              #36
              Löytyykös tuo kuristin ABY:stäkin? Minkä takia pitää uusia?

              Comment


                #37
                Sen takia että mujua voi hyvinkin kulkea sinne jos kompurassa tapahtunut leikkautumista. Sitten kuristaa turhankin hyvin. Ja eiköhän se löydy. Voi vain olla eri värinen eli kokoinen.

                Comment


                  #38
                  Itselläni kuristin oli aivan ummessa rikkoutuneen kompuran takia, niin tukkeessa että oli lähtenyt liikkumaan virtauksen mukan oman mittansa verran, useamman tunnin sitä sieltä sai kaivaa pois kun oli osittain kulkeutunut jo putken kurviin ja kiilautunut siihen.
                  Onneksi oli moottori jo nypätty pois konehuoneesta, moottori paikoillaan ei varmaan olisi saanut kaiveltua sitä pois.

                  Vanha vs. uusi.
                  Viimeksi muokannut Ecu; 19.4.2007, 15:23.

                  Comment


                  • #39
                    Joo eiköhän se kompura sökö ole.. Mistäs löytäis halvimmalla uuden? Kannattaako edes miettiä purkaamoilta hankkivansa? Ja millanen homma on vaihtaa ite?

                    Comment


                    • #40
                      No niin ja otetaan heti sanat takaisin. Nyt se sitten alko toimimaan. Voisiko johtua tosta kosteasta kelistä? Ja miten on kuuluuko sen kompuran pyöriä siellä koko ajan vai tommosissa sykäyksissä kun se nytten pyöri? Eli nyt pyöri sekunnin ja n.5s. oli pois päältä ja taas sama..

                      Comment


                        #41
                        Saattaapi aineet olla vähissä ellei tuon pidempään pyöri.

                        Comment


                        • #42
                          Jaahas.. Kai se on pakko käydä kysymässä tuomio tolle jostain.
                          Kävitkö tuomion hakemassa? Toi kyllä viittais samaan oireeseen, mikä
                          mun ilmastoinnissa oli, eli kuristin kaput, tai sitten aineet vähissä.

                          Comment


                          • #43
                            En käynyt vielä. Osaatko jotain paikkaa suositella kun itsekkin olet Vantaalta?

                            Comment


                              #44
                              Tämmösen paikan löysin kun coupe oli ilmastointi huoltoa vailla, tosin en ikinä ehtinyt autoa viemään huoltoon kun se vaihtui ässään. Kumminkin jäi hyvä maku putkasta ja vastasivat e-maileihin pikaisesti ja antoivat arvioita töistä.
                              Muistaakseni myös suht edullinen.

                              http://www.ac-carsystems.fi/index.php?pageid=1&lang=fi

                              Comment


                                #45
                                Itse käytin tuolla ilmastointihuollossa. Ovat joutuneet hieman näköjään korottamaan hintoja, mutta näyttää olevan kohtuuhintainen vieläkin.

                                Comment


                                • #46
                                  www.ac-carsystems.fi Tota olisin tarjonnut itsekin. www.finnklima.fi/

                                  Siinä toinen, mutta aikaa on vaikea saada nopealla aikataululla.

                                  Comment


                                    #47
                                    Jos oikein albumia luin, niin eipä löydy tuota kuristinta ABY:stä.

                                    E: Tai eipä tuo tuosta näykkään ettei olisi.
                                    Viimeksi muokannut Sleepy2; 24.4.2007, 13:44.

                                    Comment


                                      #48
                                      Pienemmässä
                                      ( alemmassa putkessa ) liitoksessa mikä menee rintapellin läpi kennolle ohjaamon puolelle.

                                      Comment


                                        #49
                                        Kylllä löytyy myös ABY:stä juurikin tuosta alemman putken liitoksesta. Oli muuten melkoisessa paskassa ja töhkässä.
                                        Valkoinen kuristin oli paikoillaan, mutta kelta/valkoisen aioin laittaa. Kannattaa ostaa tosiiaan tarvikkeena. Marmorilla noin kymmenkertainen hinta.

                                        Behrin osanumero tuolle on :8UW 351 233-091

                                        Comment


                                          #50
                                          Onkos tuo kondenssiveden poisto putki/letku näkyvissä auton alla?

                                          E:Löytyy oikean puoleisen laatikon kannakkeen läheltä.
                                          Viimeksi muokannut Sleepy2; 22.8.2007, 20:57.

                                          Comment


                                            #51
                                            Rintapellistä alas päin apparin puolella se veden tulokolo/putkentynkä näkyy tietystä kulmasta kyllä .

                                            Ecun vierestä kojelaudan alta hahmottamalla helpottuu kondenssiveden poistoputken sijainti helposti.
                                            Auton alle se putki ei yllä.

                                            Etsin sitä itsekin, mutta sattumalta se sit silmään sattui *auts* :)

                                            Comment


                                              #52
                                              Onkos kenelläkään varmuutta tuohon kompuran pyörimiseen. Eli kuuluko pyöriä kokoajan vai pitäsikö katkoa? Oma pyörii kokoajan.
                                              94 vm. ABY:stä kyse ja R134 aineet.
                                              Miten muilla?
                                              Viimeksi muokannut Sleepy2; 31.5.2008, 15:29. Perustelu: Tarkennusta.

                                              Comment


                                                #53
                                                Ainakin vähän vanhempi versio s2:sta katkoo niinkuin sen pitääkin.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Mutta siellä onkin eri aineet ja kompura.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Mun risassa pyörii koko ajan kompura. Ei se taukoa pidä kylmästöinti päällä. En ole ainakaan huomannut.

                                                    Ja välillä "ääntelee" kompura enemmän ja välillä ei pyörimisen ääni juurikaan ohjaamoon kuulu.
                                                    Kaikki on uusittu viime kesänä tuohon.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Mihinkäs piuhaan ja liittimeen tulee nopeustieto mittaristoon? Kolvailin mittariston kaikki juotokset ja vieläkin kylmänä ei näytä nopeutta. Lämmetessä nykien tulee nopeuden näyttö peliin, samoin tietty kulutus ym. nopeussignaaliin liittyvät lukemat.

                                                      Oliko anturi oikealla sisemmän vetonivelen maastossa laatikon kupeessa?

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Vasemman laipan luota löytyy anturi.

                                                        Sinisen liittimen pinniin 20 input ja 18 output. Näin S2 varmaan samat riesassakin.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Kiitoksia Ari. Pitääpä alkaa mittailemaan.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Anza kirjoitti:

                                                            "Automaatti ilmastointi näyttää koodit 02.1 (G86)(interior temp sensor, headliner) 03.1 (G56) ( interior temp sensor, inst panel) ja 05.1 (G17) (ambient temp sensor). Käsittääkseni noilla antureilla on sama maapiste mistähän se voisi löytyä koska se taitaa olla irti? Ja sitten lisäksi oli vielä 22.1 vikakoodi."

                                                            Itsellä oli sama vika, liitin löysällä. Mutta nyt .1 päätteiset viat muuttuivat .3 päätteisiksi. 22.1 poistui, tilalle 22.5. Ulkolämpötilanäyttö heräsi myös henkiin. Nyt olisi taasen hyvät neuvot tarpeeen.

                                                            *22.5 Compressor re-engagement circuit, VAG 1551 Scan Tool function, tarkoittaako että pitää käydä kuittaamassa marmorilla tai VAG-COMilla?
                                                            Viimeksi muokannut Samppa; 30.6.2008, 16:13.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Äsken ajellessa huomasin että *22.5 Compressor re-engagement circuit vikakoodi on hävinnyt. Jäljellä siis:

                                                              02.3 Interior Temperature Sensor, in Headliner, sporadic open
                                                              03.3 Interior Temperature Sensor, in Instrument Panel, sporadic open
                                                              05.3 Outside Air (Ambient) Temperature Sensor, front, sporadic open
                                                              06.3 Engine Coolant Temperature (ECT), A/C sporadic open

                                                              Kaikki nuo anturit antavat ihan oikeita arvoja näytöltä luettuna, kompura vaan ei lähde päälle. Mistähän seuraavaksi alkaisi etsimään vikaa? Onko ideoita?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X