Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 mykkänä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A6 mykkänä

    Allekirjoittaneelle lienee tullut linjastolta jonkunsortin maanantaikappale, sen verran tuntuu olevan tekniikassa vikaa. Viimeaikaisimmat ongelmat alkoivat vapun tienoilla, kun vaihdelaatikon ohjausboksi alkoi reistailla. Välillä tunnisti kepin asennon ja välillä ei eli myöskään ei käynnistynyt välillä.

    Jonkun aikaa ajelin pelko persiissä että kosahtaa kokonaan, kunnes sitten vein pajalle. Viikon oli korjattavana ja kaikki oli kunnossa. Kolme tuntia...

    Tällä kertaa A6 jäi täysin mykkänä parkkihalliin, avain virtalukossa, takaboksi lukossa. Perheen sain lähetettyä kotiin ja itse ryömin takaboksiin kaadettuani takapenkit. Irroitin akun hetkeksi ja sillä konstilla sain avaimen irti ja jotain älyä koneeseen eli radion ja MMIn päälle, käynnistystä kokeillessa vähän yritti, mutta ei lähde.

    Ovet pakolla lukkoon ja aamulla paikalle, hinurin soitto ja pajalle, josko olisi ollut heidän töiden jäljiltä. Vaihdelaatikko kuulemma toimii kuin unelma, mutta ajonesto ei anna lupaa käynnistää. Eli vika siis ajonestossa jossain.

    Pikkupajalla ei kykyä auttaa, joten hinuria uudestaan ja Audille odottamaan korjausaikaa, joka koittaa huomenna. Jos hyvin käy, vika liittyisi jotenkin ohjauspylvääseen, jonka Audilla vaihtoivat syksyllä... Menisi siis takuuseen. Jos jotain muuta, niin laskua odotelessa...

    Osaisiko joku valottaa tuota ajonestoa, missä se fyysisesti sijaitsee ja voiko esim viallinen virtalukko estää myös auton käynnistymisen?

    Vm2005 A6 Multitronic 2.4 on kyseessä. Mittarissa 140000

  • #2
    Jos auto "vähän yrittää", niin ei silloin ajonesto voi käynnistystä estää. Samoin se ei tee autosta täysin mykkää. Mutta mitäpä sitä sen enempää arvuuttelee, jos alkavat huomenna etsimään korjaamossa vikaa.

    Comment


    • #3
      Kyllä esim. b5 audi käy käynnissä ja sammuu kun ajonesto lyö päälle.

      Comment


      • #4
        Vikavalot päällä vai mittaristo kokonaan pimeänä?

        Omassa oli aikoinaan päävirtarele hajonnut ja antoi yrittää käynnistää muttei lähtenyt millään - joten tuskin siitä kiinni. (Sitten kun 20 minuutin sahaamisella sai käyntiin niin ESP, ABS, jne pois pelistä ja täysi valoshow kojelaudassa.)


        P.S. siinä avaimen vieressä pitäisi olla pieni reikä johon esim. klemmarin tuuppaamalla pitäisi saada avain pois vikatilanteessa.

        Comment


        • #5
          Mulla A4 2.0 TFSI 2012. Mittarissa 138000 km. Ilmoitti tylysti seuraavana aamuna että vaihdelaatikko ongelma, peruutusvaihde ei ole käytettävissä. Auto pajalle ja megatroniikka rikki, eikun uutta tilalle. (2000euroa töineen). Megatroniikan ohjelmoinnissa tuli ilmoitus että 2:s kytkin ei toimi ohjelmaa ei voi asentaa loppuun. Laitetaan uusi kytkinpakka. (hinta töineen 2900 euroa) Yht. 4900 euroa. KALLISTA on.

          Comment

          Working...
          X