Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS6 ei starttaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    UrS6 ei starttaa

    Jätettiin parkkipaikalle ja kun tultiin takaisin niin ei suostunut enää lähtemään käyntiin. Startti ei tee mitään.

    Ensimmäiseksi vaihdoin akun kun ajattelin että vika olisi ollut siinä. Ei vaikutusta. Sitten vaihdoin uuden virtalukon pohjan. Ei vaikutusta, eikä vanhakaan näyttänyt mitenkään rikkinäiseltä.

    Sitten mittasin startilta pakusta johdosta ja sinne näyttää tulevan 12V. Solenoidin herätejohtoon sen sijaan ei näytä tulevan mitään. Onko tuossa jotain releitä tms. välissä? Vai voisiko startin herätejohto olla poikki jostain väliltä? Missähän toinen pää johdosta on?

    #2
    Löysin tällaisen kytkentäkaavion http://forums.quattroworld.com/s4s6/msgs/70699.phtml ja siinä mainitun 'starting interlock relayn' ratin alta relapanelista. Releessä numero 204. Jos kytken pinnit 17 ja 19 jumperilla niin eikös silloin pitäisi virran kulkea ilman relettä? Mulla autossa vaan ei ole tuollaisia pinnejä ollenkaan. Pohjassa on vaan numerot 5, 6, 7 ja 8 ja itse releessä 30, 85, 86, 87. 30 ja 87 jumperilla yhteen?

    Comment


    • #3
      Jos varmasti oot oikeessa releessä niin sillon juuri nuo 30 ja 87 yhteen.

      Comment


        #4
        Onko automaatti ?

        Comment


          #5
          Alkuperäinen kirjoittaja Sleepy2 Näytä viesti
          Onko automaatti ?
          On automaatti.

          Comment


            #6
            Oisko vikaa laatikon monitoimikytkimessä. Oletko koeillut startata N asennossa ?

            Comment


              #7
              Eikös tuo rele ole juuri se mitä automaatti ohjaa joten releen ohitus antaa suoran yhteyden virtalukolta startille.

              Ellei toimi ohituksen jälkeenkään niin ota virtalukon pohja käteen ja käytä sitä talttapäämeisselillä. Joskus virtalukon sisällä oleva tappi kuluu tai katkeaa jolloin ei käännä tarpeeksi pitkälle.
              Viimeksi muokannut TDIq; 7.7.2015, 17:23.

              Comment


                #8
                Itsellä oli samanlainen ongelma. Vika oli defan käynnistyksen estossa.

                Comment


                  #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja Sleepy2 Näytä viesti
                  Oisko vikaa laatikon monitoimikytkimessä. Oletko koeillut startata N asennossa ?
                  Ei starttaa.

                  Comment


                    #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja TDIq Näytä viesti
                    Eikös tuo rele ole juuri se mitä automaatti ohjaa joten releen ohitus antaa suoran yhteyden virtalukolta startille.

                    Ellei toimi ohituksen jälkeenkään niin ota virtalukon pohja käteen ja käytä sitä talttapäämeisselillä. Joskus virtalukon sisällä oleva tappi kuluu tai katkeaa jolloin ei käännä tarpeeksi pitkälle.
                    Releen ohituksella torvi alkoi soimaan? joten laitoin releen takaisin paikalleen ja kokeilin sitten meisselillä virtalukon pohjasta käynnistyksellä. Ei toimi.

                    Miten torvi voi alkaa soida? Jossain oikosulku? Ajattelin seuraavaksi tutkia mihin startin solenoidin johto oikein menee.

                    Comment


                    • #11
                      Hälyttimen ajonesto päällä?

                      Comment


                        #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja Matts Näytä viesti
                        Hälyttimen ajonesto päällä?
                        Mistä sen tietää? Mun mielestä tässä ei pitänyt olla enää ajonestoa ollenkaan kun on vaihdettu lastu Porkkiksen versioon aikoinaan.

                        Comment


                          #13
                          Kuulostaa siltä ettei ole oikea rele kyseessä. Siksi ei täsmää merkinnät liittimien numeroinnissa.

                          Comment


                            #14
                            Mistä tuo rele sitten mahtaa löytyä?

                            Comment


                            • #15
                              Tarkoitin aivan eri ajonestoa eli sitä mikä katkaisee startin herätteen. Kokeile starttiin suoraa herätettä akulta tms. missä on kiinteä plussa.

                              Comment


                                #16
                                Ei näissä sellaisia ole ellei jälkiasenteisena laitettu.

                                Ellei tule kuntoon niin tiedät kyllä minne hinata.

                                Comment


                                  #17
                                  Oli väärä rele kuitenkin. Tämän mukaan http://forums.quattroworld.com/s4s6/threads/13893.phtml on pos. 4 ja mun autossa releessä on numero 369. Tuon releen pohjan pinneistä löytyy noi alussa mainitut 17 ja 19. Noi yhteen kytkemällä ei kuitenkaan edelleenkään starttaa.

                                  Pinniin 19 näyttää tulevan 14V kun starttaa, joten vika täytynee olla jossain pinnin 17 ja startin solenoidin välissä.

                                  Comment


                                    #18
                                    Nyt käynnistyy. Vika oli startissa ja se on nyt vaihdettu uuteen. Samaten akku oli finaalissa, tyhjeni itsekseen. Nyt sekin on vaihdettu ja auto käynnistyy kuin palmun alta. Nyt tuli kuitenkin toinen ongelma. Antaa vikakoodia:

                                    01176 - Key
                                    07-10 - Signal to Low - Intermittent

                                    Tuon vikakoodin lisäksi vilauttaa käynnistäessä ajoneston keltaista merkkivaloa. Tytär kertoi että hänelle on tapahtunut muutaman kerran niin, että kun auton käynnistää niin vilkut eivät toimi ollenkaan. Uudelleen käynnistyksellä vilkutkin alkoivat toimimaan. Mahtaako tämä ongelma liittyä nyt vaihdettuun virtalukon pohjaan (Motonet) vai mihin? Kannattaako tuolla nyt ajella ollenkaan ennenkuin tuon saa korjattua? Pitäisikö vaihtaa vanha virtalukon pohja takaisin?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ei liity tuohon vikakoodiin mutta kannattaa mitata lepovirta ettei se ole liian suuri niin saat auton käyntiin tarvittaessa kuukaudenki päästä :)

                                      Comment

                                      Working...
                                      X