Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kaasu + jarru samaan aikaan (ei toimi)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kaasu + jarru samaan aikaan (ei toimi)

    Sähkökaasulla varustettu audi ei näköjään anna painaa jarrua ja kaasua samaanaikaan.... idiootti systeemi.... ärsyttää jos esim. yrittää mutkaan vaihtaa pienemmälle painaen samaanaikaan jarrua ja höräyttää välikaasua kun jarru on päällä.... EI ONNISTU.... ei onnistu vaikka nappaa ESP:n pois päältä...
    onko joku koodannu tuon varotoimen pois päältä??

    mitenkä tämmösellä voi ajaa rataolosuhteissa esim jos tuota ei pysty tekemään... ei mitenkään... varsinkin jos nelikko on alla...

    #2
    ...

    niimpä. Softassa fuelcut, jonka ajatuksena toimia safety featurena, jos kaasu hirttää kiinni ja painetaan jarrua...

    Softaamalla useimmissa mahkut poistaa.

    Comment


      #3
      Jos vaihde ei mene pienemmälle ilman välikaasua, laatikossa on jotain vikaa.

      Comment


        #4
        Eikös näissä ole logiikka seuraava: jos on ensin jarru painettuna, niin kaasua ei katkaista. Jos toisin päin, eli kkasua painaessa menee jarrulle, niin katkaisee. Eli esim välikaasu onnistuu, jos vähän ajattelee tekemistään, eli päästää kaasun käymään ylhäällä jarrutuksen alkaessa.

        Sen sijaan 'sitominen' tai ns. vasemman jalan jarruttaminen vaikeampaa. Joiltain softan tekijöiltä saa tuohon poiston, jos on tarpeen.

        Lisähupina on sitten ESP:n kytkeytyminen takaisin päälle, jos vastaohjaa jarrulla sitoen. Eli auto lähtee terävästi vastaohjauksen suuntaan (ainakin b5 rs toimi näin). Eli kyllä ne extreme ajotekniikat on vähän rajattuja, ellei noita deletä pois softasta.

        Comment


          #5
          Nelivedolla nimenomaan pystyy ajamaan ilman välikaasuakin, kun kaasun nosto vaikuttaa kaikkiin pyöriin. Takavedolla tilanne on toinen, saattaa spinnata jos ei polkaise.

          Comment


            #6
            Ei taida TT hidastaa kaikki pyöriä, eikös haldexin kytkin ole auki jarruttaessa? Ja joka tapauksessa välikaasu vähentää pidon menetystä, vaikkei nelivedossa ihan yhtä kriittistä olekaan. Mutta se välikaasu on kyllä onnistunut jokaisessa sähkökaasullisessa Audissa, joista mulla on kokemusta.

            Comment


              #7
              Ei tainnut onnistua mun A4 B6 1.8Tq 2002:ssa tuo jarrun painaminen ensin ja sitten kaasu. Ajatuksen kanssa tuota joskus testasin. Imatran reissulla välipysähdys lappeenRannassa auttoi tähän wannabe-rallikuski-puutteeseen.

              Comment


              • #8
                Jos vaihde ei mene pienemmälle ilman välikaasua, laatikossa on jotain vikaa.
                tästä ei ollut kyse. loota toimii ns. normi ajossa kuin junan vessa
                täsmennetäämpäs hieman eli kyse oli jarrutuksesta oikealla jalalla (kantapäällä) samalla painaen\pumpaten kaasua myöskin oikean jalan varpailla\päkiällä.. (vasen jalka jää kytkimen käyttöön) tarkoitus: esim rataolosuhteissa mutkassa\tultaessa mutkaan tällä keinolla voi jarruttaa, pienentää vaihdetta ja pitäen samalla moottorin kokoajan tehoalueella).

                tai vaihtoehtoisesti vasemmanjalan jarrutus sitomistarkoituksessa niinkuin tuolla oli mainittukkin. tämä tosin hyödyttää merkittävästi oikeestaan vain nelivetoisessa... eli mutkaan tultaessa samaan aikaan painetaan kaasua ja sidotaan vasemalla jalalla jarrulla....

                väitän että nämä kummatkaan toimenpiteet EIVÄT onnistu sähkökaasullisessa audissa.. tai ehkä tuo ensimmäinen jotenkin (eli ensin jarru pelkästään ja sitten samaanaikaan kaasua kun jarru vielä edelleen päällä)... mutta huomasin että suuri viive siinä ainakin oli ja myöskin ns. fuel cuttia esiintyy...
                Viimeksi muokannut johny1332; 7.9.2015, 08:08.

                Comment


                  #9
                  Ei ole sähkökaasusta kiinni. Moni DBW-kaasullinen antaa papattaa vaikka punarajaan samalla jarrua painaen. Johonkin vuosituhannen alkupään malleihinhan tuo "turvallisuus"feature tuli. Softaamalla pääsee eroon.

                  Comment


                    #10
                    .

                    Softaamalla jarrun aiheuttama fuelcut pois niin alkaa vasemmalla jalalla jarruttaminen rokkaamaan. Näin ainakin S4 B5:ssä Karalan mukaan.

                    Itsekin tuota ominaisuutta kaipasin talven liukkaille, mutta jäi laittamatta, kun olisi valmiiksi lastutettuun autoon tehdä toinen softa täyteen hintaan.

                    Nykyiseen tulee varmasti, jos mahdollista ja kun saan muut kilkkeet sille tolalle, että pitää softata.

                    Comment


                    • #11
                      Sama ominaisuus on ollut tähän mennessä kaikissa uudemmissa autoissa mitä olen ajanut. Oli sitten bensa tai dieseli.

                      Comment

                      Working...
                      X