Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A2 hävittää virrat omia aikojaan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A2 hävittää virrat omia aikojaan

    Tervehdys,

    mikähän on, kun täysin ongelmitta toiminut A2 TDi hävitti virrat juhannuksena ihan vain seisomalla talon edessä paikoillaan? Laitoin laturin kiinni, niin latasi 10 sek 6 voltin asennossa (ei antanut 12 volttia laittaa päälle lainkaan, Boschin laturi) ja sitten ilmoitti, että täynnä on, vihreää valoa? Mikä neuvoksi? Millä tuota pirua nyt sitten lataa, kun laturi ei edes suostu kytkeytymään 12 voltin vaihtoehtoon? Akku on lähes uusi, muutaman kuukauden vanha.

    #2
    Virtoja mittaamaan sulakkeiden yli. Jostainhan se purkaa akkua.
    Onko jotain jälkiasennuslaitteita?

    Laturi toteaa, että akku on rikki kun siinä on liian pieni jännite. Jollain toisella laturilla vois lähteä lataamaan. Ainakin sellaisessa vanhantyylisellä laturilla, jossa ei ole mitään älyä.

    Comment


    • #3
      A2 hävittää virrat omia aikojaan

      Kiitos vastauksesta. Ainoa jälkiasenteinen laite on Blaukkarin autostereot. Voikohan se jäädä johonkin mute-tilaan? Muistaakseni stereot ei kuitenkaan soi ilman että virtalukosta on käännetty? Pitää yrittää hommata jostain toinen akkulaturi.

      Comment


      • #4
        Täällä oli taannoin sama ongelma, laturi meni vaihtoon. Yritin myös vaihtaa määränsäätimen, ei vaikutusta.
        Hyllyssä olisi kerran testattu määränsäädin, jos tarviit, halvalla.

        Comment


        • #5
          A2 virtakato

          Ok. Aiemmin oli samanlaista ongelmaa, että yhtäkkiä auto mykistyy täysin. Silloin virtaa löytyi kuitenkin jonkin verran aina ja syyksi paljastui viallinen starttimoottori. Tässä yhteydessä meni akku vaihtoon. Tähän asti eli monta kuukautta putkeen viime torstaihin asti auto on startannut kuin palmun alta, hetkessä käyntiin, enkä ole havainnut minkäänlaista virran hupenemista.

          Comment


          • #6
            Olisko PH79:llä hyvää vinkkiä, mikä olisi Jyväskylän paras paikka käydä Audia A-kakkosta näyttämässä?

            Comment


            • #7
              Laturinhan vaihtaa kuka vaan, jos vähänkin pysyy työkalut kädessä. Huomasin myös, että laturi on irroitettava jos haluaa pelkän määränsäätimen vaihtaa. Vagiserviceä voin suositella huoltoasioissa, Iskutie 1, Seppälänkankaalla.

              Comment


              • #8
                Sähköhukka

                Väliaikatietoa: säästin muinoin starttimoottorin vaihdossa vaihtoon menneen akun. Könysin sen paikoilleen etupenkkien välistä tavaratilan alle ja niin heräsi A2 taas eloon. Naapurin isännän vikakoodinlukijaa lainasin myös, enkä oikein tiedä että mitä sillä sain tehtyä, mutta jotain se herjasi stereoiden ja ECU:n keksinäisestä suhteesta ja myöhemmin antoi listan joistakin faulteista, ISO-sitä ja ISO-tätä... Anyway, auto käy ja kukkuu nyt ja pari-kolme viikkoa sitten mykistynyt kuljettajan sähköikkunakin toimii taas. ??!!

                Comment


                • #9
                  Väittäisin edelleen, että laturi on tiensä päässä. Itse tuhosin sillä yhden uuden akun kun en uskonut ajoissa. Vikakoodit tulee kun jännite vaihtelee ja tippuu välillä liian pieneksi. Se saattaa taas hetken toimia ja joku aamu ei virta enää riitä starttaamaan. Laita ainakin jännitemittari johonkin ja seuraa, ettei laturi tyhjennä sitä akkua.

                  Comment


                    #10
                    Se akku on voinut hajota myös, ei se juuri ilmoittele kun joku päivä on tyhjä.
                    Lataisin sen akun nyt täyteen jollain keinolla valvonnan alla ja sen jälkeen päivän tai kahden odottelun jälkeen mittailee jännitteen, jos tippuu niin akku takaisin kauppaan ja uutta tilalle, takuu niissäkin on.

                    Comment


                    • #11
                      Jep

                      Kiitokset vinkeistä vinkeistä. Tuo on tosiaan mahdollista, että akku kajahtaa, vaikka onkin vain muutaman kuukauden ikäinen ja laatumerkkiä Motonetistä. Laturia pitää tarkkailla, mutta ei mulla ole jännitemittareita eikä ehkä taitoakaan sitä valvoa, että onko se rikki vai ei. Latureita oon kyllä joskus ennenvanhaan vaihtanut pariinkin autoon, mutten oo kakkosesta kattonut, että kuinka syvällä siinä piileksii.

                      Comment


                        #12
                        Juuri eilen vaihdettiin mulle S2:een uusi akku. Entinen oli mennyt oikosulkuun ja auton itsensä lataamana kiehui. Akku oli sitten päivän 4A:n älylaturissa latauksessa ja auto lähti käyntiin ihan hyvin. Jännitteet oli ok mutta Akkupalvelu Häkkisen tekemä kuormitusmittaus kertoi, että akku on vainaa.

                        Comment


                          #13
                          Valvonnalla tarkoitin että on lähistöllä jos se lähtee kiehumaan rajusti, niin virta poikki laturista, silloin akun lähistöllä on räjähdysvaara, niin akunkenkiin ei ole asiaa koskea hetkeen.
                          Voit myös viedä sellaisenaan liikkeeseen takaisin.
                          Scnaider akut kannattaa kiertää kaukaa, puoli vuotta kesti ja kesällä oli tyhjä, kyseessä vielä ~100Ah akku.

                          Comment


                          • #14
                            Omassa uusi akku hajosi, kun laturi latasi miten sattuu. Tyhjäkäynnillä jännite vaihteli 11-13V välillä.
                            Motonetistä vaihdoin sen takuuseen ja vaihdoin laturin samalla. Nyt mennyt vuosi ilman ongelmia. Laitoin myös DealExtremestä ostetun digitaalisen jännitemittarin, hintaa oli joku 2€ muistaakseni. Tuossakin se laturivika aiheutti lukkojen yms sähkölaitteiden oireilua.

                            Comment

                            Working...
                            X