Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 Avant -94 takaluukun kahva

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 Avant -94 takaluukun kahva

    Satku avantista porsi takaluukun kahva ja nyt on kiinni ja pysyy, mut tarttis saada auki.
    Löysin kyllä yhden ohjeen:
    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=96939

    Nyt on yritys sisäkautta avata takaluukku.
    Irroitin verhoilumuovit ikkunan ympäriltä, sekä kaks ruuvia auki verhoilusta luukun keskivaiheilta, mutta verhoilu ei nouse ylös niinkuin linkin ohjeessa lukee.
    Mikä tarkoitus on luukun alareunan muovissa keskellä olevalla "kahvalla" ?
    Luukku ei siitä aukea, se liikkuu edes takas auton suuntaisesti, mutta mitään vaikutusta sen asennon muuttamisella ei tunnu olevan.
    Viimeksi muokannut Lindi; 21.6.2015, 16:49. Perustelu: Korjaus tekstiin.

  • #2
    Juttujen mukaan verhoilun pitäisi irrota helposti.
    Itse en ole saanut irti kuin hyvän hien ja kovan vitutuksen.
    Pauketta ja rusahtelua on kuulunut, mutta verhoilu ei vaan irtoa, ei olis kellään hyviä neuvoja asiaan.

    Comment


      #3
      Jos en täysin väärin muista, niin kyllä se verhoilu lähtee ihan suoraa ulospäin vetämällä (eli auton keulaa kohti, luukun kiinni ollessa), kunhan tosiaan ne kaksi ruuvia on ensin irroitettu. Se sisäpuolelle oleva "kahva" on ainoastaan kädensijana, kun luukkua suljetaan.

      Comment


      • #4
        Ok täytyy vielä yrittää, tuntuu jotenkin vaan siltä että olis vielä kiinni jollain esim. ruuveja piilossa tjsp. koska on niin tiukassa
        vai eikö mun kantti vaan kestä repiä tarpeeksi kovaa, kun en haluais hajottaa verhoilua ja sen kiinnikkeitä ?
        Varsinkin alareuna tuntuu olevan vielä jotenkin kiinni, kun verhoilun väliin ei saa ees sormia.
        Ongelmana vetämiselle on juuri se, ettei siitä saa mistään niin hyvin otetta et sais voimaa enemmän vetämiseen.

        Se sisäpuolen "kahva" on vähän outo, jos se on tosiaan vaan sulkemista varten
        kun se tosiaan liikkuu eteenpäin ja taaksepäin ja sen alla on selvät kolot / urat muovissa, joita pitkin se liikkuu.
        Urat tosiaankin sen näköiset että "ko kahva" tarkoitettukkin liikkumaan, mut miks sen pitäis päästä liikkumaan, jos se on vaan "sulkemista" varten
        luulis juuri päinvastoin sen olevan, kiinteä liikkumaton osa siinä tapauksessa ?

        Comment


          #5
          Nyt täytyy korjata virheeni, kävin juuri tallissa tuota omaa pukkien päällä makaavaa farkku-S4 tutkimassa.

          Kahva tosiaan liikkuu, en ole ennen tätä huomannut, en silti tiedä fuktiota, sillä oma ei ainakaan tule lähellekään mitään, missä se voisi olla kiinni. Itse tosiaan tuosta vaan tullut aina nykäistyä kontti kiinni.

          Verhoilua pitää myös kaksi ruuvia päädyistä kiinni, joten se ei sisäkautta irtoa.

          Mutta, verhoilun keskellä on "salaluukut", joista pääsee valopaneelin polttimoita vaihtamaan. Sieltä pääsee myös käsiksi lukkojen tankoihin joita liikuttamalla saa lukot käsin auki. Kuvassa näkyy tämä avonainen luukku apparin puolelta, jos sitä ei sormin saa auki, niin varovasti talttaruuvarilla ujuttamalla pitäisi saada auki.
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Suunnaton kiitos Krister vinkeistä.
            Ne "salaluukut" ei ollut ollenkaan mun tiedossa ja ihmettelinkin ensin et mitä veetä, ei mulla oo sellasia.
            Mulla on kangasverhoilu jota kiertää sellanen muovikehys, mutta kokeeks kaivoin ruuvarilla siitä kehyksen ja kangasosan reunasta, niin johan aukes luukku, juuri niin kuin kerroit.
            Sieltä saikin lukituksen auki, vivuista vetämällä, meni tosin hetki miettiessä, et miksei lukitus aukee, kunnes muistin että Satku avantissa takaluukulla on kaksi lukituspaikkaa jotka täytyy molemmat avautua, että luukku aukeis.
            Se kahvan rakenne onkin sitten harvinaisen vittumainen, ihmetyttää miks siitä on pitänyt rakentaa niin monimutkainen, jää vielä ihmettelyyn et miten sen korjaa, nyt tilapäinen viritys rautalangalla.

            Ihmettelin muuten sitä verhoilun alareunan kahvaakin, jos sitä tarkemmin tutkii ja miettii, niin silläkin lukitaan verhoilua paikoilleen
            se estää verhoilun ylösnousemisen, kun kahva on työnnettynä takaluukkuun päin, tosin hyöty lienee lähinnä teoreettinen.

            Comment

            Working...
            X