Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Outo naputus kojelaudasta A8

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Outo naputus kojelaudasta A8

Heips! En löytänyt foorumia selaillessa mitään ongelmaani viittaavaa. Auto on Audi A8 -95.

Lähiviikkoina on alkanut kojelaudasta kuulua outoa naputusta. Ensin kuuluu kojelaudan keskeltä pelkääjän puolen puhallusventtiillistä (ehkä) napnapnap, sitten enemmän kuskin puolelta heti perään napnapnap. Jokunen sekunti hiljaista ja taas alkaa. Aivan kun se tulisi puhaltimen moottorista tms. Naputus ei lopu heti kun sammuttaa auton vaan jatkuu vielä jokusen sekunnin.

Huollossa menisi kuulemma ensin päivä kojelaudan purkuun, sitten vian etsiminen ja korjausosan tilaus ja tämän jälkeen kojelauta kasaan.

Onko kukaan törmännyt tälläiseen?

Arvauksena, että joku ilmastoinnin osa siellä jumittaa ehkä.

Vikakoodit ilmastointilaitteelta vois kertoa enemmän, jos on tuosta.
    Merkkihuoltoon viedessä voit varautua konkurssin ja ryöstön välimaastoon hinnassa.
    Ite en ole vielä niin paljoa purkanut, että vois sanoa mistä alottaa vian ettimistä. Keskikonsolin kylkipahvit saa simppelisti irti, joskin pitää ruuvata kuskinpuolelta pikkutavaralokerolla varustettu osa ratin alta irti. Sitte vois ruveta kuulosteleen, että mistä se naputtelee. Aika täynnä tavaraa kyllä on.
    Jos tuohon ryhdyt, samalla kannattaa tarkistaa, josko ilmastoinnin tyhjennysputket on auki. Muuten kesällä kastuu jalat..

Comment

Mulla ainakin ilmanvaihdon koneisto "säätää" itse itsensä aamuisin ensimmäisenä noin pari minuuttia liikkeelle lähdön jälkeen. Käy läppien asennot läpi kunnes päätyy johonkin asetukseen kunkin läpän kohdalta. Ääni on niin hiljainen että jos ajaa tai on radio päällä sitä ei kuule. Kun saavuttaa ihanteelliset olosuhteet (noin 20-30sek) naputus loppuu.

Comment

Mulla kuuluu ihan tavallista surinaa, ei napsumista.

Comment

Petri: mullonkin hiljasemmat moottorit (tai sitten ei viel ole alkanut surisemaan, se alkaa myöhemmin kun rasvat jähmettyy... :P )

Comment

No ei ne mitään partakoneeseen verrattavia ääniä ole :)

Mutta kuulee jos on semmonen kuulo, että kuulee kaikki pienimmätkin "vika"kohteet. Monasti tosin mun vikatunnistimet(korvat) valehtelee onneks.

Muttei voi kieltää, ettei ikä tekis tehtävänsä.

Comment

yski puhallinmoottoreista viallinen..1.repsikan puolen keskikonsolin sivu auki 2. kaikki matot peltiin asti poes repsikan puolelta vieläki 3.penkki taakse 4. lamppu käteen ja pää kojelaudan sisään 5. kaveri lyö auton tulille ja sit kuulet äänen ja soremlla tunnistat viallisen 6.nikkaroit itse sen kuntoon jota en suosittele vaan halvoilla varaosahinnoilla uusi tilalle

Comment

Working...
              X