Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilmastoinnin AUTOmaatti ei mene päälle

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Jutustellaan ny ittekseen. Tuollaisen löysin, samanlainen vika. Ratkaisuun asti ei ketju vie mutta jotain sentään. Pitää tilata muutama G65 lisää jos vaikka olis paskaa myyty mulle.

    http://forums.ross-tech.com/showthre...riteria-code-4

    Comment


    • #62
      Joo edelleen ei toimi. Uuden G65 anturin laitoin vielä mutta ei rokkaa. Ihmetyttää tuo anturilta palaava johto kun ohjainlaitteella siinä karvassa valmiina jo 12v vaikka anturin pitäisi siihen napaan annostella? Kuuluuko olla niin vai mitä?

      Comment


        #63
        Tuleeko tuohon kolmosnapaan myös 12V? En nyt ihan tiedä, mikä mittaustapa tuossa on käytössä. Kyllähän se jonkun jännitteen tarvitsee, että on mihin verrata. Saattaa siis toimia kuten kuuluu. Tai sitten on piuhoja ristissä.

        Toki vähän jännältä tuntuu. Voisiko sulla olla nyt kaksi risaa ohjausyksikköä? Johtovika on ilmeisesti suljettu pois vetämällä uudet johdot? Anturi vaihdettu pariinkin kertaan?

        Comment


        • #64
          Juu eli kaikki muu on niinkuin pitää mutta tuohon 2 pinniin tulee keskusyksiköltä 12v. Sitä muuten en ole mitannut mitä tulee anturilta yksikölle päin. Voihan ne rikki olla tilasin tuon "ehjän" saksasta.

          Pin 1: 0v (Chassis) [brown/white]
          Pin 2: Signal to A/C Control Head unit [brown/blue]
          Pin 3: +12v [grey/red]

          Uudet johdot vedetty ja piippailtu/mittailtu johtoja. Antureita kokeiltu 2 uutta eri merkkistä.

          Comment


          • #65
            Morjensta kamraatit..
            Samaa ongelmaa myös omassa a6 -05 2tdi ei ymmärrä.
            Vikakoodi heittää että High Pressure Sensor jatkuva, samaa sanottiin marmoritiskillä.
            No tilasin germaaneista uuden paineanturin, ei auttanu vaikka aineet pois ja vakumoitu ja uudet sisään.
            No nyt vaihdoin vielä toisen anturin ja samalla mittailin johtoja, maa toimii, ja plussa toimii, keskimmäinen on varmaankin sitten ohjainsignaali.. Mitäs seuraavaksi? ideoita? Laudutin oli ihan täynnä skeidaa, tuli sekin putsattua viimesen päällä semalla ku oli tuo keula auki. Pitää varmaan vielä käydä täytättämäss aineet jos auttaisi?

            Comment


            • #66
              Aineet tallella, ai auta ei.. Sulake ok... ei jumalauta missä se vika voi olla... pumppu naksahtaa kun syöttää virtaa toisesta akusta ilman että johto kiinni.. ei käsitä??

              Comment


              • #67
                Juu ei toimi täälläkään. Tarvii varmaan tilata vielä yks ohjausyksikkö kokeeks. Järki loppunut kyllä kokolailla tuossa. Onko porukka onnistuneesti hyppylangalla todennut painekytkimen vian? Itsellä tuo hyppylanka ei tehnyt mitään, viitannee ohjauslaitevikaan ehkä, tiedä häntä.

                Comment


                • #68
                  Mä ajattelin että puran vielä keulan ja ohjainyksikön ja kokeilen että onko siellä oikeasti johto poikki?
                  Jos ei ole niin se täytyy olla vika sitten tuossa ohjainyksikössä.. youtuubissa vain jossain sanottiin että jos vaihtaa ohjainyksikön niin se pitäisi ohjelmoida?? onko näin?? Rele näytti kans olevan ok, ja sulake ok..
                  ei ymmärrä???

                  Comment


                  • #69
                    Joo tuo itseäkin kiinnostaa kaipaako ohjausyksikkö ohjelmointia että rokkaa. Mikä oli ilmastoinnin releen numero en enää muista oonko sitä tsekannut?

                    Comment


                    • #70
                      En muista mikä releen numero oli mutta käsittääkseni se on siinä kuskin puolella konehuoneessa, luukun alla, siellä oli vain 2 relettä, toinen semmonen isompi ja toinen pienempi. Soitan marmoritiskille ja kysyn.

                      Comment


                      • #71
                        No niin, huoltoon soitettu ja kyllä, se uusi ohjainyksikkö pitää koodata, muuten sen vaihtaminen ei auta, eli se ei mene päälle normaalisti.

                        Comment


                        • #72
                          Onnistuuko koodaus aidolla vcds:llä?

                          Comment


                          • #73
                            Tämmönen ajatus tuli tuossa, että jos boxi/ohjainpaneeli on vanha niin tuolloin ei välttämättä tarvi ohjausta. Ja todennäköisesti sen voi ottaa ns. käyttöön ihan tavallisella vcds.llä.. Ei varma tieto..
                            Kokeilen omaani vaihtaa tuon ohjainboksin tänään tai huomenna, lämpö sotkee aikataulut :)

                            Comment


                            • #74
                              Okei. Itse tänään saan vcds lainaan niin koitan kans sen kanssa sählätä. Lopputuloksen saa lukee täältä aivan varmasti :D

                              Comment


                              • #75
                                Eilen kokeilin toista samanlaista ohjainyksikköä, siinä viimeinen kirjain ei täsmännyt, muuten täysin samanlainen. Ei lähtenyt edes päälle :(

                                Comment


                                • #76
                                  Mulla yksikkö lähtee päälle mutta sama econ jumi. Joku herja yksiköstä oli mutta en muista mikä. Eli ehkä koodausta huutais mutta mitää eroa ei muuten ole.

                                  Noniin. Taas tutkittu hieman. G65 näyttää auto sammuksissa 30% ja välillä 99.5%. muutaman sekunnin välein. Bareissa 9/33. Auto käydessä näyttää 100% pelkästään.

                                  Onko kellään mitään sähkökaaviota kun epäilyttää että onko oikea johtoa varmasti tutkittu. Katkaistu ja piippailtu mutta mistä näistä tietää. Eli tietoa mikä piuha ohjauspaneelin takana on g65 signaali. Helvetti tulee jo hulluksi tän kanssa alkaa epäileen jo iha kaikkee.

                                  Joo kyllä piuha on oikea vedin poikki niin näyttää 100 koko ajan. Aika jännää. Mutta miten tuo anturi toimii koska anturilta ei tule jännitettä vaan ohjainlaitteen päässä on 12v valmiina. Anturin piuha ei oikein voi olla maissa koska polttaisi sulaketta varmaan. Ja plussaan ei ole hinkannut koska piuhasta ei mitään mittaamalla saa. Järjestelmästä en mitään ymmärrä muuten eli voiko kompura olla paskana ja anturi toimii oikein?
                                  Viimeksi muokannut okkim; 14.7.2018, 22:19. Perustelu: Älä tee heti uutta viestiä perään, vaan muokkaa vanhaa.

                                  Comment


                                  • #77
                                    A4 B7 3.0tdi ei puhalla kylmää. Järjestelmä ilmeisesti tyhjä koska on vain 4bar, mutta miksi tuo g65 näyttää 0%?

                                    Täytetty noin 1kk sitten

                                    Onko jotain yleistä paikkaa mistä voisi vuotaa? Tuolla kone huoneessa kun on sen verran ahdasta tarkastella noita komponentteja
                                    Attached Files

                                    Comment


                                    • #78
                                      Ilmastoinnin AUTOmaatti ei mene päälle

                                      Tämä ei liity luultavasti suoraan edellä oleviin viesteihin, mutta kirjoitan sen tähän, jotta jää talteen muillekin.

                                      Omassa B8:ssa (-10, CCWA) on ollut koko sen minullaoloaikana vikakoodi liittyen ilmanlaatusensoriin, joka löytyy ilmastoinnin ”imuaukon” tienoilta tuulilasin edestä oikealta. En välittänyt asiasta, koska ainoa, johon tuo vaikuttaa on automaattinen sisäkierto (esim. tuulilasia pestessä tai todellisen nokivasaran takana ollessa), joka ei siis ole toiminut. Lopulta hommasin viime talvena uuden (käytetyn) sensorin, jolla tuo autom. sisäkierto lähtikin toimimaan. Meni jonkin aikaa ja sitten tulikin virhettä ilmastoinnin lämpötila-/paineanturilta. Koodi taisi tulla heti uuden ilmanlaatusensorin myötä, mutta talvella en huomannut ilmastoinnin puuttumista. No ok, ajattelin lt-/paineanturin hajonneen ja tilasin uuden-uuden. Vaihtopa ei auttanutkaan, vaan sama virhe pysyi. Selvittelin asiaa ja em. anturit ovat samassa piuhassa/väylässä ja siihen liittyi joku lontoonkielinen TSB:kin, jonka mukaan tuossa johtimessa on ollut tyyppivikana kosketushäiriötä. Yritin etsiä vikaa sekä kabiinista polkimien luota että konehuoneen puolelta kaukalosta ja ilmastoinnin kennolta, mutta kun en halunnut ryhtyä paljoa purkamaan, niin lopulta päädyin siihen, että otin ilmanlaatusensorin irti kokonaan, jolloin sain ilmastoinnin lämpötila-/painekoodin poistumaan. Ilmastointi toimii, mutta automaattinen sisäkierto ei. Jopa OCD-minäni pystyy elämään tuon kanssa.

                                      Jos jollain kokemuksia samasta, niin saa kommentoida.

                                      ***

                                      Ja ilmastoinnin ohjauspaneelin vaihto edellyttää ainakin B8:ssa komponenttisuojauksen poistoa. Päivitin omaani faceliftistä ohjauspaneelin ja kaikki lähti toimimaan vasta suojauksen poiston jälkeen. Ebay-paneelissa oli myös joku sen lukinnut onnettomuuskoodi, jonka sekin marmorilla poistivat.
                                      Viimeksi muokannut villho; 15.7.2018, 01:46.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Vedin uudet piuhat niin hetken näytti jotain 27% ja rokkas. Mikä vittu ton tekee. Välillä näyttää oikein ja lähtee päälle välillä 99.5 ja ekon päälle? Paljonko N280 virta pitäisi olla? Näyttää nollaa. Cycle on 59 ja g65 27% ja 8bar. Onko kompura paskana. Mistä noi n280 johdot varmaan tarvis tsekata sitte. Osaako kukaan sanoo mitään järkevää?

                                        Juttelen itsekseni tässä. Silloin kun arvot pysyy kohdallaan niin kompuran liittimestä saa 9.5v. kuitenkaan se ei lähde päälle. Yleismittari kun oli kiinni niin virtaa näytti 0.06a ja kun liitin kompurassa niin virta 0a. Eli onko n280 oikkarissa tai paskana muuten vaan. Jos samassa piirissä kun g65 niin kai se voi sitäkin sotkea. Siitä vain ei ole koodeja ollut tuosta n280.
                                        Viimeksi muokannut okkim; 16.7.2018, 01:01. Perustelu: Älä tee heti uutta viestiä perään, vaan muokkaa vanhaa.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Morjensta kamraatit :)
                                          No niin uskomatonta mutta totta, purin keulan, otin ohjauspaneelin irti ja mittasin johdon kelta/musta..
                                          Wola ei virtaa läpi, laitoin lauhduttimesta ohjainpaneelille uuden johdon, alko toimimaan ja toimii hyvin :)
                                          Ainakin mun tuo C6 alko pelittää nyt, on melko huojentunu tunne :)
                                          Tsemppiä teille kaikille jotka tappeletta ilmastoinnin kanssa...

                                          Comment


                                          • #81
                                            Hieno homma. Johtovikoja ollut kyllä jonkun verran maailmalla. Noo itellä tulee uus kompura huomenna kaveri heittää paikalleen. N280 ei vaan ota virtaa. Pelkän venttiili saisi jostain mutta kompura 140tkm ajettu niin ihan yks paskan maku enää tulee uus ja kuivain samalla. Itellä voi olla tässä pari vikaa päällekkäinkin mutta karsitaan pikku hiljaa. Palataan asiaan vielä...

                                            Comment


                                            • #82
                                              Kompura ja kuivain vaihdettu. Econ syttyy edelleen mutta nyt kylmää tulee. Vikakoodeja en vielä oo kattonut mutta jossain kohtaa tsekkaa mielenkiinnosta.

                                              Comment


                                                #83
                                                Econ syttyy, mutta työntää kylmää? Nyt järjestelmä huolella sekaisin. Tarkistahan nyt vielä ne kytkennät. ECON-valon palaessa ei pitäisi kompuran pumpata, oliko magneettikytkimellä vai miten näissä muuttuvatilavuuksisissa. Jos siitä huolimatta työntää kylmää, on jotain nyt vika paikassa.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Juu en pitele mitään enää kun kylmää tulee. Kattellaan joskus kun jaksaa taas. Eipä oikein mikään väärin voi olla. Ei ole kun g65 johdotettu uusiksi. Signaalijohto tarkistettu mittarilla sekä vcdsllä signaalia seuraamalla. Vika on sama kuin ennenkin sillä erolla että nyt tulee kylmää. Econ on voinut vittuilla omista syistään ja kompura taas muuten ollut paskana. Paha sanoo onko asioilla yhtään mitään yhteyttä.
                                                  Viimeksi muokannut Hemu; 23.7.2018, 19:51.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja vette79 Näytä viesti
                                                    Morjensta kamraatit :)
                                                    No niin uskomatonta mutta totta, purin keulan, otin ohjauspaneelin irti ja mittasin johdon kelta/musta..
                                                    Wola ei virtaa läpi, laitoin lauhduttimesta ohjainpaneelille uuden johdon, alko toimimaan ja toimii hyvin :)
                                                    Ainakin mun tuo C6 alko pelittää nyt, on melko huojentunu tunne :)
                                                    Tsemppiä teille kaikille jotka tappeletta ilmastoinnin kanssa...
                                                    Löysitkö jostain tietoa, mitkä piuhat siellä paneelin takana oli tuonne G65 menevät? Sama jumppa on omassa autossa edessä, tosin kyseessä on vm-03 A8..

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Edit. Tuli tämäkin kuntoon.
                                                      Eli se signaalijohto oli oikosessa plussaan jostain. Ja nyt kun laitoin oikean johdon uusiksi sieltä paneelinkin päästä, niin ilmastointi alkoi toimimaan oikein. Olin eka katkaissut ja liittänyt uuden valko-punaiseen, ja oikea olis ollut harmaa-punainen. Samasta c-nipusta sekin löytyi. Voittaja olo=)

                                                      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

                                                      Saikohan sitä omia juttuja jatkaa toisten aloittamissa topiikeissa, mutta mennään =) Turhaa moneen säikeeseen samaa juttua.

                                                      Eli tässä on kysessä A8 - 2003.

                                                      Eilen taas keula irti, ja ohjainpaneeli sisältä. Mittailemalla päädyin toteamaan, että G65 anturilta tulee johdot "C" - liittimeen (toinen vasemmalta) ohjainpaneelin takana, väritkin täsmäis ja nämä kolme johtoa ovat omassa rivissään. Johdot siis ruskea (maa), puna/harmaa (signaali) ja musta/sininen (+12V).

                                                      [nyt tässä heräs kysymys, kun Peterin kohdalla tuo kelta/musta oli viallinen, ja se tuli G65 anturilta?).. varmaan se on hyvä Audinkin värejä vaihdella mallikohtaisesti=)]

                                                      Vedin uudet piuhat - kaikki kolme - anturilta.
                                                      Ei mitään merkitystä lopputulemaan, edelleen ei ilmastointi toimi, ja flektit huutaa täysillä koko ajan. Tosin, nyt ei tuolta anturin päästä mittailemalla tule +12v mihinkään karvaan, vain n. 6V, jos nyt piru enään muistan oikein eiliseltä..
                                                      Huomiona vielä, että maadotin sen ruskean johdon. Ja kokeilin myös maadoittamatta.

                                                      Jaa, no ainoa ero aikaisempaan on, että nyt ei saa asetettua ECON modeen ollenkaan, tai se ei siellä pysy. Kun sen on asettanut, ja palaa uudestaan asetuksiin, ECON on taas OFF.

                                                      Meneeköhän ne piuhat jonkun muun tahon kautta tuonne paneelille, eli ei suoraan? Mun mielestä ne ei ainakaan keulan puolella mene muualle, kuin sisälokarin takaa sisälle ohjaamoon.

                                                      Pitää hakea taas VAG-COM viikonlopuksi ja jatkaa tutkimuksia.
                                                      Viimeksi muokannut msippala; 9.11.2018, 22:00. Perustelu: Johtojen värit

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X